TS-ogn

Toyota Sportscar - Owners Group Norway 

• Var pÃ¥ Fjelltur i dag!

• Generell diskusjon / "off topic" emner, media, annonser pÃ¥ Finn.no, video fra YouTube osv
Generell diskusjon / "off topic" emner, media, annonser på Finn.no, video fra YouTube osv
 #97513  av FireWalk

Jeg tok med broren min på fjellklatring i dag.. skulle opp på fjellet her jeg bor, til høyeste punkt, for så å jogge langs hele fjellet og ned på andre siden.. der vi klatret opp er det jævlig bratt.. men det er lett å klatre der. Vi begnte å klatre, når vi kom oss nesten til toppen ble det ganske vanskelig.. vi hadde ikke noe sikkerhets utstyr, og det var umulig å klatre ned igjen, så vi måtte bare klatre til vi kom til toppen.. har aldri vært så nervøs før i hele mitt liv!!! :oops: Tok et bilde av brudern når han rundet toppen.. er vel minst 200 meter ned der... Men vi kom oss opp! og gikk/småjogget en tur på ca 5 km, gikk ned på andre siden og rundt igjen. Så i dag føler jeg meg temmelig sprek! *stolt*
Vedlegg
Brudern er litt blek om nebbet.. ikke så rart med tanke på hva som hadde skjedd om han hadde ramlet ned..
Brudern er litt blek om nebbet.. ikke så rart med tanke på hva som hadde skjedd om han hadde ramlet ned..
P1010045 c.jpg (74.88 kiB) Vist 2031 ganger

#97518  av Maverick

Skulle ikke forundre meg om det er Valderøya i bakgunnen der? :roll:

Hadde ikke vært jeg som klatret opp der, punktum!

#97519  av FireWalk

Stemmer det, det er valderøya i bakgrunnen. Det er fjellet helt på tuppen av ellingsøya vi klatrer på. Om du er lokal kjent så vet du at der er ganske bratt.. (ved enden av kærve der, mot valderøya)

#97520  av GT_rider

Dagens fysiske utskjeielse det der. Jaja.. Gikk 5km fra jobb, etter å ha jobba 13timers skift. Så da var jeg ganske så fornøyd med meg selv ja :)

Edit: Gjør det aldri igjen tror jeg.

#97522  av Maverick

FireWalk skrev:Stemmer det, det er valderøya i bakgrunnen. Det er fjellet helt på tuppen av ellingsøya vi klatrer på. Om du er lokal kjent så vet du at der er ganske bratt.. (ved enden av kærve der, mot valderøya)
Syke, syke mennesker .. Har ikke vært der på ei stund, men vet at det er bratt.. Har plenty slektninger på Valderøya, Ellingsøya og Giske ..

#97545  av kaimagne

Rimelig tett mellom høydekurvene der ja... :)
Ser ut som en slitsom tur!
Vedlegg
ellingsøya-zoom.gif
ellingsøya-zoom.gif (21.05 kiB) Vist 1977 ganger
ellingsøya.gif
ellingsøya.gif (25.53 kiB) Vist 1977 ganger

#97548  av FireWalk

Jepp.. men vi gikk opp andre veien.. skulle bare se om jeg klarte å lure dere til å tro at vi faktisk klatret opp en bratt vegg... bildet er manipulert forresten.. hehe :)

APRILSNARR... øh.. :p Nei denne var jammen dårlig...

men ja, vi GIKK faktisk på fjelet, men vi gikk opp lenger borte.. er nesten umulig å komme seg opp der, selv om jeg og en til faktisk klatret opp der en gang med livet som innsats.. så ikke så gale ut nede fra bakken, men år vi kom nesten helt opp så vi livet passere revy.. vi kom oss verken opp eller ned... så vi hadde bare et valg, og det var å fortsette å klatre... hehe.. ALDRI mer! og jeg som har høydeskrekk også da :shock:

hehe...

men det var en bra tur.. når vi først kom oss opp på fjellet gikk vi vel ca en 8 km lang tur... småjogga hele veien, med unntak av de bratteste partiene så klart... er bra sliten nå.. :)

#97579  av _speedy

Bare jeg som synes broren din minner litt om Gollum? :mrgreen:

#97609  av GT_rider

_speedy skrev:Bare jeg som synes broren din minner litt om Gollum? :mrgreen:
Hahaha :lol: Ikke tenkt over, men kanskje likheten er der :wink:

#97629  av FireWalk

hahahahaha.... tror ikke han er like flink til å klatre :P men der er en viss liket ja... det trynet der minner jo også litt om "skrik" :p

#97655  av sw20

Hmmmmmmmmm e ikke du sjukmelt pga ryggen....

hehe....

#97662  av FireWalk

sw20 skrev:Hmmmmmmmmm e ikke du sjukmelt pga ryggen....

hehe....
hehe.. jo fikk beskjed om å gå masse tur osv... 8)

#97684  av sw20

haha... den var såååååååååååååååå tynn

hvor finne du sammenheng mellom å gå tur og exstrem sport????????????????+
hehe

#97686  av FireWalk

sw20 skrev:haha... den var såååååååååååååååå tynn

hvor finne du sammenheng mellom å gå tur og exstrem sport????????????????+
hehe
hva er det du sier? har jeg missforstått legens annbefaling altså? Darn!!!!! :lol: