TS-ogn

Toyota Sportscar - Owners Group Norway 

• Bremser

• Teknisk diskusjon / spørsmÃ¥l rundt MR2
Teknisk diskusjon / spørsmål rundt MR2
 #97190  av Mr2MK

Har fått feil med ene kalipteren forran på mk2'en (står i lås hele tiden!)og toyota norge skal ha 6000,- for en ny!! :? Noen her som har erfaring med bruk av rep. kit? Hva inneholder ett slikt kit? og er det et vanskelig prosjekt? Har også vurdert muligheten for å kjøpe komplett "Big brake kit" med 4 kaliptere og skiver, da jeg har sett disse til 10-15 tusen (skivene mine må likevel snart byttes). Noen som vet om firmaer som selger slikt til Mr2 mk2?

#97203  av CelicaTurbo

Det er normalt at man kun overhaler disse og ikke at man kjøper nye. Det er en god ide å overhale alle sammen når du først gjør en pga at det er nok bare et tidsspørsmål før dem andre begynner å gå tregt. Fordelen er at bremsene kommer til å føles mye mye bedre når du er ferdig ;)

Ellers, du kan overhale dem selv for noen hundre pr kalipper, eller du kan få ferdig overhalte kalippere i innbytte mot dine gamle (det er hva folk normalt gjør), hør med mekonomen om de har dette tilgjengelig for MR2 mk2. De har ihvertfall for min bil til ca 1100kr pr kalipper.