TS-ogn

Toyota Sportscar - Owners Group Norway 

• Markus(Mr2turbo) pÃ¥ autofil i kveld!!!

• Generell diskusjon / "off topic" emner, media, annonser pÃ¥ Finn.no, video fra YouTube osv
Generell diskusjon / "off topic" emner, media, annonser på Finn.no, video fra YouTube osv

#168776  av sleeper

hm...skal prøve og forklare det på en enkel måte sånn som jeg ser det:

hvis du har en tettstega kasse så vil du få en rask akselrasjon og dermed en bra tid på stripa! men som en effekt av dette så vil bilen da ha dårligere tid til og akselrere! (si 10sec da)

men hvis du har lange gir så vil du bruke lenger tid på de ca første 200m!
og dermed vil du få en veldig mye dårligere tid en med korte gir!
MEN som en bi effekt av dette så vil jo bilen ha lenger tid på og akselrere! (ca 12 sec!)
derfor vil bilene ha samme slutthastighet, men tidene vil være veldig forskjellig!)

#168777  av chris

Når jeg begynte å lese denne tråden trodde jeg kanskje at jeg skulle lære noenting om hk osv, men har endt med å bli mer forvirret enn noengang, og synes det hele ligner litt for mye, som Kim sier, på Jerry Springer i forumform :P

Ellers må jeg få si gratulerer til Markus. Hadde jeg hatt fri den lørdagen skulle jeg dratt nedover for å se på :) Spørs om jeg må få snike meg til å sitte på en runde på ACR i år også.. så kan du få sitte på med meg om du er snill :mrgreen: :lol:

#168788  av sindrejl

TomG skrev: Og når du jabber i vei om ubegrenset rulle avstand på de trallene hos bjørnstad, veit du lite og ingeting om hvordan detter forgår, eneste grunnen det tar litt tid er at man gjerne vill opp på 4 gir før man setter i gang målingen.

T
nei men stemmer det.. jeg har ikke peil :wink:

#168865  av TomG

Ikke bli hårsår sindre, mener ikke no vondt, bare prat veit du, men jeg jeg har peiling på akkuratt dette da. Og da blir man gjerne litt revet med..hehe

T

#168866  av Arne rebel

For det første vil jeg gratulere Markus med 3 plassen, men jeg har bare skumlest alle innleggene...noe som medfører at jeg aldri kommer til å stille opp i drag noen gang(om jeg noen gang får motor med litt hk) for her virker det at en mister fort verdigheten etter mange timer i garagen, og noen få sek på stripen.(Nesten som sex) Da er det lettere å kjøre kjeglekjøring, for der er det vel ingen som har klart å lage noen formel for hvor fort en bør kjøre :wink: Ja, ja det er bra noen andre kan prestere, mens skal leke litt for meg selv borte i et hjørne her.... 8)

#168869  av CelicaTurbo

har vært litt av en diskusjon men det er da ingen tvil om at Markus sin bil er bygget for bedre prestasjoner og folk vet da det så det er vel ingen som med dette mener å si noe negativt om Markus sin bil annet enn at den ved denne oppvisningen nok ikke har fungert optimalt ;)

#168870  av TomG

Neida, jeg kjenner Markus ganske godt jeg, har til og med hjulpet han med noen deler.
Og jeg er nå stolt av guten jeg! kjempe jobba!

T

#168875  av Arne rebel

...det bor nok mere i den børsa ja...men jeg tror markus "fintuna" bilen sin for å ta flest poeng i parkeringsøvelsen....noe som viste seg for å ikke være optimalt for drag...:P :P (hjulvinkler, gearutveksling...) Kanskje en taktisk feil? (Skal slutte med vaset nå, men føler alltid for folk som legger ned mye arbeid og går egne veier..)

#168876  av sleeper

Arne rebel skrev:...det bor nok mere i den børsa ja...men jeg tror markus "fintuna" bilen sin for å ta flest poeng i parkeringsøvelsen....noe som viste seg for å ikke være optimalt for drag...:P :P (hjulvinkler, gearutveksling...) Kanskje en taktisk feil? (Skal slutte med vaset nå, men føler alltid for folk som legger ned mye arbeid og går egne veier..)
bare synd han ikke brukte den bilen til det da! :wink:

#168878  av Arne rebel

Sleeper: Der tok han og parkerte på 16.47 og neste på lista var 20.93 dvs 1 plass på parkerings øvelsen, altså slo taktikken til... :wink: :D

#168879  av sleeper

Arne rebel skrev:Sleeper: Der tok han og parkerte på 16.47 og neste på lista var 20.93 dvs 1 plass på parkerings øvelsen, altså slo taktikken til... :wink: :D
joda, men han brukte ikke mr2`n til og parkere! (han brukte en aygo eller hva pokker de bilene heter!=?)

#168891  av TOYPARTS

synes den parkeringsøvelsen var bra jeg, godt jobbet av markus å greie det påden tiden som han fikk til også hehe.

Men når det er sagt så vil jeg ogsåsiat jeg ikke mener noe ondt om bilen tilmarkus eller markus selv, for al del, mannen er kjempe ok han og bilen er æsse feit ingen tvil om at det ligger MANGE timer bak et slikt bygge, men på gardemoen fungerte det ikke som det skulle, var vel egentlig det eneste jeg ville frem til, men tiden og farten fra drag i fjor er saker.

Ikke bli hårsår av dette Markus, er ikke ondt ment i det hele tatt, håper dusjønner det.

#168900  av Arne rebel

Ok, min feil....

#168949  av sindrejl

TomG skrev:Ikke bli hårsår sindre, mener ikke no vondt, bare prat veit du, men jeg jeg har peiling på akkuratt dette da. Og da blir man gjerne litt revet med..hehe

T
derfor jeg sier som jeg sa.. jeg har faktisk ikke peiling.. bare syntes det virka fornuftig :D

#170038  av Mr2 Mk2

Amund skrev:
TomG skrev:Men, men, erre noen som har video!!!!

T
Kommer i kveld :wink:
hvilken kveld sa du??Like kjapp som vanlig :lol:
  • 1
  • 7
  • 8
  • 9
  • 10
  • 11