TS-ogn

Toyota Sportscar - Owners Group Norway 

• Mitt pinligste øyeblikk hittil i Ã¥r...

• Generell diskusjon / "off topic" emner, media, annonser pÃ¥ Finn.no, video fra YouTube osv
Generell diskusjon / "off topic" emner, media, annonser på Finn.no, video fra YouTube osv

#158232  av FireWalk

celicat23 skrev:Sagt det før, sier det igjen: du trenger en ny bil!
hehe.. er smertelig klar over det :P Men nå er det jo så mye som er skiftet! Ny motor som bare har gått 98000 km, nytt drivverk, overhalt girkasse, ny chlutch, ny turbo, ny frontrute, ny servopumpe, nytt ledningsnett, ny motorstyring, ny termostat, ny intercooler, nye stab stag, nye foringer, nye dempere, nye bremser, nye silikon slanger til vakum system, nye 0-ringer og pakninger ca over alt..

HVA mer kan gå galt nå? bilen har jo fått så mange nye deler at den er jo å regne som splitter ny omtrent!

Jeg er sikker på at om jeg selger bilen i dag så vil den nye eieren få en bil som vil fungere i 10 år fremover uten å ha et eneste problem med den! det hadde vært så TYPISK! Da tror jeg at jeg hadde strøket ned av misunnelse :P

Så nei... bare en reperasjon til nå så er driftsikkerheten rundt svingen! (men det har jeg sagt mange ganger) men DENNE gangen skal være den gjeldende.. :P
jumbo skrev:sorry Firewalk, men alt jeg kan si til dette er.... LOL

:D Om ikke annet, gir du oss her på forumet en riktig god latter noen ganger! Du har jo mer "uflaks" enn donald jo!
De som kjenner meg sier at det er bare en person som har mer uflaks enn meg, og han heter Donald Duck. Men jeg begynner nesten å lure på om jeg ikke har gått forbi han nå..
predator skrev::lol: Komiske tilstander i ålebyen ser jeg... Si ifra neste gang du skal overbevise han kisen da, så kan vi jo overbevise han sammen :twisted:
Sabeltann har bra musikk han. Masse bass og fengende låter...
Ja jeg digger den sangen jeg! hadde den på repeat :P skikkelig fengende... Kaptein sabeltann, er en farlig mann! Nå kan han lukte gull derfor ror vi inn mot land.. hiv oo hoi... eh.. ja.. :P

Jeg ble i det minste kalt sjørøver av politiet da... det er jo one for the books! :twisted:

#158239  av blixern

tja "ny" motor er det jo ikke da... den er vel noen år gammel å snart 100.000km bak seg... så problemer kan jo dukke opp!
men dette er jo helt synnsykt at du skal være så plaga...!

stå på,du kan ikke være langt unna feilfri bil nå!

#158241  av FireWalk

blixern skrev:tja "ny" motor er det jo ikke da... den er vel noen år gammel å snart 100.000km bak seg... så problemer kan jo dukke opp!
men dette er jo helt synnsykt at du skal være så plaga...!

stå på,du kan ikke være langt unna feilfri bil nå!
men snart 100.000 er jo ikke mye for en slik motor. Og med overhalt girkasse, chlutch osv så burde jo denne faktisk være blant de mer driftsikre MR2ene.

Tror mye av probelmene har skyldtes den orginale motorstyringen, håper på at det blir bedre når den får skikkelig motorstyring som ikke går i nødmodus og pøser på bensin hver gang den mangler et ubetydlig signal.. :)

#158321  av blixern

100.000km er ikke nødvendigvis mye for en slik motor nei!
Men slikt er jo umulig å si, er verken jeg eller deg som har kjørt motoren de 100.000km så det blir jo ren gjetting åssen ting er behandla.
Men en 3s-gte bør holde med rett oppsett/orginalt.

Ting ordner seg!, ikke gi opp uansett!

#158347  av Rømmling

jeg føler med deg og jeg vet hva ydmykelse er jeg å når det gjelder bil.
Første kveld jeg fikk bilen på vegen ( knekt drivledd når jeg fikk lappen, hatt uflaks fra dag en med bilen min jeg å) kjørte jeg på hybelen og måtte jo ta noen runder på stripa SÅ KLART. alle viste jo at jeg ville komme med bilen en dag så. meldingene begynt å poppe inn om folk som ville se på bilen og helst sitte på da. hadde det kjempe bra jeg, det var jo mange biler ute den dagen som var på samme aren som meg bare kjøre rundt.
dette var tøft til bilen var full og noen runder senere at det begynte å lyse varsels lamper over alt og spennings måleren gikk proposjonalt med turtallet. så den hold jo noen runder da men så var bilen klar for verkstedet igjen. bytte dunamo siden diodebrua var gåend.
så har det jo bare ballet på seg her da. fått den på vegen og så har eksosen knekt og litt her og der har nå fjyska litt da. veldig gøy da den nye dynamoen røk her for en mnd siden, vart så sur at jeg kjørte rett hjem å satte den i garasjen og har ikke sett den siden, rappa bilen til mutter'n. Skal ta å bytte den i mårra nå tror jeg.
så det er ikke bare du som er litt uheldig med bilen. Vi er flere.
håper de finner ut av det da, skjønner men frustrasjon ikke er like stor som din da. har igjen å bytte mye før jeg kommer på det du har bytta da.
trodde jeg skulle slippe unda detta jeg når jeg kjøpte min første bil til nesten 70k. trodde jeg slapp unda noe skruing da men nei.
Så jeg er ikke overbevist av toyota kvalitet enda, men vis jeg skal bytte bil så kommer det en ny celica hjem ja.

#158348  av celicat23

"Hva mer kan gå galt nå?" -- Er det ikke det du spør om hver gang? :wink:

Føler med deg. Har selv eid problem bil før, og det er ni-trist.

#158378  av spkstrp

hm.. minner meg om min mr2 i starten det der. Det ødela hele godfølelsen når man kjørte for man utvikler nervoser (hva i faen er det som skal gå i stykker på denne turen da??) ...

Madammen var glad når jeg solgte bilen, hun ble lei av spørsmål som : Hysj, hørte du den lyden? hva var det.. osv.... huff.. :roll: :oops: :lol:

#158441  av FireWalk

spkstrp skrev:hm.. minner meg om min mr2 i starten det der. Det ødela hele godfølelsen når man kjørte for man utvikler nervoser (hva i faen er det som skal gå i stykker på denne turen da??) ...

Madammen var glad når jeg solgte bilen, hun ble lei av spørsmål som : Hysj, hørte du den lyden? hva var det.. osv.... huff.. :roll: :oops: :lol:
Hehe..ja det er AKKURAT slik det er! :P
Spør meg selv hvor langt ifra redet jeg tør å kjøre.. må liksom ha en sikkerhets-radius rundt meg innenfor hvor jeg vet jeg kan bli hentet av venner dersom den skulle bryte helt sammen.. hehe.

Men håper jo på at den skal bli driftsikker nå da! Har jo jobbet med den i hele vinter, satt inn ny motor, overhalt både det ene og det andre slik at jeg skulle være sikker på at bilen ville holde hele sommeren så jeg kan ha det litt gøy med den. Jeg har jo hatt MR2 i 2 år nå og jeg har ikke fått brukt bilen i mer enn totalt 1 måned sammenhengende i sommerhalvåret... og det er jo kjipt! Dette er jo en sommerbil som man kan ha det mye gøy med når den fungerer :)

Men det er jo gamle biler, så man må belage seg på at ting kan gå galt. Men satser på å få fikset og byttet ut alt som kan gå galt før det går galt denne gangen, slik at jeg får litt glede av denne bilen til slutt :)

#158446  av Rømmling

ja da litt her det hele tiden

skulle ut å skifte dynamo i dag og kom i garasjen så var ene dekket flatt og bateriet var flatt selv om det var nyladet for en mnd siden uten at bilen var brukt. dekket har sikkert bare tømt seg men rirterende. og hva er det som stjeler strøm da, bilen er jo totalt ubrukt.

#158447  av Rolfis

Var på en bilforretning, og der sa de at bilene ble strømløse rimelig raskt fordi de sto under lysstoffrør. Syntes det hørtes utrolig ut jeg, men dersom det er tilfellet så kanskje det samme har skjedd deg. :roll:

#158486  av sw20

hehehe..... no veit e korfor folk ringer til meg å spør om e børna forran onkel blå......

rart e seller bilen min da??? heheh smitter jo snart over å meg dette.....

offa men må jo si at dette hadde vert utrulig morsomt å se....

e så rart at e aldri har hatt slike problem med min bil...
så e begynne snart å leite etter en ecsrosist til deg...

#158537  av FireWalk

sw20 skrev:hehehe..... no veit e korfor folk ringer til meg å spør om e børna forran onkel blå......

rart e seller bilen min da??? heheh smitter jo snart over å meg dette.....

offa men må jo si at dette hadde vert utrulig morsomt å se....

e så rart at e aldri har hatt slike problem med min bil...
så e begynne snart å leite etter en ecsrosist til deg...
Syntes ikke det var noe morsomt i det hele tatt jeg. Mye av problemene mine har vært direkte relatert til Turboen.. så det kan forklare litt. Da jeg hadde GTI hadde jeg jo ikke så mye problemer med den jeg heller, bortsett fra at jeg havnet oppi det oljesølet som igjen satte spikeren i kisten for den bilen.... men bortsett fra det så var den bilen ganske driftsikker! skiftet chlutch, tennkabler, støtdempere diverse styrestag og litt småting, men det var det. Ingen store problemer som førte til omfattende nedetid. :)

#158656  av Rømmling

Rolfis skrev:Var på en bilforretning, og der sa de at bilene ble strømløse rimelig raskt fordi de sto under lysstoffrør. Syntes det hørtes utrolig ut jeg, men dersom det er tilfellet så kanskje det samme har skjedd deg. :roll:
er et par lys rør i garasjen men blir skjeldent brukt siden bilen bare har stått der. par tre timer kansje den tiden. men hadde samme problemet i sommer å da sto den ute og litt i garasjen men bruker aldri lys der om sommeren

du får unskylde Firewalk at jeg dirskuterer litt på posten.

#158751  av chris

Rolfis skrev:Var på en bilforretning, og der sa de at bilene ble strømløse rimelig raskt fordi de sto under lysstoffrør. Syntes det hørtes utrolig ut jeg, men dersom det er tilfellet så kanskje det samme har skjedd deg. :roll:

ehh...

#158785  av zacroa

er faktisk tilfelle at dett skjer, men det er i store lokaler med masse lysstoffrør i taket.som feks utstillingslokaler til bruktbil. I en garasje med noen få tror jeg ikke at det skjer med det første...