Side 2 av 6

Legg innLagt inn:17 jan 2006 16:11
av memo
jeg ville nok satsa på bmw'en om det hadde vært identisk flinke sjåfører..
greit den er tyngre, men that's about it.. den har mer enn nok guffe for å hamle opp med mr2'en, og en original mr2 med 14/15" felger er ikke helt store saken..

mulig den er 30% tyngre, men den har nesten dobbelt så mye gamp :)

Legg innLagt inn:17 jan 2006 17:02
av kake
Stor diger luksus-balje-slede med svær 8'er foran raskere på bane enn MR2 ? Heh da skulle jeg spist sokkene mine tror jeg. Måtte vært om banen kun bestod av rettstrekker da :wink:

Legg innLagt inn:17 jan 2006 17:08
av Andreazz
Nå har det seg slik at en av de raskeste standard bilene Tommy Rustad har kjørt på ACR er en Dodge RAM SRT10 og.. Så alt er mulig, skal ikke se bort ifra at 7serien kan hammle opp med MR2`en :)

Legg innLagt inn:17 jan 2006 17:10
av kake
Andreazz skrev:Nå har det seg slik at en av de raskeste standard bilene Tommy Rustad har kjørt på ACR er en Dodge RAM SRT10 og.. Så alt er mulig, skal ikke se bort ifra at 7serien kan hammle opp med MR2`en :)
Hvis det er så, så sier det enten alt om banen, eller sjaføren. SRT10 er en tung lastebil som overhodet ikke kan svinge :)

Legg innLagt inn:17 jan 2006 17:30
av Ronny
Ifølge autofil så kjørte Tommy runden 2 sekunder raskere med Celica T-Sport enn med Viper Pick-up`n. Mener en av mitsubisi Evo utgavene også var en del raskere enn pick-up`n , og det var på vått føre.

Legg innLagt inn:17 jan 2006 17:32
av Speeder
kake skrev:
Andreazz skrev:Nå har det seg slik at en av de raskeste standard bilene Tommy Rustad har kjørt på ACR er en Dodge RAM SRT10 og.. Så alt er mulig, skal ikke se bort ifra at 7serien kan hammle opp med MR2`en :)
Hvis det er så, så sier det enten alt om banen, eller sjaføren. SRT10 er en tung lastebil som overhodet ikke kan svinge :)
Har du kjørt på acr?
Det er ikke akkurat en liten å trang bane... På ACR tror jeg BMW'n blir ett hakk over en orginal MR2, men rollen blir nok byttet om på baner som Rudskogen.
Kun synsing selvsagt. Svaret får man ikke før samme sjåfør kjører begge bilene.

Legg innLagt inn:17 jan 2006 18:12
av kake
Speeder skrev:
kake skrev:
Andreazz skrev:Nå har det seg slik at en av de raskeste standard bilene Tommy Rustad har kjørt på ACR er en Dodge RAM SRT10 og.. Så alt er mulig, skal ikke se bort ifra at 7serien kan hammle opp med MR2`en :)
Hvis det er så, så sier det enten alt om banen, eller sjaføren. SRT10 er en tung lastebil som overhodet ikke kan svinge :)
Har du kjørt på acr?
Det er ikke akkurat en liten å trang bane... På ACR tror jeg BMW'n blir ett hakk over en orginal MR2, men rollen blir nok byttet om på baner som Rudskogen.
Kun synsing selvsagt. Svaret får man ikke før samme sjåfør kjører begge bilene.
Har aldri kjørt på ACR. MR2'en vil jo være overlegen på innbremsing og kurvehastighet. Aksen kan da ikke være så mye bedre på den svære sleden, når den veier 4-500 kg mer :) Hestekrefter er ikke så viktig som mange skal ha det til. Har ikke så altfor greie på BMW, men en 745 er da en komfort-slede som er satt opp for autobahn-cruising ? Vil vel krenge som et seilskip i full storm tenker jeg :wink: Etter 4-5 runder er vel bremsene på bimmern sikkert i full fyr uansett. Finnes det forresten originale mr2'er lenger? Understells-messig finnes det vel noen, men jeg tviler vel på om noen fortsatt lonker rundt på originalhjula :P Komisk sammenligning uansett, men hvis noen vil dra en 745 utpå bane, så må de jo få lov til det :)

Legg innLagt inn:17 jan 2006 18:21
av Rolfis
Andreazz skrev:Nå har det seg slik at en av de raskeste standard bilene Tommy Rustad har kjørt på ACR er en Dodge RAM SRT10 og..
Fikk vel samme tid som Ford Focus RS med SRT-10, 1m.49s hvis jeg ikke husker helt feil..

Legg innLagt inn:17 jan 2006 18:38
av Andreazz
kake skrev:
Andreazz skrev:Nå har det seg slik at en av de raskeste standard bilene Tommy Rustad har kjørt på ACR er en Dodge RAM SRT10 og.. Så alt er mulig, skal ikke se bort ifra at 7serien kan hammle opp med MR2`en :)
Hvis det er så, så sier det enten alt om banen, eller sjaføren. SRT10 er en tung lastebil som overhodet ikke kan svinge :)
Går fint å svinge med en sånn lastebil.. Hva en fyr her nede som i sommer ratta en rundt den lokale banen (litt stor go-cart bane). Det hvar mange som sto med hakeslepp å hørte V10`ern brøle (raskt) rundt banen..

Legg innLagt inn:17 jan 2006 18:51
av kake
Raskt er ganske relativt :P Dodge Ram SRT-10 veier nesten 2500kg 8)

Legg innLagt inn:17 jan 2006 19:28
av Andreazz
kake skrev:Raskt er ganske relativt :P Dodge Ram SRT-10 veier nesten 2500kg 8)
Og problemet med vekten var?

Nå husker jeg ikke tidene på RAMen, men de fleste var sjokkert og meget imponerte over at en slik bil kunne prestere noe slikt..

Legg innLagt inn:17 jan 2006 19:52
av memo
kake skrev:Stor diger luksus-balje-slede med svær 8'er foran raskere på bane enn MR2 ? Heh da skulle jeg spist sokkene mine tror jeg. Måtte vært om banen kun bestod av rettstrekker da :wink:
vel, begynn å spis da isåffal :)
tydelig at du ikke har så kjempemye erfaring når det angår banekjøring, uten at det er noe negativt selvsagt.

mange nybegynnere som slår konklusjoner med tankegangen: "pøøh, den veier jo et halvt tonn mer, den har ikke sjaaangs!"..

vel, la meg mindstorme litt ang denne tråden:

1. ikke så kjempemange som har prøvd mr2 rundt bane som er _FLINKE_ sjåfører her på forumet (no disrespect), ergo, veldig få kan uttale seg.

2. de færreste (ingen?) har kjørt bmw 740/745 på bane, så egentlig kan ingen uttale seg.

3. det er få som skjønner hvor store hastigheter man kan vri en bil rundt en bane på, selv om den veier 400kg mer enn "normalt".

4. bmw er ikke akkurat dårli maskineri, og bremsene til en så "barsk" bil som 740 er ikke akkurat under-dimensjonert. å påstå bremsene til bmw'en tar fyr først er bare moro å lese :)

og jeg gjentar som sagt før:

5. mr2 er langt fra noen banebil. i originalstand (som vi må gå ut ifra, alle enige?) er den rett og slett en balje på hjul den og. 14-15" felger og trillebårhjul er ikke akkurat ideelt for banekjøring.

det er en sportsbil, ja, men hovedsaklig mer sportsLIG bil, enn sportsbil.

bmw'en vinner :)

Legg innLagt inn:17 jan 2006 20:24
av Zepticon
Men noe som betyr mer for meg... Hvilken er artigst å kjøre? :wink:

Legg innLagt inn:17 jan 2006 20:29
av memo
Zepticon skrev:Men noe som betyr mer for meg... Hvilken er artigst å kjøre? :wink:
det var vel ikke spørsmålet her

Legg innLagt inn:17 jan 2006 20:36
av BrennaRacing
Jeg ville nok satsa på Bimmern jeg å