TS-ogn

Toyota Sportscar - Owners Group Norway 

• Koenigsegg

• Generell diskusjon / "off topic" emner, media, annonser pÃ¥ Finn.no, video fra YouTube osv
Generell diskusjon / "off topic" emner, media, annonser på Finn.no, video fra YouTube osv
 #123756  av @lpher

Gjertsen skrev:
Du skulle nok festa setebelte og tatt en "pedal to medal" ;D hadde vært morro å se supra vs Koenigsegg!
Hihi :D Dette var i Trondheim sentrum...så det begrensa seg litt sjøl liksom :D

Men...om forholdene lå til rette...må jeg nok innrømme at jeg ville forsøkt å henge på ett lite stykke ihvertfall :D

#123778  av BrennaRacing

bose skrev:
BrennaRacing skrev:Leste om en TVR i et Drive blad for mange mange år siden...Den tok 0-100 på 2,8 sekunder...Helt sinnsyk bil...Men den ble seffern ikke serieprodusert da :lol:
TVR Speed 12 heter den
http://www.pistonheads.com/tvr/speed12.htm
Den har vi den der ja :D 7,7 liters V12 :shock:

#123959  av olemm

Johnny_Bravo skrev:jeg få ikke helt det at køningseggen er verdens raskeste bil. jeg mener at jeg har sett en 100% orginal McLaren F1 gikk i 395Km/t mens køningen gjør 388
Har sett en film der en orginal F1 kjører i 391kmt, kan det være samme filmen? ser innenfra bilen?

Ole Martin

#123967  av bose

den filmen var av en McLaren F1 GTR. Den utgaven med spoileren bak, en vanlig McLaren F1 gjør 372 var det vel..........?

#123972  av olemm

I en bok jeg har som heter Dream Cars, så står det:

To date there has never been a faster built car for the public road and, it has been suggested, there never willbe. Who needs to do more than 380kph(237mph)?

Står ikke noen sted i boka når den er lagd men...

Ole Martin

#125867  av _speedy

Apropo Koenigsegg:
Vedlegg
hehe...;)
hehe...;)
DSCF1149.JPG (182.78 kiB) Vist 1042 ganger
DSCF1129.JPG
DSCF1129.JPG (192.05 kiB) Vist 1035 ganger
DSCF1122.JPG
DSCF1122.JPG (201.29 kiB) Vist 1041 ganger
DSCF1206.JPG
DSCF1206.JPG (196.82 kiB) Vist 1036 ganger
DSCF1202.JPG
DSCF1202.JPG (229.82 kiB) Vist 1040 ganger

#125869  av jumbo

ang. aks.... hvis du synes 0-100 paa 3.5 høres ille ut... tenk deg en formel 1 bil, som gjør 0-100-0 på ca det samme lol

#125884  av RedCelica

Bugattien kommer til å ta alle biler!!!

#126214  av TheStig

hehe, tror du måtte tatt en reodor felgen gasspedal for å henge på koensxxx alf ... :p

#126249  av Mr2Nyter'n;p

Tenkte ikke nevne det, men here goes.. Kompis traff på Koenigsegg'en på Alvdal etter at'n hadde vært i Trønderland.. Ble visst endel erting etterfulgt av et VOSJ og borte ble'n.. Han kompisen kjører en Sierra Cosworth med +-340hk, så det sier jo litt om hvor godt den Koengisegg'en går.. Rått uansett.. Midt ute i gokk mener jeg.. :wink:

#126276  av Kebab gud

RedCelica skrev:Bugattien kommer til å ta alle biler!!!
ville heller hatt egget på bane enn bugattien .. tenk å komme for inn i en sving i en 2tonns bil med 4wd.. og bremser som er hastelaget ..
(GRØSS.. snakk om rett frem kjøring)

desuten .. nå er NTNU med på å gjøre egget raskere ..

egget er altså i ferd med å blir utviklet i norge og laget i svenskeland..
kan faktisk bli det FØRSTE! vellyket sammarbeidsprosjektet mellom noen svensker og normenn i det feltet ..
(volvo sitt norge prosjekt.. i dass.. telia/telenor sammenslåingen .. i dass)

#126285  av cameleon

Kebab gud skrev:
RedCelica skrev:Bugattien kommer til å ta alle biler!!!
ville heller hatt egget på bane enn bugattien .. tenk å komme for inn i en sving i en 2tonns bil med 4wd.. og bremser som er hastelaget ..
(GRØSS.. snakk om rett frem kjøring)

desuten .. nå er NTNU med på å gjøre egget raskere ..

egget er altså i ferd med å blir utviklet i norge og laget i svenskeland..
kan faktisk bli det FØRSTE! vellyket sammarbeidsprosjektet mellom noen svensker og normenn i det feltet ..
(volvo sitt norge prosjekt.. i dass.. telia/telenor sammenslåingen .. i dass)
Hva er jobben vår da? Sette på fartsperrer, plombere til 90hk, og minst ti catalysatorer :P

#126407  av Johnny_Bravo

cameleon skrev:Hva er jobben vår da? Sette på fartsperrer, plombere til 90hk, og minst ti catalysatorer :P

:lol: Kan ikke vere stort annet i hvert fall :)

#126458  av Kebab gud

Normenn skal få egget over 400kmt ..