Side 2 av 2

Legg innLagt inn:13 jan 2006 14:13
av sleeper
noen som kan gi meg en GOD forklaring på forskjell på 1 vei, 1.5vei osv??

Legg innLagt inn:13 jan 2006 18:10
av ErikG
Fant en side med ikke for gæli priser på lsd. http://www.japanparts.com/db/partslist. ... r=&volkey= Lurte bare på hva forskjellen på de er?? Noen som vet?

Legg innLagt inn:14 jan 2006 02:00
av sindrejl
sleeper skrev:noen som kan gi meg en GOD forklaring på forskjell på 1 vei, 1.5vei osv??
1veis er for forhjulstrekk, den aktiveres KUN under akselerasjon og vil derfor gi mye bedre styring når man slipper gassen for å svinge.

På 1.5veis er det litt det samme, den aktiveres under akselerasjon, men aktiveres ikke fullt under retardasjon.. Dette er for å forhindre understyring

På 2.veis aktiveres diffen både under akselerasjon og retardasjon. Mest anbefalt for bakhjulstrekkere og fungerer fett for å drifte ;)

correct if Im wrong :)

Legg innLagt inn:14 jan 2006 02:05
av sindrejl
man finner forresten mye info på
http://www.horsepowerfreaks.com

Legg innLagt inn:14 jan 2006 11:33
av chris
sindrejl skrev:
sleeper skrev:noen som kan gi meg en GOD forklaring på forskjell på 1 vei, 1.5vei osv??
1veis er for forhjulstrekk, den aktiveres KUN under akselerasjon og vil derfor gi mye bedre styring når man slipper gassen for å svinge.

På 1.5veis er det litt det samme, den aktiveres under akselerasjon, men aktiveres ikke fullt under retardasjon.. Dette er for å forhindre understyring

På 2.veis aktiveres diffen både under akselerasjon og retardasjon. Mest anbefalt for bakhjulstrekkere og fungerer fett for å drifte ;)

correct if Im wrong :)
Så hvordan blir da resultatet av en 2-veis på forhjulstrekker? :P

1.5 er vel det som er tingen i de fleste tilfeller, er det ikke?

Legg innLagt inn:14 jan 2006 13:49
av lasse
chris skrev:
sindrejl skrev:
sleeper skrev:noen som kan gi meg en GOD forklaring på forskjell på 1 vei, 1.5vei osv??
1veis er for forhjulstrekk, den aktiveres KUN under akselerasjon og vil derfor gi mye bedre styring når man slipper gassen for å svinge.

På 1.5veis er det litt det samme, den aktiveres under akselerasjon, men aktiveres ikke fullt under retardasjon.. Dette er for å forhindre understyring

På 2.veis aktiveres diffen både under akselerasjon og retardasjon. Mest anbefalt for bakhjulstrekkere og fungerer fett for å drifte ;)

correct if Im wrong :)
Så hvordan blir da resultatet av en 2-veis på forhjulstrekker? :P

1.5 er vel det som er tingen i de fleste tilfeller, er det ikke?


Tror en 2 veis på en feilhjulstrekker hadde vært litt kjipt, da ville det nok blitt endel understyring...

Litt offtopic, men jeg jobbet en periode med en kar som hadde en granada med v8 og sveisa diff, ingenting som er som 100% sperre hele tiden...