Side 2 av 5
Legg innLagt inn:02 des 2005 23:26
av sindrejl
larsst185 skrev:Av medlidenhet til til drivverket mitt har jeg aldri turt prøve ta donuts på asfalt,men det går sikkert.diffene jobber jo overtid uansett når men gjør donuts.
*kremt* det funker... men er overhode ikke å anbefale

Donuts på snø er utrolig morsomt.. spinner rundt sin egen akse med 4wd

Legg innLagt inn:02 des 2005 23:34
av sindrejl
Legg innLagt inn:02 des 2005 23:45
av TurboKnut
...og fordi "treningen" skal foregå i kontrollerte former som på en glattkjøringsbane hos NAF i 25 km/t.
Man får et timeslangt kurs med tomprat om ting vi alle vet som driver med aktiv kjøring, så brå-våkner man når man skal ut og kjøre (to ganger gjennom svingen) for tilslutt å få høre at "nå behersker man alle sånne situasjoner og vet nøyaktig hva man skal gjøre"....
Jeg vil påstå at all skrensingen og villmannskjøringen jeg bedrev på øde vinterveier i Nord-Norge der man satset både bil og helse har gjort at jeg ble en mye bedre sjåfør enn om jeg ikke hadde "trent" på denne måten.
Man lærer bilen og ikke minst SEG SELV å kjenne og trenger nødvendigvis ikke å få panikk om det skjer noe annet igjennom svingen enn det man hadde trodd.
Legg innLagt inn:02 des 2005 23:55
av Lilli
Fin filmsnut
He he, den tålte ikke det....
Ups kanskje eg ikke skal ta "donut" mellom kl 16-17(rushtia) ved siden av brua når folk flest er på tur hjem
Forøvrig så er eg helt enig i det du sier over her.

Legg innLagt inn:03 des 2005 00:05
av lasse
Har det sånn med bilen min også, trenger bare å jekke opp bak når jeg skal bytte hjul
(med ut hjulet står i lufta altså...)
Legg innLagt inn:03 des 2005 06:00
av kennethx
Legg innLagt inn:03 des 2005 06:58
av GT4 CS
Men kennetx da, har du blåst atter en diff? Åssen har du klart dette da?
Legg innLagt inn:03 des 2005 13:34
av sleeper
hvilken diff er det du bruker?? er det den som er org på cs???
hva med den som sitter på st205 da??
kan hende den er sterkere!?!?
Legg innLagt inn:03 des 2005 18:54
av kennethx
GT4 CS skrev:Men kennetx da, har du blåst atter en diff? Åssen har du klart dette da?
ble litt ivrig, og tok ikke opp slarken i drivverket
sleeper skrev:hvilken diff er det du bruker?? er det den som er org på cs???
hva med den som sitter på st205 da??
kan hende den er sterkere!?!?
det er en torsen diff, original CS. st205 er nok ikke noe bedre, er vel torsen som er der også. Og det funker bare ikke
Huset inni diffen sprekker opp når det blir for stort moment. Har sett 2 CS differ og en supra MKIV diff, same shit. Og Supra MKIC diffen er SERIØST SVÆR!
Tingen å satse på er nok en TRD lamel diff om det er mulig å få tak i, noe det ser ut som det er, koster litt, men tror det er verdt det

Legg innLagt inn:04 des 2005 15:26
av GT4 CS
Får håpe det var kun bakdiffen som ble dødade denne gangen da

Hva med og få tak i oppgraderings innmat, slik som ble brukt i rally. Men ingen ting holder evig uansett da. Veldig mange rally sjåfører trykker inn clutchn under hopp, tar opp slarket ved start gjør de og

Men er horna store nokk er det nokk fort gjort og glemme ja hehe
Legg innLagt inn:04 des 2005 16:07
av kennethx
TRD lamel diff er ny innmat.

Legg innLagt inn:04 des 2005 16:08
av erling
Ser ikke helt gleden i å massakrere drivverket på det her viset jeg men.. Donuts på tørr asfalt og r-dekk påfører et stakkars drivverk astronomiske, uutholdelige belastninger, smerter og tenners gnissel av dimensjoner. Tilslutt vil det komme til å gråte sine modigste pinjonger.

Legg innLagt inn:04 des 2005 17:27
av sleeper
erling skrev:Ser ikke helt gleden i å massakrere drivverket på det her viset jeg men.. Donuts på tørr asfalt og r-dekk påfører et stakkars drivverk astronomiske, uutholdelige belastninger, smerter og tenners gnissel av dimensjoner. Tilslutt vil det komme til å gråte sine modigste pinjonger.

du greide faktisk og få meg til og syntes synd på en klump med metall!
men så er det så morro og herje litt da!!
Legg innLagt inn:04 des 2005 21:27
av summitX
TurboKnut skrev:
Jeg vil påstå at all skrensingen og villmannskjøringen jeg bedrev på øde vinterveier i Nord-Norge der man satset både bil og helse har gjort at jeg ble en mye bedre sjåfør enn om jeg ikke hadde "trent" på denne måten.
Man lærer bilen og ikke minst SEG SELV å kjenne og trenger nødvendigvis ikke å få panikk om det skjer noe annet igjennom svingen enn det man hadde trodd.
Kan ikke bli mer enig, hadde en episode her i høst der bilen slapp fullstendig uventa i en 90-100kmt på asfalten, jeg ratta som en gal og kontra på kontra før det endelig stoppa å jeg sto halvveis på tverra på E6en, flaxen at det gikk bra var at det ikke kom noen biler i mot(kom jo en trailer 15sek etterpå da

) OG den treninga/villmannskjøringa på vintern før.
TurboKnut: du kjenner garantert til svingene rett etter esso mot narvik på Setermoen

Legg innLagt inn:04 des 2005 21:44
av TurboKnut