Cilius skrev:FireWalk skrev:doffy skrev:ja mye vil ha mer firewalk 
Er man hekta så er man hekta! 
Har blitt litt hekta på dette jeg også, men har ikke spilt så lenge, så lurte på om du kunne forklare meg litt med disse poengene? Når jeg ser inne på min profil så har jeg null på alt og har da egentli spilt endel og drept endel karer? Hva skal til for at man skal få poeng??
I Battlefield 2 får du poeng for hver gang du dreper en av fienden, men det du får mest poeng for er "lagspill". Det felles poenget med hele spillet er at dere er et lag som kjemper sammen for å vinne over det andre laget. Om du springer rundt alene og plaffer ned folk vil du få litt poeng, men om du tenker "lagspill" og hjelper dine lagkamerater mot et felles mål så får du mye mer poeng.
F.eks:
- Om du er lege og healer dine lagkamerater, gjenoppliver de som ligger nede.
- Om du er ingeniør og reparerer lagets biler, fly, helikopter, broer og bygnbinger osv.
- Om du deler ut ammunisjon til dine medspillere som er i nød og trenger ammo.
- om du forsvarer en utpost (flag) mot fiendens forsøk på å ta over det.
- Du får mye poeng for å ta over fiendens flagg (neutralize point and flag capture point)
- om du er special ops og sprenger fiendens radar, artiileri osv får du poeng for dette.
- Du får poeng for å hjelpe dine lagkamerater med å ta over flagg, skyte fienden osv. (du vil se at du får "you got a kill dammage assist" eller "capture assist point" osv)
- Når dere som lag vinner en match får du poeng for dette.
- Du kan være commander og om du er en god commander vil du få poeng deretter.
osv osv.. mye man får poeng for

Men det viktigste er at du spiller sammen med folk! det første du bør gjøre når du joiner et game er å joine en squad. Ikke spring rundt alene som en ensom ulv! Join en squad og bruk micen og prat med folka på din squad. Avtal måter å angripe fienden på sammen! et angrep bestående av 5 mann har større sjans for å lykkes enn et desperat forsøk på å ta over hele fiendens leir alene...
Husk at Helikopter, tanks og fly er essensielt for laget om dere skal vinne! det er best at lagets beste spillere får bruke disse enhetene slik at dere kan vinne. Er du jævlig god til å fly helikopter bør du forsøke å finne et helikopter og en god gunner, da vil du hjelpe laget å vinne! Er du derimot en elendig pilot og vet du kommer til å krasje etter 1 minutt så er det best å la noen andre mer kvalifisert ta seg av dette
Men nå tenker jeg VELDIG strategisk og veldig "clan" her da, så du må ikke nødvendigvis ta ting like seriøst som jeg gjør.
Husk at hovedpoenget med spillet er å ha det gøy! Så finn gjerne en litt useriøs server og tren deg på intil du mestrer forskjellige våpen, forskjellige vehicles osv. Da kan du begynne å spille på mer seriøse klan servere. Det er der det er morro (syntes jeg da) der nivået ligger mye høyere og innlevelsen dermed blir 10 ganger høyere