TS-ogn

Toyota Sportscar - Owners Group Norway 

• man mÃ¥ bare elske teknologi

• Generell diskusjon / "off topic" emner, media, annonser pÃ¥ Finn.no, video fra YouTube osv
Generell diskusjon / "off topic" emner, media, annonser på Finn.no, video fra YouTube osv
 #9718  av memo

var ute og ratta merca til fattern (ikke le).
Var litt uttafor byen, og fant ut jeg skulle teste kjøre-egenskapene til doningen...plutselig peip det på mobilen min..:
"Område: Helgeland
Kontroll rett utfor sentrum, øst siden mot Mosjøen"

Jeg nødbremsa nesten, og rett rundt neste sving stod dem og pekte meg
i fleisen med en laser... :o

takk og pris for politikontroll-varsling på sms 8)

#9720  av bose

Litt flaks må man ha. :D Fikk du testa merca da?

#9723  av jumbo

Vel, lasern som tok meg for en måned siden, hadde blitt varslet ca en time før jeg ble stoppet... Hadde jeg bare hatt SMS-varsling den gangen, hadde jeg sluppet unna også... :shock:

#9733  av CelicaTurbo

det jeg lurer på: hvilken av de tjenestene er best? og er det egentlig forskjell på de eller bruker de alle samme grunnlag for varsling? Skal noe slikt være effektivt er man vel avhengig av å bruke den tjenesten hvor folk varsler om kontroller til?

#9736  av Goose

Jeg vil ha en slik tjeneste på GPS'n!
Det hadde vært noe det! :lol:
Og umulig er det heller ikke.!

#9751  av arild

i england får man vel sånne bokser som oppdaterers jevnlig med alt av fotobokser.. begynner å pipe når man nermer seg.. :)
Blir sikkert sånn her etter hvert også.

#9753  av Amund

vel, det var en fotoboks som blinka litt på meg i går kveld.. :cry: det mest idiotiske er at jeg vet om den... bremsa ned og allting, men var på sida av en bil, litt på skrå bak liksom. og skiltet mitt er bøyd så langt innunder støtfangeren som muligt. så kanskje! den ikke fikk nummeret mitt?

*snufs* blir vel et par tusen ekstra i statskassa det... :evil:

#9755  av chris

Apropos nummerskilt, hvordan er egentlig reglene på nummerskilt foran. De er jo soleklare, er de ikke? At det skal være der mener jeg. Ser stadig flere som kjører uten nummerskilt foran, og har også hørt om tilfeller (blant annet en kompis av brodern) hvor man har kjørt uten nummerskilt foran, blitt stoppet av politiet, og bare fått anbefaling om å sette det på igjen, samt en "god tur videre"..

#9757  av CelicaTurbo

det er soleklart ja, og politiet prøver vel bare å råde folk til fornuft før de slår ned hardt på utviklingen, selv synes jeg alle biler skal ha reg-skilt både fremme og bak, selvfølgelig ikke bare pga at det skal være lettere for politiet å se nummeret på fotografiet, men også pga at det kan være episoder hvor det er interessant for alle og enhver å kunne se nummeret, hit&run f.eks..

#9785  av CrazyKnight

Synes vel det er greit at man har skilt foran og bakjeg også. Det er jo forsåvidt en grunn til at regelverket er som det er...
Men jeg ser oftere og oftere biler med knøttsmå skilt foran. Nesten umulig å se hva som står på de. Er det ikke slik at man må få spesial-tillatelse til å kjøre med de? Så jeg antar at de også er ulovlig, og kun et forsøk på å gjøre bilen litt tøffere uten å måtte ta skiltet "helt av", liksom...

#9799  av CelicaTurbo

trenger godkjenning skrevet i vognkortet ja.. noen som har det, men det er vanskelig å få laget et identisk skilt til de godkjente så de fleste som kjører slik ulovlig har klistremerke eller andre varianter der fremme så det er enkelt å se at det ikke er godkjent :)