TS-ogn

Toyota Sportscar - Owners Group Norway 

• Battlefield2

• Generell diskusjon / "off topic" emner, media, annonser pÃ¥ Finn.no, video fra YouTube osv
Generell diskusjon / "off topic" emner, media, annonser på Finn.no, video fra YouTube osv

#157825  av FireWalk

doffy skrev:Tror alt det du skriver, firewalk, kjennes igjen i alle spill, jeg spiller return to castle wolfenstein på nett, der tingen er at man skal finne dokumenter og få de til et radiorom uten å dø, men sjansen for å bli dekket er minimal..

Er mye gøyere med litt taktikk på mic og clan matcher og sånt :D
Spille mye sånt før i et spill som heter ghost recon.. blir seeeene netter eller morgener når man først kommer i gang.. ikke rart arbeidsledigheten blir større og større :lol:
Hehe.. ja man blir jo så hekta på disse spillene, og timene går som minutter...

Jeg spilte mye RTCW før jeg begynte med battlefield 2 :-) Var faktisk ganske dyktig i det og. Det er Demoen du spiller sant? der det bare er to brett. Der man begynner på stranden og skal innta festningen til Axes og en til :)

Syntes det spillet var konge jeg! Men som du sier, ganske håpløst når man ikke blir dekket. Alle stormer oppover og ned trappa, også blir de skutt en etter en ettersom axis har 15 stk inne i dokument rommet i bakhold.. hehe..

Men av og til kommer man jo på et godt lag, og man kan samarbeide mot et felles mål.

Det er først DA det blir morsomt :) å bli skutt om og om igjen i et fånyttes forsøk på å ta seg inn i rommet er jo bare kjedelig :)

#157827  av doffy

FireWalk skrev:
doffy skrev:Tror alt det du skriver, firewalk, kjennes igjen i alle spill, jeg spiller return to castle wolfenstein på nett, der tingen er at man skal finne dokumenter og få de til et radiorom uten å dø, men sjansen for å bli dekket er minimal..

Er mye gøyere med litt taktikk på mic og clan matcher og sånt :D
Spille mye sånt før i et spill som heter ghost recon.. blir seeeene netter eller morgener når man først kommer i gang.. ikke rart arbeidsledigheten blir større og større :lol:
Hehe.. ja man blir jo så hekta på disse spillene, og timene går som minutter...

Jeg spilte mye RTCW før jeg begynte med battlefield 2 :-) Var faktisk ganske dyktig i det og. Det er Demoen du spiller sant? der det bare er to brett. Der man begynner på stranden og skal innta festningen til Axes og en til :)

Syntes det spillet var konge jeg! Men som du sier, ganske håpløst når man ikke blir dekket. Alle stormer oppover og ned trappa, også blir de skutt en etter en ettersom axis har 15 stk inne i dokument rommet i bakhold.. hehe..

Men av og til kommer man jo på et godt lag, og man kan samarbeide mot et felles mål.

Det er først DA det blir morsomt :) å bli skutt om og om igjen i et fånyttes forsøk på å ta seg inn i rommet er jo bare kjedelig :)
Jeg har faktisk BETALT penger for spillet for å spille det på nett! ;)
Spiller ganske mye på den beach ja, og alt du sier stemmer veldig veldig godt fremdeles, opp fra bunkeren helt nede, ned trappen, dø og tilbake. jeg har spillt det altfor mye, nå er det på et nivå der jeg bare blir dårligere jo mer jeg spiller i tillegg til at pc'en har forskjellige sykdommer og lager noe sykt :(
Trenger ny, men er mye annet jeg trenger og har ikke penger til noe av det :P

#157899  av FireWalk

hehe.. betalte ikke for RTCW, holdt meg til demoen, digget den skjermen med stranden og festningen der..

Har betalt for battlefield 2 da, og alle strategi spillene siden Dune 2. Red allert, Red allert 2, Command & Conquer, Generals, Dune2000 osv.. :D

#157916  av doffy

FireWalk skrev:hehe.. betalte ikke for RTCW, holdt meg til demoen, digget den skjermen med stranden og festningen der..

Har betalt for battlefield 2 da, og alle strategi spillene siden Dune 2. Red allert, Red allert 2, Command & Conquer, Generals, Dune2000 osv.. :D
får du vanlig red alert til i xp? :shock:
Jeg fikk det til en viss grad til, men klarte aldri spille på nett.. nå er jeg totalt off topic :oops:

#157928  av FireWalk

har ikke testa det i XP, er leeenge siden jeg spilte det spillet. Jeg ble forresten Norgesmester i Red Allert online :-)

#157931  av doffy

FireWalk skrev:har ikke testa det i XP, er leeenge siden jeg spilte det spillet. Jeg ble forresten Norgesmester i Red Allert online :-)
:shock: da er du vel sannsynligvis helten min :P

#157937  av FireWalk

doffy skrev:
FireWalk skrev:har ikke testa det i XP, er leeenge siden jeg spilte det spillet. Jeg ble forresten Norgesmester i Red Allert online :-)
:shock: da er du vel sannsynligvis helten min :P
hehe.. jeg har jo spilt de spillene siden det aller første realtime strategi spillet kom (dune2).

Spilte mye Generals i fjor (det nyeste spillet i rekken) men til slutt var det ingen som ville spille mot meg online lenger. På hovedkontoen hadde jeg vel 1450 win og 48 tap hehe! når folk ser en slik statestikk så bare quitter de med en gang, gidder ikke å spille engang.

Så det endte jo med at jeg måtte lage nye kontoer hele tiden, men etter noen kamper når jeg hadde 10 win og 0 tap så skjønner jo alle at her er en proff som har starta ny noob account. Så da er det på'n igjen..

Er spent på hva de kommer opp med neste gang! om det kommer et nytt strategispill fra EA med enda heftigere grafikk og enda bedre spillbarhet :D

#157949  av doffy

burde kvitte oss med alt som heter pc over 1GHz, sånn at det eneste vi kan gjøre er å surfe ts-ogn og msn ;)
Så heller bruke tiden vår på virkeligheten.. men er jo faen så gøy! ihvertfall når ting går den rette veien og noen får the bitch slap 8)

#157967  av FireWalk

doffy skrev:burde kvitte oss med alt som heter pc over 1GHz, sånn at det eneste vi kan gjøre er å surfe ts-ogn og msn ;)
Så heller bruke tiden vår på virkeligheten.. men er jo faen så gøy! ihvertfall når ting går den rette veien og noen får the bitch slap 8)
Ja.. jeg kjøpte meg jo faktisk ny pc jeg bare for å spille RTCW...

kjøpte først nytt skjermkort til den jeg hadde, men viste seg at det ble litt for hakkete. (man MÅ jo ha på MAX grafikk)..
Så da ble det amd 64, 2 gb ram, 256 mb råskinn skjermkort og hele pakka.. :P Men syntes fremdeles spillet loader sent.. :\ (battlefield 2 altså)

#157972  av doffy

ja mye vil ha mer firewalk :D

#157974  av FireWalk

doffy skrev:ja mye vil ha mer firewalk :D
Er man hekta så er man hekta! :P

#158019  av Cilius

FireWalk skrev:
Har blitt litt hekta på dette jeg også, men har ikke spilt så lenge, så lurte på om du kunne forklare meg litt med disse poengene? Når jeg ser inne på min profil så har jeg null på alt og har da egentli spilt endel og drept endel karer? Hva skal til for at man skal få poeng??

#158023  av FireWalk

Cilius skrev:
FireWalk skrev:
Har blitt litt hekta på dette jeg også, men har ikke spilt så lenge, så lurte på om du kunne forklare meg litt med disse poengene? Når jeg ser inne på min profil så har jeg null på alt og har da egentli spilt endel og drept endel karer? Hva skal til for at man skal få poeng??
I Battlefield 2 får du poeng for hver gang du dreper en av fienden, men det du får mest poeng for er "lagspill". Det felles poenget med hele spillet er at dere er et lag som kjemper sammen for å vinne over det andre laget. Om du springer rundt alene og plaffer ned folk vil du få litt poeng, men om du tenker "lagspill" og hjelper dine lagkamerater mot et felles mål så får du mye mer poeng.

F.eks:

- Om du er lege og healer dine lagkamerater, gjenoppliver de som ligger nede.
- Om du er ingeniør og reparerer lagets biler, fly, helikopter, broer og bygnbinger osv.
- Om du deler ut ammunisjon til dine medspillere som er i nød og trenger ammo.
- om du forsvarer en utpost (flag) mot fiendens forsøk på å ta over det.
- Du får mye poeng for å ta over fiendens flagg (neutralize point and flag capture point)
- om du er special ops og sprenger fiendens radar, artiileri osv får du poeng for dette.
- Du får poeng for å hjelpe dine lagkamerater med å ta over flagg, skyte fienden osv. (du vil se at du får "you got a kill dammage assist" eller "capture assist point" osv)
- Når dere som lag vinner en match får du poeng for dette.
- Du kan være commander og om du er en god commander vil du få poeng deretter.

osv osv.. mye man får poeng for :) Men det viktigste er at du spiller sammen med folk! det første du bør gjøre når du joiner et game er å joine en squad. Ikke spring rundt alene som en ensom ulv! Join en squad og bruk micen og prat med folka på din squad. Avtal måter å angripe fienden på sammen! et angrep bestående av 5 mann har større sjans for å lykkes enn et desperat forsøk på å ta over hele fiendens leir alene...

Husk at Helikopter, tanks og fly er essensielt for laget om dere skal vinne! det er best at lagets beste spillere får bruke disse enhetene slik at dere kan vinne. Er du jævlig god til å fly helikopter bør du forsøke å finne et helikopter og en god gunner, da vil du hjelpe laget å vinne! Er du derimot en elendig pilot og vet du kommer til å krasje etter 1 minutt så er det best å la noen andre mer kvalifisert ta seg av dette :)

Men nå tenker jeg VELDIG strategisk og veldig "clan" her da, så du må ikke nødvendigvis ta ting like seriøst som jeg gjør.

Husk at hovedpoenget med spillet er å ha det gøy! Så finn gjerne en litt useriøs server og tren deg på intil du mestrer forskjellige våpen, forskjellige vehicles osv. Da kan du begynne å spille på mer seriøse klan servere. Det er der det er morro (syntes jeg da) der nivået ligger mye høyere og innlevelsen dermed blir 10 ganger høyere :P

#158025  av CelicaTurbo

jeg har faktisk ikke spillt det spillet, men med tanke på cilius' sin post er det ikke så at man også må spille på en "registrert" server tilknyttet statistikknettverket for at dine poeng skal bli registrert? (det er jo åpent for hvem som helst å kjøre server, men ikke alle rapporterer dine poeng sentralt).

#158026  av Zepticon

Spillte en del BF 1942 og Vietnam på nett men ble fort lei fordi det var bare tull på de fleste serverne. Prøvde CS:S når det kom men blei lei det og :(
NÃ¥ er det vell bare UT2004 jeg spiller av og til blandt FPS spill....

Men World of Warcraft derimot :roll: Der har jeg blitt alt for hekta til at det er godt for helsa:P

Men tror det er likt i alle spill... så lenge du har en BRA guild/klan der du trives og der folk ikke er totalt n00b, så er det morsomt å spille :D
Alt for morsomt :roll: