TS-ogn

Toyota Sportscar - Owners Group Norway 

• FÃ¥tt tilbud om Ã¥ kjøpe Ferrari 348

• Generell diskusjon / "off topic" emner, media, annonser pÃ¥ Finn.no, video fra YouTube osv
Generell diskusjon / "off topic" emner, media, annonser på Finn.no, video fra YouTube osv

#21412  av funkes

chris skrev:
CelicaTurbo skrev:forsikring trenger ikke bli så ille med tanke på at det er få av disse bilene og det er helst rolige sindige eldre herrer som kjører slikt kanskje? Pluss A-gjengen da :)
A-gjengen kjører vel ikke sånne gamle Ferrarier. De kjører vel bare de nyeste :P Er utrolig hva de har råd til forresten, når de ikke har noen inntekt. Har norsk sosialtrygd, og kjører Ferrari.. :roll:
B-gjengen hadde en 348tb før :)

#21413  av chris

funkes skrev: B-gjengen hadde en 348tb før :)
Du er litt inne i dette miljøet skjønner jeg :D

#21414  av funkes

chris skrev:
funkes skrev: B-gjengen hadde en 348tb før :)
Du er litt inne i dette miljøet skjønner jeg :D
Skal du også begynne nå..?
hehe 8)

#21418  av hovik

Bjørni skrev:Ehhh.... hva med forsikring?
Ikke så ille faktisk. Fyr jeg kjenner med 355 må ut med ca 12k (?) i året. Har hatt lappen lenge + lav km.

Men husk at 348'n ikke er en bil til vanlig bruk. Litt for slitsom å kjøre til det, spess uten servo.
 #21435  av KK-ma70

cameleon skrev:Fikk i dag tilbud om å kjøpe en 91 Ferrari 348TB fra en som pappa kjenner som jobber i oslo. Han skulle ha 470k for den.
Var mye snakk om pris på deler og servicer hær. Ingen som lurer på hvordan han skal få pengene til å kjøpe den? (470k.... ok, må finne lommeboken først) gutten er hvor gammel? 19-20år?
Medlem av B-gjengen el? bilen går i arv... :)

#21453  av Mr2 Mk2

slett ikke dum de derre! 8)

#21465  av @lpher

Hovik er inne på noe....348 (i denne sammenhengen) er ingen bil som er ment til vanlig bruk...husk det....på godt og på vondt...sikkert vanskelig å forestille seg..man trort gjerne at 'i dont care...bare jeg FÅR meg sånn bil..så gar alt av seg selv' etc....men jeg vil se den personen
som skal ha en slik bil som daglig bil...og ikke bli lei av alle de tinga du må ofre...Jeg kan garantere dere at ordet 'kompromissløs' får en HELT NY MENING etterpå ;-)

Bose: den NSX'n eies av en kompis av Frank..har prøvesittet den....NSX'en har også noe av det jeg beskriver ovenfor ;-)

Den var jo også den mest kompromissløse japsebilen helt til siste inkarnasjon av Skyline GTR kom også spør du meg ;-)

MEN...cameleon...om du, og fattern din, har råd til det...og har alternativ bil som kan brukes....JUST DO IT!!! ;-)

@lpher

#21471  av chris

Jeg sitter her nå og drømmer om hvordan MR2'en min hadde blitt seende ut med 470.000 kroner i utstyr og stæsj 8)

#21472  av Mr2 Mk2

chris skrev:Jeg sitter her nå og drømmer om hvordan MR2'en min hadde blitt seende ut med 470.000 kroner i utstyr og stæsj 8)
Ikke som en gjennkjennelig som Mr2 hvertfall! :shock:

#21474  av chris

Jostein skrev:
chris skrev:Jeg sitter her nå og drømmer om hvordan MR2'en min hadde blitt seende ut med 470.000 kroner i utstyr og stæsj 8)
Ikke som en gjennkjennelig som Mr2 hvertfall! :shock:
Det skulle blitt en nyyyydelig MR2, og så hadde jeg nok hatt en masse penger til overs på bok :D
Når jeg tenker meg om, så får jeg bilen nøyaktig slik jeg vil ha den, for 100-150 tusen til sammen. så spørs om jeg hadde investert i en vinterbil i tillegg da :D

#21477  av cameleon

Vet at ferrari ikke er dagligdags kjøretøy. Min onkel som bor på andre siden av dammen eide en kort periode en 328. Kjørte den bare på finværsdagene :) . Nå kommer jeg ikke til å selge mr2'en ALDRI!!!! Så pluss at jeg har en 91 model volvo 460 gl (skitbil hehe) så er det en bil som kun vil bli kjørt på fine dager. Nå er ikke jeg medlem av hverken A eller B-gjeng så ikke få noen mistanker nå hehe :) Får se hva som skjer.

#21478  av chris

cameleon skrev:Vet at ferrari ikke er dagligdags kjøretøy. Min onkel som bor på andre siden av dammen eide en kort periode en 328. Kjørte den bare på finværsdagene :) . Nå kommer jeg ikke til å selge mr2'en ALDRI!!!! Så pluss at jeg har en 91 model volvo 460 gl (skitbil hehe) så er det en bil som kun vil bli kjørt på fine dager. Nå er ikke jeg medlem av hverken A eller B-gjeng så ikke få noen mistanker nå hehe :) Får se hva som skjer.
Jeg er nå litt nysgjerrig på hvordan du skal finansiere både en MR2 og en Ferrari 348 og en volvo 460 :shock:

#21485  av Ninjamannen78

Halloen, jeg har såvidt vært borti Ferrari 348TB, da jeg jobba på Toyz i oslo for ettpar år siden hadde vi to stk til salgs. Og jeg må bare si en ting... Fy FAN for en D R I T T B I L!!! :evil:
Kvaliteten var som på en Fiat Uno fra 1981. Ting løsna hele tiden. Skulle tro det var en kit kar.(348 & 355 har faktisk glassfiber karroseri :shock: )
Fin lyd i motorn, men var ikke det helt store draget. Fantes ikke dreiemoment i det hele tatt, måtte skikkeli opp i turtall for at det skulle skje noe. 280hk tror jeg det var standard. Før jeg begynt på toyz så jeg skikkeli opp til Lambo`er og Ferrari`er, men etter å ha kjørt flere forskjellige, er det helt sikkert at selv om jeg skulle vinne i lotto el no, så blir det alldri no Pastaracer i garasjen.Porsche, derimot, der har du kvalitetsbiler. men det er en annen historie. En annen bil som har imponert meg VOLDSOMT er Supra TT, men det er også en annen historie.
Ikke meninga å være "party-pooper" her men følte at jeg måtte dele mine erfaringer med denne bilen. Uansett, prøvekjør den og finn ut hva du synes. Kanskje det er bilen med stor B for deg. Men kom ikke etterpå å si at jeg ikke advarte deg... :?

#21505  av TOYPARTS

Ninjamannen78 skrev:Halloen, jeg har såvidt vært borti Ferrari 348TB, da jeg jobba på Toyz i oslo for ettpar år siden hadde vi to stk til salgs. Og jeg må bare si en ting... Fy FAN for en D R I T T B I L!!! :evil:
Kvaliteten var som på en Fiat Uno fra 1981. Ting løsna hele tiden. Skulle tro det var en kit kar.(348 & 355 har faktisk glassfiber karroseri :shock: )
Fin lyd i motorn, men var ikke det helt store draget. Fantes ikke dreiemoment i det hele tatt, måtte skikkeli opp i turtall for at det skulle skje noe. 280hk tror jeg det var standard. Før jeg begynt på toyz så jeg skikkeli opp til Lambo`er og Ferrari`er, men etter å ha kjørt flere forskjellige, er det helt sikkert at selv om jeg skulle vinne i lotto el no, så blir det alldri no Pastaracer i garasjen.Porsche, derimot, der har du kvalitetsbiler. men det er en annen historie. En annen bil som har imponert meg VOLDSOMT er Supra TT, men det er også en annen historie.
Ikke meninga å være "party-pooper" her men følte at jeg måtte dele mine erfaringer med denne bilen. Uansett, prøvekjør den og finn ut hva du synes. Kanskje det er bilen med stor B for deg. Men kom ikke etterpå å si at jeg ikke advarte deg... :?
Hehehehehehehe :D :D :D :D Det kan jo ikke sies bedre, min mening om Ferrari er at det er dårlig fiat og iveco kvalitet, det samme gjelder for lambo, jeg har et par kompiser her i byn, han ene hadde en gang en 348, åjada var kjempe fornøyd, helt til han skulle bytte registerreim og noe annet stæsj, han andre har diablo, contach(rett skrevet),de tomaso og porche, er det noen som tipper hvilken bil han kjører? riktig porche, ikke at det er en mye bedre bil, men den går iallefall

MVH Erik