TS-ogn

Toyota Sportscar - Owners Group Norway 

• Mr2 Spyder Vs lotus Elise...

• Generell diskusjon / "off topic" emner, media, annonser pÃ¥ Finn.no, video fra YouTube osv
Generell diskusjon / "off topic" emner, media, annonser på Finn.no, video fra YouTube osv

#21741  av Mr2 Mk2

Btw Jørn:Hva står det i ditt vognkort at bilen veier,Mk1`en altså?

I brodern sin mk1 står det 1010 med fører mens i Amund sin sto det 1100 og nokke...Hmm litt rart..Det er jo forholdsvis mye,skjønner ikke hva som utgjør vektforskjellen vet du? Brodern har 86 og Amund 87 og det har jo du og så lurer litt på om den ogsp veier 1100 og noe..
Det er jo større bremser å el-vinduer men det utgjør jo ikke så mye,så lurer på om det er noe med Karroseriet,evt motor?

#21816  av jan-erik

MR2 MK3 veier 975kg uten fører. En del utenlanske blader lister bilen med fører (75kg?).

Er enig i det meste som skrives i toppen av innlegget her. Den understyrer faktisk endel, til tider ganske plagsomt, særlig i langsvingen på Rudskogen. Det selv om jeg har 205 foran (orginalt 185), men kan jo være litt dårlige dekk. I tillegg er det mulig å justere litt forstilling tror jeg, skal det når bilen blir senket en gang.

Elise er nok en mye mye mer rendyrket racer, og jeg har flere ganger vurdert å bytte, men det blir litt for mye i mellom skal jeg opp på en 2000-2001 Elise. I tillegg så er nok MR2 MK3 en bedre bil til daglig bruk.

#21927  av aWeX

sindrejl skrev: Tja, nå har toyota et lass med råe biler
Toyota Trueno f.eks .. the 86' gjerne levin :) der forskjellen er med og uten vippelykter og turbo eller ikke.. 156hk standard tror jeg det var..
Supra, Celica, mr2.. og disse bilene har jo vært i en herrens mange år egentlig.. liker spesielt de eldste celicaene ;) Ser nesten amerikanske ut :D
Hmm, av og til lurer jeg på hvor folk får all informasjonen sin fra :) Jeg sier ikke dette for å være frekk, men hvis det du sier faktisk står skrevet på en eller nettside ville jeg saksøkt de for vranglære :)

Vi får ta navnet først

AE86 er som mange vet karosserikoden på denne bilen.

Den kom i 4 utgaver,
Toyota Corolla Levin, uten vippelykter
Toyota Sprinter Trueno, med vippelykter

Begge disse utgavene finnes både i 3-dørs coupe (hatchback) og 2-dørs coupe ("sedan"-look)

AE86 finnes kun med en motor, og det er en 4A-GE. For de som ikke har lært seg alle motorkodene ennå; FY!
Dette er en 1.6 16v-motor UTEN turbo. Denne motoren kom i to utgaver i AE86. Du fikk den vanlige 4A-GE med 124hk, og den kjedeligere 4A-GEU, som med sine 115 hk er en mere utslippsvennlig utgave av 4A-GE. Map-sensoren er her byttet ut med en luftmengdemåler, og den har et par andre kjipe ting, som f.eks eksosresirkuleringsventil.Såklart har jeg den sistnenvte varianten. Siden klokken er 05.50 om morgenen gidder jeg ikke utdype dette mere :)
Natta

#21949  av mk1 black limited

Jostein skrev:Btw Jørn:Hva står det i ditt vognkort at bilen veier,Mk1`en altså? I brodern sin mk1 står det 1010 med fører mens i Amund sin sto det 1100 og nokke...Hmm litt rart..Det er jo forholdsvis mye,skjønner ikke hva som utgjør vektforskjellen vet du? Brodern har 86 og Amund 87 og det har jo du og så lurer litt på om den ogsp veier 1100 og noe.. Det er jo større bremser å el-vinduer men det utgjør jo ikke så mye,så lurer på om det er noe med Karroseriet,evt motor?
Husker ikke hva det står, men mener det er 1060 kg i egenvekt. Uansett - det som står i vognkortet har jeg inntrykk av har med dagsformen til den ansatte på biltilsynet som skrev ut kortet den dagen...:-)

#22083  av @lpher

aWeX skrev:
Toyota Trueno f.eks .. the 86' gjerne levin :) der forskjellen er med og uten vippelykter og turbo eller ikke.. 156hk standard tror jeg det var..
Supra, Celica, mr2.. og disse bilene har jo vært i en herrens mange år egentlig.. liker spesielt de eldste celicaene ;) Ser nesten amerikanske ut :D
Hmm, av og til lurer jeg på hvor folk får all informasjonen sin fra :) Jeg sier ikke dette for å være frekk, men hvis det du sier faktisk står skrevet på en eller nettside ville jeg saksøkt de for vranglære :)

Vi får ta navnet først

Den kom i 4 utgaver,

Begge disse utgavene finnes både i 3-dørs coupe (hatchback) og 2-dørs coupe ("sedan"-look)

AE86 finnes kun med en motor, og det er en 4A-GE. For de som ikke har lært seg alle motorkodene ennå; FY!
Dette er en 1.6 16v-motor UTEN turbo. Denne motoren kom i to utgaver i AE86. Du fikk den vanlige 4A-GE med 124hk, og den kjedeligere 4A-GEU, som med sine 115 hk er en mere utslippsvennlig utgave av 4A-GE. Map-sensoren er her byttet ut med en luftmengdemåler, og den har et par andre kjipe ting, som f.eks eksosresirkuleringsventil.Såklart har jeg den sistnenvte varianten. Siden klokken er 05.50 om morgenen gidder jeg ikke utdype dette mere :)
Natta

Der ser du hvorfor du må 'frekventere' denna sia så ofte Awex...så det ikke blir så mye vranglære! ;-)

@lpher

#22086  av Mr2 Mk2

aWeX skrev:

Vi får ta navnet først

Den kom i 4 utgaver,

Natta
Hvem er dette kritikk mot? :?