TS-ogn

Toyota Sportscar - Owners Group Norway 

• Diskusjoner, personangrep og meninger

• Generell diskusjon / "off topic" emner, media, annonser pÃ¥ Finn.no, video fra YouTube osv
Generell diskusjon / "off topic" emner, media, annonser på Finn.no, video fra YouTube osv

#154444  av cameleon

Synes vel egentlig grensa har nådd når man går til angrep mot enkeltpersoner med div. utsagn osv. Greit at man diskuterer og diskuterer heftig til tider så lenge det holder seg saklig. Men å sprute ut en hel del skjellsord rettet mot enkelte blir drøyt. Grensa trenger ikke å gå for langt før det evt får konsekvenser. One way or another. Husk det :wink:

#154449  av GT4 CS

Alle har vi vel våre mindre bra utsagn i diskusjoner, enten her eller i andre sammenhenger. Men ja, synes og ting har blitt litt mere ampert her inne i det siste. Ikke at jeg besøker forumet mindre av den grunn, dropper heller bare og lese videre. Om folk føler for og kalde hverandre koselige ting som ikke egner seg på trykk, så hvorfor ikke bruke PM??
Om man ikke er så hårsår på ting og heller bare lar det passere uten og måtte forsvare seg til the bitter end, så trur jeg mye ville vært gjort.
Og utestengning av brukere synes jeg i utgangspunktet burde være unødvendig, om man oppfører seg truende eller er helt rabiat, kan det jo kansje vurderes, personlig har jeg ikke lest noe her inne jeg mener burde føre til utestengelse av noen av brukerne.
Men om ting sklir ut,så kan man jo sende en pm til en moderator og be han stenge/slette tråden før ting tar helt av :D

#154577  av sindrejl

memo skrev: sindrejl: "dessverre så har mye av kranglinga her gjort at en relativt stor andel ikke gidder være her mer.. litt synd det der :/"

moro at akkurat du kommer med den, men kanskje ikke helt uforventet.
Er egentlig litt morro det ja siden jeg kjenner en stor andel tidligere ts-ogn'ere som er svært lite på forumet nå..
memo skrev: Jeg nevner navn, og det er somregel chris, sindrejl og celicat23 som kommer med disse (nei, dette gjelder ikke bare siste tråd der en gti eier var uheldig).
Blir iallefall provosert når du sier slikt da jeg svært sjeldent har kommentert negativt om andres kræsjer..
Som oftest så prøver jeg heller å forklare hvorfor noen reagerer som dem gjør.. men ok..
memo skrev: og en ting til, sindre;

når jeg sa jeg GLEDET meg til at en av dere "bedrevitere" kom til å kræsje tidligere, så mente jeg nettopp det. det var snakk om bilskader, ikke liv eller personskader. så du kan slutte å vri ordene mine til din fordel. det har aldri vært snakk om personskader.
Vrir ikke til noen fordel, bare synes det er litt dumt å ønske at andre skal kræsje basert på utsagn noen har.

Så til dere andre, det var bedre før, ja jeg er nok ikke den flinkeste til å unngå krangling, men har en tendens til å bli usakli provosert av enkelte folk her inne.. så det er sagt, skal prøve å oppføre meg ved å unngå sånne meningsløse tråder.
Sist redigert av sindrejl den 05 feb 2006 20:53, redigert 1 gang totalt.

#154579  av sindrejl

på bakgrunn av dette synes jeg du også kan slette dine påstander om at jeg er en oppvigler..

#154586  av memo

vis deg tråder? oki;

første frekke post i den berømte tidligere tråden:

nick: sindrejl
sitat: "tydelig at den karen ikke burde overstige mer enn 50hk.. "

andre frekke kommentar i tråden:
nick: sindrejl:
sitat: "åsså kjøpern sånn bil?`utrolig"

..og jeg burde slette hvafornoe?

riiight...

#154588  av sindrejl

memo skrev:vis deg tråder? oki;

riiight...
ja? står jeg der og kaller han idiot? for det første trodde jeg bilen var en 4wd og skrev det i posten, for det andre gjelder dette også meg selv som 18åring.. hadde jeg kræsja en nykjøpt bil om jeg hadde fått lappen for 2dager siden hadde jeg nok ligget langt unna 200hk på mange år!! (som det da ble sagt at han hadde... vet han har lappen i over et år og bilen IKKE er 4wd som jeg også kommenterte senere) Samtidig har jeg også ofte sagt at shit happends.. kræsja kan alle gjøre og jeg har selv gjort det.

hvor frekt er det der iforhold til de som kaller alle som kræsjer for idioter!? synes du går LANGT over streken! les resten av postene og hold snavla før du kommentere MEG! DU er en oppvigler, DU er en kranglefant, kall IKKE meg det! Tenk LITT mer på deg selv før du begynner å kommentere alle andre som du alltid gjør
Sist redigert av sindrejl den 05 feb 2006 21:09, redigert 1 gang totalt.

#154589  av memo

sindrejl skrev:

riiight...
ja? står jeg der og kaller han idiot? for det første trodde jeg bilen var en 4wd og skrev det i posten, for det andre gjelder dette også meg selv som 18åring.. hadde jeg kræsja en nykjøpt bil om jeg hadde fått lappen for 2dager siden hadde jeg nok ligget langt unna 200hk på mange år!! (som det da ble sagt at han hadde... vet han har lappen i over et år og bilen IKKE er 4wd som jeg også kommenterte senere)

hvor frekt er det der iforhold til de som kaller alle som kræsjer for idioter!? synes du går LANGT over streken! les resten av postene og hold snavla før du kommentere MEG! DU er en oppvigler, DU er en kranglefant, kall IKKE meg det! Tenk LITT mer på deg selv før du begynner å kommentere alle andre som du alltid gjør
ro deg ned, det er bestandig du, chris og et par andre som forhåndsdømmer de som kræsjer. ETTER dere har gjort dette, kommer somregel jeg med mine synspunkt om hva jeg syns om det.

uansett hva du sier eller mener nå, så er det slik saken er, og det er DET vi diskuterer.
jeg trekker ikke tilbake noe som helst.

#154590  av sindrejl

memo skrev:
sindrejl skrev:

riiight...
ja? står jeg der og kaller han idiot? for det første trodde jeg bilen var en 4wd og skrev det i posten, for det andre gjelder dette også meg selv som 18åring.. hadde jeg kræsja en nykjøpt bil om jeg hadde fått lappen for 2dager siden hadde jeg nok ligget langt unna 200hk på mange år!! (som det da ble sagt at han hadde... vet han har lappen i over et år og bilen IKKE er 4wd som jeg også kommenterte senere)

ro deg ned, det er bestandig du, chris og et par andre som forhåndsdømmer de som kræsjer. ETTER dere har gjort dette, kommer somregel jeg med mine synspunkt om hva jeg syns om det.

uansett hva du sier eller mener nå, så er det slik saken er, og det er DET vi diskuterer.
Neimen hva faen feiler det deg!? HAR jeg bestandig forhåndsdømt? synes jeg du kan skjerpe deg.. jeg har aldri vært den første til å forhåndsdømme..

#154593  av memo

sindrejl skrev:
memo skrev:
sindrejl skrev: ja? står jeg der og kaller han idiot? for det første trodde jeg bilen var en 4wd og skrev det i posten, for det andre gjelder dette også meg selv som 18åring.. hadde jeg kræsja en nykjøpt bil om jeg hadde fått lappen for 2dager siden hadde jeg nok ligget langt unna 200hk på mange år!! (som det da ble sagt at han hadde... vet han har lappen i over et år og bilen IKKE er 4wd som jeg også kommenterte senere)

Neimen hva faen feiler det deg!? HAR jeg bestandig forhåndsdømt? synes jeg du kan skjerpe deg.. jeg har aldri vært den første til å forhåndsdømme..
jeg sier det somregel er du, chris eller noen få andre jeg ikke husker nicket på. og det stemmer.

ikke vits i å diskutere dette mer, vi kommer ingen vei

#154595  av sindrejl

http://www.ts-ogn.no/phpBB2/viewtopic.php?t=12623

hvor kaller jeg ham idiot her?

http://www.ts-ogn.no/phpBB2/viewtopic.p ... ht=kr%E6sj

hvor kaller jeg ham idiot da?

har jeg forhåndsdømt denne karen?

har jeg hatet firewalk pga dette???

Da du selv moste bilen.. forhåndsdømte jeg deg da?

#154598  av FireWalk

Memo: du sier hele tiden at du diskuterer. Men for andre KAN Det oppfattes som at du er en kranglefant. Om du forsøker å sette deg selv i andre sine sko så kanskje du innser at måten du skriver ting på ofte kan tolkes slik.

Og ang. dette med å forhåndsdømme andre. Jeg har jo selv blitt kalt "et forferdelig menneske" "sinnsyk" "tulling" og diverse. Det var vel da TheStig som stod bak akkurat i det tilfellet. Jeg tror ikke dere er så uskyldige som du skal ha det til dere heller. Mulig det er helt vanlig med slikt språk i Nordnorge, men hvor jeg bor så er det høyst uvanlig, og om en nordlenning skulle snakket til en vestlenning på samme måte som han hadde snakket til en bekjent så kunne det fort oppstått uheldige missforståelser..

Vi har vel alle vært ute og slengt med leppa en gang iblant, men å si at Chris, Sindrej og celicat er værstingene blir vel litt feil, for selv om du kanskje ikke kommenterer ting på samme måten som de gjør, så kan måten du diskuterer på oppfattes som kverulerende, selv om du ikke er av den oppfatning. Hvordan en ting er ment, og hvordan den blir oppfattet kan variere i veldig stor grad fra individ til individ.

Jeg er sikker på at det er mange som sitter og leser denne tråden nå som gjerne skulle kommet med sine inspill, men som likevel bevist lar være å svare på den bare fordi de VET at de kommer til å få en hel bråte med punkterende poster kastet etter seg, også er det hele igang igjen.

For en som ikke har lest alle postene dine og som ikke vet hvordan du vanligvis skriver så kan måten du skriver på oppfattes som at du er en slik som alltid MÅ ha rett, Som kverulerer og diskuterer bare for å diskutere. Dette vil jo du såklart være helt uenig i, mens det for den andre parten er helt uforstålig at du kan påstå at det IKKE er tilfelle.

Det skal så lite til for at missforståelser ender opp med krangling. Det er derfor man bør forsøke å være litt mykere og litt mer fleksibel med tanke på hva man skriver på et forum. For man ser ingen annsiktsutrykk, man kan ikke høre på toneleiet om man er sint eller sarkastisk. Man ser bare tekst.

Noen ganger når man skjønner at det blir bråk om man ytrer sin mening, så er det best å la være å si noe i det hele tatt. Så slipper vi alle disse kranglene. Så sant det ikke er noe som anngår deg i veldig stor grad slik at man rett og slett bare MÅ komme med sin mening selv om man vet det får følger. Jeg har jo tråkket i den salaten selv mange ganger..

Det er tragisk å sitte å se på at post etter post sklir ut og ender opp med en diskusjon. Ja det er et diskusjons forum, men det betyr ikke at vi på død og liv MÅ diskutere bare for å diskutere...
Sist redigert av FireWalk den 05 feb 2006 21:39, redigert 1 gang totalt.

#154599  av Rollaole

Jeg vil si at det er sånne tråder som dette som skaper dårlig stemming på et forum, hvis dere som krangler eller er uenige eller har noe og si om en enkelt person, eller om noe den personen har skrevet.
Så gjør dette heller på en PM og ikke fyll opp forumet med sånn søppel om hvor teit og idiotisk kræsj eller oppførsel var under en ulykke, eller i andre saker.

Har du noe negativt og si om en person, eller om personens bil o.l
SÃ¥ send en PM eller hold det for seg selv.

Sånnt skaper et dårlig og et lite hyggelig forum.

#154600  av memo

FireWalk skrev:Memo: du sier hele tiden at du diskuterer. Men for andre KAN Det oppfattes som at du er en kranglefant. Om du forsøker å sette deg selv i andre sine sko så kanskje du innser at måten du skriver ting på ofte kan tolkes slik.

Og ang. dette med å forhåndsdømme andre. Jeg har jo selv blitt kalt "et forferdelig menneske" "sinnsyk" "tulling" og diverse. Det var vel da TheStig som stod bak akkurat i det tilfellet. Jeg tror ikke dere er så uskyldige som du skal ha det til dere heller. Mulig det er helt vanlig med slikt språk i Nordnorge, men hvor jeg bor så er det høyst uvanlig, og om en nordlenning skulle snakket til en vestlenning på samme måte som han hadde snakket til en bekjent så kunne det fort oppstått uheldige missforståelser..

Vi har vel alle vært ute og slengt med leppa en gang iblant, men å si at Chris, Sindrej og celicat er værstingene blir vel litt feil, for selv om du kanskje ikke kommenterer ting på samme måten som de gjør, så er det andreing du/dere gjør som oppfattes som ille på lik linje.

Jeg er sikker på at det er mange som sitter og leser denne tråden nå som gjerne skulle kommet med sine inspill, men som likevel bevist lar være å svare på den bare fordi de VET at de kommer til å få en hel bråte med punkterende poster kastet etter seg også er det hele igang igjen.

Det virker som om du alltid må ha rett, du MÅ få frem ditt synspunkt. Noen ganger når man skjønner at det blir bråk om man ytrer sin mening, så er det best å la være å si noe i det hele tatt. Så slipper vi alle disse kranglene.

Det er tragisk å sitte å se på at post etter post sklir ut og ender opp med en diskusjon. Ja det er et diskusjons forum, men det betyr ikke at vi på død og liv MÅ diskutere bare for å diskutere..
jeg påstår ikke at jeg bestandig har rett, jeg påsto det i siste tråd, og da sa jeg det fordi jeg hadde det.

jeg påstår heller ikke at jeg er bedre enn andre, tvert imot så har jeg sagt at jeg ikke ER bedre enn noen andre, men og at de andre som kritiserer min måte å snakke på, ikke er bedre enn meg.

jeg kommer bestandig til å si det jeg mener, om jeg føler at jeg selv blir urettferdig dømt, eller om jeg syns andre blir det, selv om de leser dette forumet eller ikke.

jeg foreslår for første gang at denne tråden stenges.
vi diskuterer bare ting som er blitt sagt før.

#154601  av FireWalk

Jeg vet hvordan du skriver og tar hensyn til det. Men det er mange som ikke er kjent med måten du skriver på og som istedet for å ta hensyn til det kan ta seg nær av det.

Det jeg forsøker å si er at det er greit å si meningen sin, men om man VET at det blir bråk om man sier meningen sin, så kan man godt la være å komme med den så sant det ikke er skrikende nødvendig.

F.eks om noen har kjøpt seg ny bil, og alle kommer og sier: nydelig bil! mens jeg sitter der og syntes den bilen var rævstygg, så lar jeg Være å komme med min mening, fordi det er faktisk ikke skrikende nødvendig for meg å komme med den. Jeg vet det blir bråk/diskusjon om jeg kommer med den likevel. Så hvorfor gidde..

Om alle ser ann situasjonen og forsøker å avpasse kritikken og engasjementet deretter på samme måte som man avpasser fart etter forholdene så tror jeg forumet blir et mye bedre sted å være for alle.

#154604  av memo

FireWalk skrev:Jeg vet hvordan du skriver og tar hensyn til det. Men det er mange som ikke er kjent med måten du skriver på og som istedet for å ta hensyn til det kan ta seg nær av det.

Det jeg forsøker å si er at det er greit å si meningen sin, men om man VET at det blir bråk om man sier meningen sin, så kan man godt la være å komme med den så sant det ikke er skrikende nødvendig.

F.eks om noen har kjøpt seg ny bil, og alle kommer og sier: nydelig bil! mens jeg sitter der og syntes den bilen var rævstygg, så lar jeg Være å komme med min mening, fordi det er faktisk ikke skrikende nødvendig for meg å komme med den. Jeg vet det blir bråk/diskusjon om jeg kommer med den likevel. Så hvorfor gidde..

Om alle ser ann situasjonen og forsøker å avpasse kritikken og engasjementet deretter på samme måte som man avpasser fart etter forholdene så tror jeg forumet blir et mye bedre sted å være for alle.
selvsagt, du har helt rett, men de gangene de har blitt heftige diskusjoner har det ikke vært om fargen på bilen var fin eller ikke..

og jeg personlig mener det er skrikende nødvendig når det gjelder slike ting som denne saken handler om..