TS-ogn

Toyota Sportscar - Owners Group Norway 

• stakkars fyr

• Generell diskusjon / "off topic" emner, media, annonser pÃ¥ Finn.no, video fra YouTube osv
Generell diskusjon / "off topic" emner, media, annonser på Finn.no, video fra YouTube osv
 #9604  av memo

var og surfa litt innom 200sx-ogn.org, og kom over denne tråden:

http://www.200sx-ogn.org/forum/viewtopi ... ght=#14469

stakkars fyr :/

noen her som har opplevd noe ala det samme?

håper ikke folka sier no på stylingen min når den havner i norge :(

værste er at det ikke var plass på kiel ferga til oslo den dagen alt passet, så jeg må kjøre til danmark fra kiel, så ta ferge fra danmark til oslo, så kjøre fra oslo til mo..og bare oslo -> mo er 100 mil..*sukk*

#9608  av CelicaTurbo

har sett den posten der ja.. har selv opplevd trangsynthet hos biltilsynet men det var et ganske lite problem angående godkjenning av lite skilt bak. Om du søker frem den posten derimot skriver toyparts der om hvordan han sliter med biltilsynet her i Bergen, storyen er vel noe tilsvarende den ovenfor med unntak av at toyparts ikke "ble tatt" i kontroll men heller når han kom med bilen for å diskutere lite skilt.

Må tydelighvis være forsiktig med de folka der ja, men jeg antar at man er greit trygg ved slike veikontroller så lenge bilen ser fornuftig ut uten svære aluspoilere, skamsenking og dekk som stikker utenfor hjulbuen :)

#9616  av henningl

Styler du bilen herfra til helvete må du regne med at noen kan finne på å sende deg på kontroll hos biltilsynet.. unngå aluvinger, skamsenking, for dryge felger, og neonlys, så er man rimelig trygg ;)

#9664  av MR2turbo

Når jeg hadde på den Bomex frontleppa jeg hadde før, var jeg en tur utenom biltilsynet for å bytte ut klistremerkeskiltet mitt (som jeg hadde fått mangel på) med et lite..

Det første som skjer er at det kommer en fyr ut og sier:
-Det skiltet er ikke lovlig!!
jeg svarer:
--det er derfor jeg er her sier jeg.. vil ha orden på det..
-Og den spoilerdelen under der er vel ikke orginal?
-- nei..
- Du vet at vi liker ikke at det blir montert på sånt på bilene.. For det er så lett å ødelegge de, og da er det mange som ikke reparerer de.. Hvis de ikke gjør det, blir det skarpekanter... Dersom du da kjører på noen kan du skade de mere enn om du ikke hadde den på!!! :shock:

Jeg bare svarte no sånt som at jeg liker den på grunn av utseende jeg, og skal nok fikse den hvis den sprekker.. :lol:

Men det var jo fa#¤ ikke nødvendig å henge seg opp i det, mener jeg..
Tror endel av de er litt bilinterreserte og kansje er en smule misunnelig av og til... :roll:

#9672  av tahustvedt

De gjør det fordi de føler at de er sjef over et område. Det er en sykdom, en psykologisk lidelse om du vil. De har en sykelig trang til å ta folk, akkurat som om de får belønning for det eller det gir en nytelse å gjøre folk vondt. En kompis skulle ta EU-kontroll på en Fiat Abarth og da klarte inspektøren å klage på de originale forgasserene. "De der er ikke originale" sa han. Abarthen har to doble sidesug 40mm gassere originalt. Egentlig burde man bare sparke de i hodet til de slutter å røre seg når de gjør sånt, og så sparke litt til for å være sikker. Jeg mener det! ;)

Når man jobber i forsvaret merker man det over alt. Materiellavdelingene er fulle av folk som ikke har skjønt at de faktisk kun er der for å skaffe oss deler. Det finnes noen få unntak, men de aller fleste er noen tullinger so tror de eier stedet.

Kjenner at frustrasjonen bobler nå...

#9709  av Christian

Egentlig burde man bare sparke de i hodet til de slutter å røre seg når de gjør sånt, og så sparke litt til for å være sikker. Jeg mener det!
En GOD løsning! :twisted:

#9712  av MR2turbo

Ja de skulle hatt bank alle de som er på den måten.. :twisted: Kansje det man skal gjøre neste gang..hehe..

#9724  av jumbo

Tror det ligger mye i det at folk fort blir småkonger når de tildeles litt makt ja. Altfor mange takler ikke det på en skikkelig måte.

Om det hjelper å banke dem opp... moro er det helt klart, men neppe særlig formålstjenelig :)

#9725  av Goose

biltilsynet har ingenting med utseende på biler å gjøre!
F*** hva er dette for noe tull?
Kan ikke huske at det står noen steder at man ikke har lov å ha styling.

Står det noen steder?
Og når i hel**** en aluminiums vinge var forbudt i norge?

#9734  av CelicaTurbo

det står ingen steder at det er forbudt men det er opp til hvert biltilsyn å vurdere hva de mener er uforsvarlig og det er vel der problemet ligger.. faktisk så kan jeg være enig i at en aluvinge kan være litt kjip å bli utsatt for om man er fotgjenger.. jeg har sett folk som har gått rett frem i fotgjengerfelt og dermed spasert rett inn i siden på en bil, tror fort det kunne blitt enda mer action om det stod en alu-kniv bakpå koffertlokket på den bilen da ja :shock:

men, det jeg ikke skjønner overhodet er når de bryr seg med sideskjørt og frontlepper og slikt, eller slik som toyparts som fikk beskjed om at målerne i a-stolpen reduserte sikten hans? Hele poenget med å ha de der er jo at de er godt synlige samtidig som det eneste de sperrer sikten til er skinnet som dekker a-stolpen! :)

#9740  av Christian

Synes egentlig det er merkelig at ingen tar mer tak i dette, i f.eks sverige er det jo noe helt annet... :?
Finnes jo noen bil organisasjoner her, men det kommer lite ut av det synes jeg.

#9744  av chris

Bilorganisasjonene her til lands gidder ikke, orker ikke, og gir totalt faen..
De er mer opptatt av pengene de får fra medlemmer, og å gi ut føkkings kartbøker annethvert år ellerno sånt...
(jeg er for øvrig ikke medlem i noen av de, av nevnte grunner..)

#9750  av Amund

amcar har i vert fall jobbet hardt påå for at små skilt skal bli tilgjengelige her til lands. var vel i grunn de som fikk det igjennom.. jo, og så lavere avgifter på import av bil.. resten vil stort sett bare ha lavere fartsgrenser, og en og annen kartbok... hehe :roll:

#9756  av CelicaTurbo

spørs om bilorganisasjoner kommer til å bry seg om aluvinger da :)

#9758  av Christian

Tenkte mer på godkjenning, trimming og styling generelt jeg da... :)