TS-ogn

Toyota Sportscar - Owners Group Norway 

• Bilen drar ikke sÃ¥ bra:S

• Teknisk diskusjon / spørsmÃ¥l rundt Celica
Teknisk diskusjon / spørsmål rundt Celica

#171201  av sleeper

står fortsatt ved at det er pluggledninger eller rotor! (rotoren koster ikke mer en 20-30 kr på mekonomen! så bytt denne først! så får du kjøpe deg noen nye ledninger!

#171252  av celica4ever

ja da gjør jeg det, kjøper rotor først og prøver , hvis det ikke blir bedre kjøper jeg nye pluggledninger :)

#198777  av celica4ever

NÃ¥ er rotor, fordelerlokk, plugger og pluggledninger byttet..

Fuskinga er forsatt der, hva annet kan det være`? coil?bensintrykk regulator kanskje?

har lest litt på forumet også :)

#198793  av CelicaTurbo

Det er dessverre litt prøving og feiling med slike feil for det er mye som kan føre til de symptomene, men nå har du ivertfall byttet det mest vanlige.. Det som er kjekt er om du kjenner noen med en motor som går bra, og kan byttelåne deler der. Videre vil jeg tippe spjeldsensor, coil og tenningsgiver.. :(

#198797  av sleeper

hm..prøv dette:

la bilen stå på tomgang, så drar du av pluggledingen til cyl 1, går den på samme måte eller går den dårligere?
går den likt så er det den pcyl du har problemer med, hvis ikke gjente samme opprasjon på neste cyl...
da får du ivertfall peil på om den går på alle cyl eller bare 3 av de.. og hvilken som er problemet.. da er du ivertfall i riktig rettning..

#198804  av celica4ever

sleeper skrev:hm..prøv dette:

la bilen stå på tomgang, så drar du av pluggledingen til cyl 1, går den på samme måte eller går den dårligere?
går den likt så er det den pcyl du har problemer med, hvis ikke gjente samme opprasjon på neste cyl...
da får du ivertfall peil på om den går på alle cyl eller bare 3 av de.. og hvilken som er problemet.. da er du ivertfall i riktig rettning..
Jeg har gjort det, dro ut dem en og en for og høre om det skulle skje noe, og lyden blei anderledes med engang jeg dro dem ut.

Jeg satt selvfølgelig pluggledningen på plass og så dro neste. Så det ser ganske bra ut.

#198816  av celica4ever

noe med bensin kanskje? at bilen ikke får nok bensin...

kom med tips

#198821  av Mr2 Mk2

Har du ikke skiftet Coil?

#198845  av celica4ever

Mr2 Mk2 skrev:Har du ikke skiftet Coil?
nei den har jeg ikke skiftet....

#198849  av Mr2 Mk2

Har vært borti flere lignende tilfeller der coilen har slått over. Vil tro sjangsen er stor for at det er den, typisk feil at det blir verre når motoren/motorrommet er blitt varmt.Og motstanden i coilen øker.

Lån deg en coil og prøv er mitt tips :)

#198857  av celica4ever

Mr2 Mk2 skrev:Har vært borti flere lignende tilfeller der coilen har slått over. Vil tro sjangsen er stor for at det er den, typisk feil at det blir verre når motoren/motorrommet er blitt varmt.Og motstanden i coilen øker.

det er ganske bra ide egentlig.. men koster coil mye?

#198862  av Mr2 Mk2

celica4ever skrev:
Mr2 Mk2 skrev:Har vært borti flere lignende tilfeller der coilen har slått over. Vil tro sjangsen er stor for at det er den, typisk feil at det blir verre når motoren/motorrommet er blitt varmt.Og motstanden i coilen øker.

tror den ligger på litt over tusenlappen org på toyota, men mulig jeg husker feil Men vil uansett anbefale deg å låne en først om du kan.

#199011  av celica4ever

Mr2 Mk2 skrev:
celica4ever skrev:

tror den ligger på litt over tusenlappen org på toyota, men mulig jeg husker feil Men vil uansett anbefale deg å låne en først om du kan.
håper ikke det er så ille, men låne sier du, nå kjenner jeg ingen som har lik bil som meg i området her,, passer coil fra nyere celica også, celica mk7 tenker jeg på?

#199268  av Mr2 Mk2

celica4ever skrev:håper ikke det er så ille, men låne sier du, nå kjenner jeg ingen som har lik bil som meg i området her,, passer coil fra nyere celica også, celica mk7 tenker jeg på?
Celica Mk7 har en coil pr sylinder :)

#199275  av jsun

celica4ever skrev: passer coil fra nyere celica også, celica mk7 tenker jeg på?
MK7 har nok et veldig anderledes tenningsystem ja, så her har du ingen donor :wink: