Ok dette blir som å snakke til brødrene til askeladden altså....mer opptatt med å diskutere en å anvende sunn fornuft.
Feks, så tar det bare pr.kalk. ca 365hk å dra en bil opp til 180mph, eller ca 300km/t (I dette tilfelle), men det vet vi jo er jug, fordi det ikke lar seg gjøre. Og nettopp pga. av disse "andre" faktorene, som hindrer dette, slik som rulle motstand, og luftmotstand, ikke gjør seg nevneverdig bemerkede under 150km-t, så kan man faktisk gjøre seg en del antagelser over en strekke på 402m.
#1. Man er under konstant akkselerasjon
#2. Man kjører alle girene maks
#3. Strekket er langt nok til at ett smalt arbeids område (turtalls messig) ikke betyr så meget.
Hvorfor tror du en Honda med 480whp klarer å kjøre under 10 sek med over 140mph (240km/t), og jeg kan love deg at den b16 motoren ikke har et brett register. Ja den veier ca 1100kg, og er heller ikke særlig aerodynamisk, og framhjulsdreven....
men tenk på dette også, meget god måte og se det på.
Om du beregner rulle diameteren på hjulene dine, så vil du tilbake legge den same avstanden fra 1500rpm til 8000rpm, om du gjør det i løpet av 3 sekunder, eller 3 timer.
Hvor høy hastighet du ender opp med avgjøres utelukkende av hvor for fort du klarer å klatre turtalls messig.
Jeg skal prøve å hold kjeft nu.....
T
Ps. Det lasso kastet nyttet vist ikke...lol (jeg så ikke det før jeg postet)
Feks, så tar det bare pr.kalk. ca 365hk å dra en bil opp til 180mph, eller ca 300km/t (I dette tilfelle), men det vet vi jo er jug, fordi det ikke lar seg gjøre. Og nettopp pga. av disse "andre" faktorene, som hindrer dette, slik som rulle motstand, og luftmotstand, ikke gjør seg nevneverdig bemerkede under 150km-t, så kan man faktisk gjøre seg en del antagelser over en strekke på 402m.
#1. Man er under konstant akkselerasjon
#2. Man kjører alle girene maks
#3. Strekket er langt nok til at ett smalt arbeids område (turtalls messig) ikke betyr så meget.
Hvorfor tror du en Honda med 480whp klarer å kjøre under 10 sek med over 140mph (240km/t), og jeg kan love deg at den b16 motoren ikke har et brett register. Ja den veier ca 1100kg, og er heller ikke særlig aerodynamisk, og framhjulsdreven....
men tenk på dette også, meget god måte og se det på.
Om du beregner rulle diameteren på hjulene dine, så vil du tilbake legge den same avstanden fra 1500rpm til 8000rpm, om du gjør det i løpet av 3 sekunder, eller 3 timer.
Hvor høy hastighet du ender opp med avgjøres utelukkende av hvor for fort du klarer å klatre turtalls messig.
Jeg skal prøve å hold kjeft nu.....
T
Ps. Det lasso kastet nyttet vist ikke...lol (jeg så ikke det før jeg postet)
Sist redigert av TomG den 25 apr 2006 22:53, redigert 1 gang totalt.