TS-ogn

Toyota Sportscar - Owners Group Norway 

• kvinnfolk ER verst bak rattet

• Generell diskusjon / "off topic" emner, media, annonser pÃ¥ Finn.no, video fra YouTube osv
Generell diskusjon / "off topic" emner, media, annonser på Finn.no, video fra YouTube osv

#11477  av bose

Mob nr?? den kan sikkert la seg gjøre.

#11651  av Erlend

Hmm...ja. La oss holde oss til tema, folkens :)
Kvinner er som regel litt dårligere bak rattet enn menn av en enkel grunn - de interesserer seg ikke for kjøringen på samme måte som oss. Og greit at de kjører defensivt, men det er faktisk defensiv kjøring som skaper mange faresituasjoner, når man stopper eller bremser ned i trafikken for å roe ned og få oversikt, så skaper man flaskehalser for andre førere, og da kan det lett skje ulykker. Menn er som regel innblandet i front mot front (med høy fart) pga vår aggressive og entusiastiske kjørestil, mens kvinner har mange småulykker av typen parkeringskader og påkjørsler bakfra. Jeg respekterer kvinnelige sjåfører, de kjører som oftest fornuftig.

#11677  av CelicaTurbo

passer forøvrig med mitt bilde det der.. hovedproblemet er vel den forskjellige kjørestilen som ikke passer så bra sammen..

#11922  av bose

Jeg skal la vær å si noe.... :roll: :roll:
Vedlegg
girldriver3.jpg
girldriver3.jpg (41.39 kiB) Vist 1475 ganger
girldriver1.jpg
girldriver1.jpg (31.53 kiB) Vist 1475 ganger
girldriver4.jpg
girldriver4.jpg (42.48 kiB) Vist 1475 ganger

#11923  av bose

Må si jeg respekterer kvinnelige sjåfører :twisted: :twisted:
Vedlegg
his_and_hers.jpg
his_and_hers.jpg (25.23 kiB) Vist 1474 ganger

#11970  av tahustvedt

Bare så dere vet det så var det en fyr som kjørte fra shell her med dingsen i bilen og dro med seg hele pumpedritten!

Det er driti ut, det! :lol:

Jeg var på kommunehuset her om dagen, og da kom det et voksent kvinnemenneske og skulle parkere en gammel Pajero. Bilen min sto helt på enden av rekken med biler og hun skulle parkere utfor meg igjen. Hun brukte over fem minutter på å parkere og jeg var hele tiden livredd for bilen min. Hun endte opp med å stå helt på skjeive ved siden av min.

Det er mange dårlige kvinnelige sjåfører, men det er også mange dårlige menn. Sånn som de gubbene som kjører tulling i rundkjøringene, eller legger seg inn mot midten av i veien før de svinger av til høyre på vanlig vei, eller de som ikke gidder å blinke en gang.

Så har du sånne tullinger som meg... :lol:

#12033  av Erlend

Det er mange dårlige kvinnelige sjåfører, men det er også mange dårlige menn. Sånn som de gubbene som kjører tulling i rundkjøringene, eller legger seg inn mot midten av i veien før de svinger av til høyre på vanlig vei, eller de som ikke gidder å blinke en gang.
Det er noe som irriterer meg også :) Spesielt det med rundkjøringene, mange forstår ikke at det skal være plass til 2 biler i bredden der :P
Og hvis jeg ligger bak noen som ikke blinker, så legger jeg meg alltid opp i rumpa deres... litt patetisk, men jeg blir bare så irritert av slikt... Har sett mange nestenulykker som følge av at bilen foran ikke blinket.

#12183  av bose

Jeg foretrekker kvinnelige sykklister da.
Vedlegg
TourdeFrance.gif
TourdeFrance.gif (195.95 kiB) Vist 1419 ganger

#12191  av ST205

Hvor melder man seg på? :lol:

#12195  av chris

ST205 skrev:Hvor melder man seg på? :lol:
Jeg velger å arrangere målgangsfest jeg :D

#12196  av MRQuoc

Det jeg hater mest ved rundkjøringer er , folk som kommer i hundreoghelvete inn fra venstre og tror jeg som nettopp har krysset vikepliktslinja har vikeplikt for dem som kommer venstre...
Noe som er feil i følge teorien.. mange forstår ikke at man har vikeplikt for dem som har krysset linja først.. høyre som venstre

Noen som kjenner seg igjen?
Og at hvordan dem legger seg i rundkjøring... jeg har nesten hatt for mange nestenulykker for å ligge på yttersiden når jeg skal rett frem fordi jeg tar igjen bilen som tar innersvingen.. men seff skulle jo den rett frem , noe som blir tolket fort feil av andre bilister.. som meg..

Hadde en situasjon her om dagen i Tønsberg ved den store rundkjøringen på Jarlsberg.. avstanden fra meg og den bilen foran var langt nok til å ikke ta den igjen.. men ved avkjøring lå jeg klint oppi ræva på'n.. istedet for å gi gass for å komme opp i 80km.. BREMSA tullingen fordi jeg lå oppi ræva.. han kikket så i speilet og slo seg selv i hodet for å markere noe..
Går det ann å være så egoistisk i trafikken???? .. jeg vil jo ha hastigheten-sona så fort som mulig , men neida..

#12205  av chris

Jeg har sånne episoder så og si hver eneste dag. Spesielt det med rundkjøringer. Med mindre det er skilta, så er ytterste fil om man skal rett frem eller mindre, og innerste om man skal til venstre eller mer. Hornet brukes stadig vekk hos meg ja. Kanskje jeg skulle montert kompressorhorn? :D

De som bruker tre kvart år på å nå 80 km/t gjør dessverre ingenting ulovlig, men hender jeg "pusher på" litt om det går fryktelig tregt. Er så plagsomt med sånne som alltid ligger 10 under (på nåla til og med) fartsgrensa hele tida. Havna bak en sånn dust mellom Stjørdal og Trondheim. Det var 90 sone der før, men politiker-idioter har fått det ned til 80, still.. det er ingen som kjører 80 :D Men det har kommet opp sånn "din fart" greier der, og i det vi passerte den, stod det "din fart: 69 km/t". Da blir man litt oppgitt ass...

#12211  av MRQuoc

tja.. jeg kom jo i familiens reservebil en Corolla GLsun med 4-gir (gosj som det tar lang tid..) og den 99 Golf stasjonvognen klarer vel å gi på mer på vei ut av rundkjøringen?? ..

uansett hadde jeg hatt mere fart .. ville han dundret på min venstre side nettopp pga av at han "kutter" rundkjøringen i lav fart.. mens jeg tar ytre "filen"