TS-ogn

Toyota Sportscar - Owners Group Norway 

• Enelig "donuts":o), og spylerveske!

• Generell diskusjon / "off topic" emner, media, annonser pÃ¥ Finn.no, video fra YouTube osv
Generell diskusjon / "off topic" emner, media, annonser på Finn.no, video fra YouTube osv

#144809  av sindrejl

larsst185 skrev:Av medlidenhet til til drivverket mitt har jeg aldri turt prøve ta donuts på asfalt,men det går sikkert.diffene jobber jo overtid uansett når men gjør donuts.
*kremt* det funker... men er overhode ikke å anbefale ;) Donuts på snø er utrolig morsomt.. spinner rundt sin egen akse med 4wd :D

#144810  av sindrejl

Lilli skrev:
cs2451 skrev:
bose skrev:ja toyota`r er jo bygd for å brukes :D
Ja og det tåler masse.
Tja men eg skjønner ikke hvorfor det ikke er lov å ta "donuts" så lenge man ikke er til fare for noen og det ikke ligger igjen et halvt dekk eller er merker i asfalten?
Min påstand vil jo bli som tidligere nevnt her på forumet: "det er jo en form for trening", man blir jo kjent med bilen og en bedre sjåfør om en vet hvordan bilen reagerer i forskjellige situasjoner. :wink:
Så hvorfor får man bøter for det(om en blir tatt)?? :wink:
fordi staten norge har fått det for seg at bil = satan og alt med det er ondt.

#144813  av TurboKnut

...og fordi "treningen" skal foregå i kontrollerte former som på en glattkjøringsbane hos NAF i 25 km/t.
Man får et timeslangt kurs med tomprat om ting vi alle vet som driver med aktiv kjøring, så brå-våkner man når man skal ut og kjøre (to ganger gjennom svingen) for tilslutt å få høre at "nå behersker man alle sånne situasjoner og vet nøyaktig hva man skal gjøre"....

Jeg vil påstå at all skrensingen og villmannskjøringen jeg bedrev på øde vinterveier i Nord-Norge der man satset både bil og helse har gjort at jeg ble en mye bedre sjåfør enn om jeg ikke hadde "trent" på denne måten.
Man lærer bilen og ikke minst SEG SELV å kjenne og trenger nødvendigvis ikke å få panikk om det skjer noe annet igjennom svingen enn det man hadde trodd.

#144814  av Lilli

Fin filmsnut :)
He he, den tålte ikke det.... :wink:
Ups kanskje eg ikke skal ta "donut" mellom kl 16-17(rushtia) ved siden av brua når folk flest er på tur hjem :wink:

Forøvrig så er eg helt enig i det du sier over her. :)

#144816  av lasse

Har det sånn med bilen min også, trenger bare å jekke opp bak når jeg skal bytte hjul :lol:

(med ut hjulet står i lufta altså...)

#144832  av kennethx

TurboKnut skrev: ...men da bør man ha "ordentlige biler" :lol: :lol: :lol: med harde fjærer :shock: (se bakhjulet)
http://bilder.ts-ogn.no/contrib/kenneth ... i_divx.avi

4 x Toyo R888 på bilen der :roll:

Knuste forresten min diff nr 2 i går, så nå står diff nr 3 på bilen. Ser meg om etter andre differ nå, torsendiffer har jeg fått nok av, TRD lameldiff hadde vært greit. Godt mulig det blir noe sånt snart :)

#144835  av GT4 CS

Men kennetx da, har du blåst atter en diff? Åssen har du klart dette da?

#144842  av sleeper

hvilken diff er det du bruker?? er det den som er org på cs???
hva med den som sitter på st205 da??
kan hende den er sterkere!?!?

#144884  av kennethx

GT4 CS skrev:Men kennetx da, har du blåst atter en diff? Åssen har du klart dette da?
ble litt ivrig, og tok ikke opp slarken i drivverket :roll:
sleeper skrev:hvilken diff er det du bruker?? er det den som er org på cs???
hva med den som sitter på st205 da??
kan hende den er sterkere!?!?
det er en torsen diff, original CS. st205 er nok ikke noe bedre, er vel torsen som er der også. Og det funker bare ikke :)

Huset inni diffen sprekker opp når det blir for stort moment. Har sett 2 CS differ og en supra MKIV diff, same shit. Og Supra MKIC diffen er SERIØST SVÆR!

Tingen å satse på er nok en TRD lamel diff om det er mulig å få tak i, noe det ser ut som det er, koster litt, men tror det er verdt det :)

#144999  av GT4 CS

Får håpe det var kun bakdiffen som ble dødade denne gangen da :) Hva med og få tak i oppgraderings innmat, slik som ble brukt i rally. Men ingen ting holder evig uansett da. Veldig mange rally sjåfører trykker inn clutchn under hopp, tar opp slarket ved start gjør de og ;) Men er horna store nokk er det nokk fort gjort og glemme ja hehe

#145009  av kennethx

TRD lamel diff er ny innmat. :)

#145011  av erling

Ser ikke helt gleden i å massakrere drivverket på det her viset jeg men.. Donuts på tørr asfalt og r-dekk påfører et stakkars drivverk astronomiske, uutholdelige belastninger, smerter og tenners gnissel av dimensjoner. Tilslutt vil det komme til å gråte sine modigste pinjonger. :cry: :wink:

#145023  av sleeper

erling skrev:Ser ikke helt gleden i å massakrere drivverket på det her viset jeg men.. Donuts på tørr asfalt og r-dekk påfører et stakkars drivverk astronomiske, uutholdelige belastninger, smerter og tenners gnissel av dimensjoner. Tilslutt vil det komme til å gråte sine modigste pinjonger. :cry: :wink:
du greide faktisk og få meg til og syntes synd på en klump med metall! :?

men så er det så morro og herje litt da!!

#145049  av summitX

TurboKnut skrev:
Jeg vil påstå at all skrensingen og villmannskjøringen jeg bedrev på øde vinterveier i Nord-Norge der man satset både bil og helse har gjort at jeg ble en mye bedre sjåfør enn om jeg ikke hadde "trent" på denne måten.
Man lærer bilen og ikke minst SEG SELV å kjenne og trenger nødvendigvis ikke å få panikk om det skjer noe annet igjennom svingen enn det man hadde trodd.
Kan ikke bli mer enig, hadde en episode her i høst der bilen slapp fullstendig uventa i en 90-100kmt på asfalten, jeg ratta som en gal og kontra på kontra før det endelig stoppa å jeg sto halvveis på tverra på E6en, flaxen at det gikk bra var at det ikke kom noen biler i mot(kom jo en trailer 15sek etterpå da :shock: :? ) OG den treninga/villmannskjøringa på vintern før.

TurboKnut: du kjenner garantert til svingene rett etter esso mot narvik på Setermoen :?: :wink:

#145053  av TurboKnut

Kremt: MÃ¥ du rippe opp i de svingene.... :oops: :oops: :oops: