TS-ogn

Toyota Sportscar - Owners Group Norway 

• morsomt

• Generell diskusjon / "off topic" emner, media, annonser pÃ¥ Finn.no, video fra YouTube osv
Generell diskusjon / "off topic" emner, media, annonser på Finn.no, video fra YouTube osv

#12807  av chris

@lpher skrev: Regner ikke tenke meg at det var meg hu snudde seg etter....er realist serru :mrgreen:
Du har skjønt det du også ja? jeg har også slutta å tro at det er MEG de snur seg etter :mrgreen:

#12814  av @lpher

kennethx skrev:huske på at supraen veier 1705 kg originalt :)
...og de ekstra kiloene er gode å ha...når du skal holde deg PÅ veien i over 200kmt :D

@lpher

PS!
Supra TT veier:
Aerotop 1640kg (euro)
Hardtop 1550kg (euro)

#12816  av kennethx

hehe, alt er relativt. Det er noe som heter G-krefter også vet du. Når du svinger i høy hastighet virker tyngdekraften ned, +ekstra press fra vinge, og så virker sentrufugalkraften normalt ut fra siden på bilen og søker å kaste deg ut av svingen, de 1705 kiloene drar litt der også :)

Uff

#12818  av sindrejl

Nå Fikk jeg lyst på bil jeg... *sutre* Vurderte først en 200sx s13, men etter en kjapp ringerunde til forsikringsselskapene kom det seg på ganske dyrt.
Er 20år, så Postbanken skulle ha 24.000,- mens Sparebank1 "bare" 27.000,-

Var visst stor innbruddsstatistikk... *vurdere celica istedet* men det er så alt for mange av dem her..

#12819  av kennethx

Få tak i en Carlos Sainz da, eller en WCR om du skal ha nyere enn '92 Er ikke så mange som har dem :)

Edit: men da markedsførte jeg det for det det var vært, entusiast bil, samler objekt osv....
Sist redigert av kennethx den 30 jul 2003 12:54, redigert 1 gang totalt.

#12820  av kennethx

@lpher skrev:
kennethx skrev:huske på at supraen veier 1705 kg originalt :)

PS!
Supra TT veier:
Aerotop 1640kg (euro)
Hardtop 1550kg (euro)
Alle jeg har sett til salgs i tyskland er oppgitt til 1705kg, men det er sikkert ink. fører, da de skriver bilvekt + fører i vognkortet der nede. sikkert 75kg ekstra.
 #12821  av kennethx

sindrejl skrev:Nå Fikk jeg lyst på bil jeg... *sutre* Vurderte først en 200sx s13, men etter en kjapp ringerunde til forsikringsselskapene kom det seg på ganske dyrt.

Var visst stor innbruddsstatistikk... *vurdere celica istedet* men det er så alt for mange av dem her..
Prøv Gjensidige Forsikring! De var halve prisen av Sparebank1 når jeg prøvde!! Har full casko til 12k i året på min 208hk celica turbo :)
 #12823  av chris

kennethx skrev:
sindrejl skrev:Nå Fikk jeg lyst på bil jeg... *sutre* Vurderte først en 200sx s13, men etter en kjapp ringerunde til forsikringsselskapene kom det seg på ganske dyrt.

Prøv Gjensidige Forsikring! De var halve prisen av Sparebank1 når jeg prøvde!! Har full casko til 12k i året på min 208hk celica turbo :)
Og du er hvor gammel, og antall % bonus? :)

-EDIT-
åssen er forsikringa på Celica da, for en 20 åring?
Sist redigert av chris den 30 jul 2003 12:41, redigert 1 gang totalt.

#12824  av chris

kennethx skrev:Få tak i en Carlos Sainz da, eller en WCR om du skal ha nyere enn '92 Er ikke så mange som har dem :)
Tror banken-dude'n hadde begynt å le da ;)

#12825  av kennethx

neida, ser positivt på det, holder seg bedre i verdi :) Gjorde de i allefall i min Bank.

Edit: Men da markedsførte jeg det for det det var vært, entusiast bil, samler objekt osv....
Sist redigert av kennethx den 30 jul 2003 12:57, redigert 1 gang totalt.
 #12826  av kennethx

chris skrev: Og du er hvor gammel, og antall % bonus? :)

-EDIT-
åssen er forsikringa på Celica da, for en 20 åring?
Jeg har aldri hatt forsikring på meg selv før jeg fikk celicaen. Så jeg starter på bar bakke 0/20% eller whatever....

Jeg er 26 år, så noen tussinger sparer jeg vel der da i forhold til 20 år. Men det som er poenget mitt er at Sparebank1 kunne gi meg forsikring til 24k i året, på samme premisser som Gensidige NOR kunne gi meg 12k. Det var faktisk funksjonæren på Sparebank1 som foreslo at jeg skulle ringe gjensidige! :D

Edit: Har også fratrekk for høytmontert bremselys, og alarm.

#12827  av @lpher

kennethx skrev:hehe, alt er relativt. Det er noe som heter G-krefter også vet du. Når du svinger i høy hastighet virker tyngdekraften ned, +ekstra press fra vinge, og så virker sentrufugalkraften normalt ut fra siden på bilen og søker å kaste deg ut av svingen, de 1705 kiloene drar litt der også :)

Hmmm..tror jeg foretrekker 'stor og brutal' fremfor 'liten og kjapp' jeg du...ellers takk :D

Når vi først er inn på G-krefter...hva tåler mk1 og mk2 på skidpad'en?

@lpher

#12828  av @lpher

kennethx skrev: Alle jeg har sett til salgs i tyskland er oppgitt til 1705kg, men det er sikkert ink. fører, da de skriver bilvekt + fører i vognkortet der nede. sikkert 75kg ekstra.
Jeg antar det ja....men du må fremdeles bevise det overfor 'biltilsynet'
Jeg måtte kreve veiing...

@lpher

Joa

#12843  av sindrejl

Prøv Gjensidige Forsikring! De var halve prisen av Sparebank1 når jeg prøvde!! Har full casko til 12k i året på min 208hk celica turbo
Joda Ringte Gjenstridige jeg, de kunne tilby meg 11.000 på delkasko (21.000) fullkasko. Men da måtte jeg være sånn dærre fullkunde. Altså de krevde at jeg måtte ha tre forsikrings avtaler hos dem.. ellers så nektet de å forsikre akkurat den bilen.. var visst mye innbrudd i dem
 #12848  av chris

kennethx skrev: Jeg har aldri hatt forsikring på meg selv før jeg fikk celicaen. Så jeg starter på bar bakke 0/20% eller whatever....
20% er startbonusen :)
kennethx skrev: Jeg er 26 år, så noen tussinger sparer jeg vel der da i forhold til 20 år. Men det som er poenget mitt er at Sparebank1 kunne gi meg forsikring til 24k i året, på samme premisser som Gensidige NOR kunne gi meg 12k. Det var faktisk funksjonæren på Sparebank1 som foreslo at jeg skulle ringe gjensidige! :D

Edit: Har også fratrekk for høytmontert bremselys, og alarm.
du sparer ikke noen tusinger, du sparer MANGE. Veldig mange faktisk. Alder har alt å si. Høytmontert bremselys utgjør en hundrings kanskje.. og likens med alarm.
men ja, varierer veldig mellom selskapene. har gjensidige selv jeg. bytta nylig fra sparebank1. ved å gjøre det sparte jeg 4 høvdinger i året.