TS-ogn

Toyota Sportscar - Owners Group Norway 

• Gi en lyd om du vet om en mr2 mk1 til salgs..

• Generell diskusjon / "off topic" emner, media, annonser pÃ¥ Finn.no, video fra YouTube osv
Generell diskusjon / "off topic" emner, media, annonser på Finn.no, video fra YouTube osv

#14847  av mk1 black limited

Jostein: Gjør deg selv en tjeneste og ligg unna den bilen.

#14849  av erling

Var nå litt strengt å si ligg unna synes jeg.. Må regne med litt arbeid til den prisen.. Men det er svært viktig å få undersøkt mest mulig før du handler, så jeg ville forlangt en naf-test. Hvis selger ikke er med på det, må det jo være noe skummelt på gang. Du må jo selvsagt betale testen da, hvordan nå det skal ordnes.. Jeg hadde test på min før jeg kjøpte den, vi avtalte bare at jeg skulle betale testen, fikk den faksa til meg.

#14854  av chris

Den rusta var litt ekkel, men det går an å fikse med litt jobbing. Gjør jo at prisen faller betraktelig da såklart.

Men.. det at selger nekter naf-test, det er nok til at jeg ville styrt unna inntil jeg hadde fått den på test. Er veldig mistenkelig. Ikke bra i det hele tatt.

#14859  av Mr2 Mk2

mk1 black limited skrev:Jostein: Gjør deg selv en tjeneste og ligg unna den bilen.
utdyp... :?

Han sa at faren ikke gadd stresse med naf test,selv har han ikke lappen..

#14862  av MRQuoc

Jeg har vært borti slik rust før.. eller.. min rust var betraktelig mer enn det ar på denne MR2'en.. men det var ett stort ork å drive på i lengden..

du må bare sette deg mål , ellers blir det halvferdig som "min'" var og jeg kjørte den ihjel FØR jeg var ferdig :)

#14886  av Mr2 Mk2

Han fyren sa han skulle skaffe det gamle reg nr idag,så da får jeg se..
Ellers var det en som sendte melding i dag tidlig ang en mr2 men det var 60.000 så den ble for dyr..

Men det ringte en nå isted han hadde en 86mod med el-vinduer soltak,sentral lås.kjøpte den for 20.000Mørke grønn gått 190000,momo ratt sportsgirkule og pedaler.motoren hadde begynt å lage en banke lyd så han kjøpte ny bil.Han skulle ikke ha mye over 10.000 for den..150 hk sa han,og sånn plystre lyd...Er det 145 hk kompressor mon tro?Forresten er det 86mod med el-vinduer.?

#14887  av erling

jostein skrev:150 hk sa han,og sånn plystre lyd...Er det 145 hk kompressor mon tro?
Høres ut som en skikkelig entusiast. :lol:

#14892  av Mr2 Mk2

erling skrev:Høres ut som en skikkelig entusiast. :lol:
Hehe spurte om det var 145hk kompressor men han ante ikke noe om motor..Men plystrelyd var det :wink:

#14898  av mk1 black limited

jostein skrev:
mk1 black limited skrev:Jostein: Gjør deg selv en tjeneste og ligg unna den bilen.
utdyp... :?
Han sa at faren ikke gadd stresse med naf test,selv har han ikke lappen..
Som de andre allerede har påpekt - uvillig til å ta NAF-test, ikke reg.nr. (men det ser ut til at du skulle få det nå?), forferdelig tilstand (IMHO), katalysator, US-utgave etc.

Det finnes bedre kjøp der ute.

Men det blir jo selvfølgelig opp til deg, og hva du er ute etter av bil.

#14900  av Mr2 Mk2

mk1 black limited skrev:
forferdelig tilstand (IMHO)
Men det blir jo selvfølgelig opp til deg, og hva du er ute etter av bil.[/quote]
bare fint at du sier hva du mener..Er jo lett for meg å bli blåøyd i slike situasjoner,når det er noe man vil ha så sterk så...Men har fått reg nr nå og det var ingen heftelser...
Men forferdelig tilstand?

#14902  av MRQuoc

Kompressormatet motor kom ikke før i 87 ,
om det er en ulyd i motoren , kan skyldes rådebank

Når personen åpner motorlokket, skal det være en bitteliten søt intercooler på toppen..
det er som regel det man ser først.. , og etterpåskrudde kompressorer som ikke har blitt tatt vare på , er lite verdt.. særlig når han nevner om ulyden i motoren..

#14907  av CelicaTurbo

er en mulighet for at det er sportluftfilter kanskje? Uansett er det vel verdt å finne ut av hva det er.. kompressor er det ganske lite trolig at det er.. :?

#14909  av Mr2 Mk2

hehe han sa "je vetta faen hva det er om det er turbo eller,men det er sånn plystre lyd og greier."

#14916  av chris

jostein skrev:hehe han sa "je vetta faen hva det er om det er turbo eller,men det er sånn plystre lyd og greier."
Trodde ikke det gikk an å ha så lite peiling på bil jeg... :shock:

#14919  av Mr2 Mk2

Ok da tar jeg en oppsumering om denne bilen i fredrikstad som jeg kanskje henter i helgen..

Det er en 87mod mr2 med soltak,2(3?) dekksett sommerhjul på 15",vinterdekk på originale 14".Bilen har elektriske vinduer,cruise controll og ac men det funker ikke.Bilen ble kjøpt inn til familien for ca 6 år siden for 2 år siden ble den avskiltet grunnet 2 mangler håndrekk og lekk i manifolden og lillebroren overtok den.Ettersom han ikke har lappen har den stått i 2 år.bilen er bare gått 140000 og har 2`er blokken.Biln har lite rust ettersom jeg har forstått/sett,men ene bakskjermen er det ganske mye men det er stort sett det eneste.Qvakk har vært å sett på bilen for meg og testet den,og alt virket ok men det var nedstøvet da..Frpntruta er visstnok skifta..Det er meningen at jeg og fattern skal nedover til helgen å se på den/hente den.Jeg sa at jeg tar den for 18000,det var ok da fikk jeg den som den sto.

Noen siste Tips,om dere mener jeg er helt på JORDET så si fra er dere snill..Men både meg og qvakk mener dette er en bra bil til prisen.Er bare redd de skjuler noe jeg.. :?: Men visst ikke!! :D :D
Vedlegg
DSC01110.JPG
DSC01110.JPG (31.32 kiB) Vist 819 ganger
ok motor?
ok motor?
DSC01118.JPG (160.14 kiB) Vist 819 ganger
aldri sett disse pottene før?
aldri sett disse pottene før?
DSC01105.JPG (52.34 kiB) Vist 819 ganger
  • 1
  • 6
  • 7