kake skrev:Stor diger luksus-balje-slede med svær 8'er foran raskere på bane enn MR2 ? Heh da skulle jeg spist sokkene mine tror jeg. Måtte vært om banen kun bestod av rettstrekker da 
vel, begynn å spis da isåffal

tydelig at du ikke har så kjempemye erfaring når det angår banekjøring, uten at det er noe negativt selvsagt.
mange nybegynnere som slår konklusjoner med tankegangen: "pøøh, den veier jo et halvt tonn mer, den har ikke sjaaangs!"..
vel, la meg mindstorme litt ang denne tråden:
1. ikke så kjempemange som har prøvd mr2 rundt bane som er _FLINKE_ sjåfører her på forumet (no disrespect), ergo, veldig få kan uttale seg.
2. de færreste (ingen?) har kjørt bmw 740/745 på bane, så egentlig kan ingen uttale seg.
3. det er få som skjønner hvor store hastigheter man kan vri en bil rundt en bane på, selv om den veier 400kg mer enn "normalt".
4. bmw er ikke akkurat dårli maskineri, og bremsene til en så "barsk" bil som 740 er ikke akkurat under-dimensjonert. å påstå bremsene til bmw'en tar fyr først er bare moro å lese
og jeg gjentar som sagt før:
5. mr2 er langt fra noen banebil. i originalstand (som vi må gå ut ifra, alle enige?) er den rett og slett en balje på hjul den og. 14-15" felger og trillebårhjul er ikke akkurat ideelt for banekjøring.
det er en sportsbil, ja, men hovedsaklig mer sportsLIG bil, enn sportsbil.
bmw'en vinner
