TS-ogn

Toyota Sportscar - Owners Group Norway 

• Da var det min tur.... Har det vondt bÃ¥de jeg Ã¥ bilen...

• Generell diskusjon / "off topic" emner, media, annonser pÃ¥ Finn.no, video fra YouTube osv
Generell diskusjon / "off topic" emner, media, annonser på Finn.no, video fra YouTube osv

#129200  av sindrejl

TheStig skrev:ofrer aldri bilen min for noe dyr jeg. Hund, katt, rein, sau whatever. Kjører det rett ned med mindre det er null risiko med å svinge rundt
hehe prøvd den jeg også.. dyret var for stort og knuste hele fronten :(

#129203  av Gjertsen

TheStig skrev:ofrer aldri bilen min for noe dyr jeg. Hund, katt, rein, sau whatever. Kjører det rett ned med mindre det er null risiko med å svinge rundt
Ja prøv den på en elg eller noe i den str.
Da ville jeg heller offra grøfta ass.. mindre skader ved å kjøre i grøfta kan en tru.

#129207  av FireWalk

Det som er så skummelt når man kjører på elg og hjort osv er at som regel treffer en bena deres i knehøyde... så dyret velter over panseret og sklir inn frontruta... mange som har blitt drept pga slikt. Når det gjelder slike store dyr så er det lures å forsøke å unngå dem eller legge bilen i grøfta... Mange som er blitt drept etter å ha kjørt på Elg.. relativt små skader på bilen (med unntak av i front) men når et flere hundre kg tungt dyr ramler inn gjennom frontruta så sliter du..

#129215  av kake

Kondolerer...alltid kjedelig det der.

Men, flaks at du er oppretter da :wink:

#129226  av sw20

man rekker ikkje å planlegge så veldig mye.....

jeg handla ivertfall utifra instinkt....

brems...se rundt.... ikkje treff..... pust metoden.... men irriterende nokk sto der eit autovern...

dersom skaden e volda av hjort eller elg blir det ikkje bonus tap eller egenandel....

men dersom det e eit anna dyr (SAU HEST KU) blir egenandelen redusert...

men ikkje bonustap sålenge ein treffer dyret... etter som e forsto det på han i i.f.
.....e du sikker på at du traff dyret... spurte han sikkert 10 ganga....

#129278  av spkstrp

egentlig ganske patetisk.. at man må treffe dyret... :roll: sikkert en sak for dyrevernsfolka ..

#129293  av FireWalk

spkstrp skrev:egentlig ganske patetisk.. at man må treffe dyret... :roll: sikkert en sak for dyrevernsfolka ..
Sant nok.. men så er det sikkert mange som kjører i grøfta pga høy fart, konsentrasjonen var et annet sted,eller grisekjøring.. Da hadde det jo ikke vært særlig lønnsomt for forsikring selskapene, for alle ville jo da såklart bare sagt at: det kom en hjort hoppende ut i veien så jeg måtte styre unna den og la bilen i grøfta... Om det var så enkelt så hadde jo alle såklart sagt det, og forsikring selskapene har jo ingen måte å kontrollere om de forteller sannheten eller ikke. Derfor må de kreve en form for bevis for at det faktisk er dyr som har vært årsaken til uhellet..

kjipt men sant.. :s

#129377  av GT4 CS

Faen så kjipt og høre. Du får ta konebilen noen dager nå da, grom den og :) Sikklet litt da jeg satt meg inn i den, fristet med noen donuts. Men da ville vel selgeren dævva av hjerte innfarkt. Men du får trøste deg at det ikke var en vårkåt elefant med ståjærn du kjørte på ;)

#129384  av Neemi

Kondolerer :cry:

#129390  av 2fastgt4

kondolerer...
begynner å bli vanlig dette.Å kræsje i dyr mener jeg.

#129391  av Johnny_Bravo

Kjipt med bilen din, men du får se det på den lyse siden. hvis du jobber som oppretter så tjener du jo på det hvis du gjør all jobben selv :)

men slike ting er jo ergelig uansett.

#129403  av spkstrp

FireWalk skrev:
spkstrp skrev:egentlig ganske patetisk.. at man må treffe dyret... :roll: sikkert en sak for dyrevernsfolka ..
Sant nok.. men så er det sikkert mange som kjører i grøfta pga høy fart, konsentrasjonen var et annet sted,eller grisekjøring.. Da hadde det jo ikke vært særlig lønnsomt for forsikring selskapene, for alle ville jo da såklart bare sagt at: det kom en hjort hoppende ut i veien så jeg måtte styre unna den og la bilen i grøfta... Om det var så enkelt så hadde jo alle såklart sagt det, og forsikring selskapene har jo ingen måte å kontrollere om de forteller sannheten eller ikke. Derfor må de kreve en form for bevis for at det faktisk er dyr som har vært årsaken til uhellet..

kjipt men sant.. :s
hmja tenkte ikke på det selvfølgelig :oops:

#129529  av sw20

ja er nokk en grunn til at bilen skall ha vert borti dyret...

men men..

skal begynne på bilen i mårra eller på onsdag...

håper det blir fort gjort..

var bare det at det begynner en custum lakerer hos oss på jobben no.. (EN AV NORGES BESTE)
blir det teit med sanne svarte gost flames over fronten og skjermene???
svart front som går over i flammer som fader bort i det røde??? eller noe???

litt sugen på det siden folk på gatebil og sann springer etter civiker men 1,3l motor neon grønn lakk og venyl på sidene...
skal ivertfall ha toyota logo airbrusha på tanklokket :twisted:

her er foresten eit bilde av skaden..
Vedlegg
DSCN2351.JPG
DSCN2351.JPG (77.4 kiB) Vist 192 ganger

#129535  av Kaizern

Hmmm, det så jo ikke så gærnt ut som jeg forestilte meg, heh..... Nei å nei, ikke nå vinyl greier :roll:

#129664  av Zepticon

Clean er best.... 8)
Og la dem springe etter civicene... Vi vet bedre... Det gjør klokka også!