TS-ogn

Toyota Sportscar - Owners Group Norway 

• Familiebil. Ikke nødvendigvis toyta.

• Generell diskusjon / "off topic" emner, media, annonser pÃ¥ Finn.no, video fra YouTube osv
Generell diskusjon / "off topic" emner, media, annonser på Finn.no, video fra YouTube osv

#96293  av @lpher

Levia skrev: Kristin jobber på Cubus.
Aha... :) Madammen har jo begynt å jobba på Intersport på City Syd vettu... :)
Levia skrev: Har sett litt på Opel Omega V6. Noen som har noe å si om den?

-C-
Ikke annet enn at min faste mekaniker (nå med eget verksted) jobba hos opelforhandleren her i Trondheim (i mange år i might ad) ...men slutta og starta for seg sjøl...da han ble fed-up av byggekvaliteten på nyere Opel...i følge ham så ble det bare værre og værre...desto nyere bilene ble...

Spørr du meg så begynner Opel å minne stygt om Peugeot....smekker design over ett ikke-spesielt-godt-skrudd-sammen indre :D

#96294  av Zepticon

Jeg ville gådd for en avensis... Om jeg hadde hatt råd når jeg kjøpte bil så hadde det blitt avensis...
Men desverre... Penga strakk ikke til, så da endte vi på Mazda, som foresten også er et godt alternativ...

#96302  av Remi

Zepticon skrev:Jeg ville gådd for en avensis... Om jeg hadde hatt råd når jeg kjøpte bil så hadde det blitt avensis...
Men desverre... Penga strakk ikke til, så da endte vi på Mazda, som foresten også er et godt alternativ...
Toyota har slette som faen me Avensisen fram til va det 03 ? 04? dem så det er noen år med dårlig bil der.. men en carina E er det ingenting og si på får dem jo som GTI med 180hk for en 70-80000 :D :D

#96305  av Zepticon

Remi skrev:
Zepticon skrev:Jeg ville gådd for en avensis... Om jeg hadde hatt råd når jeg kjøpte bil så hadde det blitt avensis...
Toyota har slette som faen me Avensisen fram til va det 03 ? 04? dem så det er noen år med dårlig bil der.. men en carina E er det ingenting og si på får dem jo som GTI med 180hk for en 70-80000 :D :D
Men en dårlig toyota er jo omentrent like god som en vanlig annen bil da.. :roll: værtall når det kommer til kvalitet :)

Så om jeg fikk velge mellom en normal Opel og en dårlig Toyota... såe... hadde neppe vært så vanskelig å velge... :wink:

#96307  av GT_rider

J avet toyota hadde litt kvalitetsproblemer med de tidlige avensisene. Vil nå anbefale 99-2000 mod mondeo, ellr den forige modellen av focus, som begge har sunket i pris nå som det er komt nye modeller av begge. Mye kan sies om FORD, med det at det er dårlig kvalitet er nok bare en myte, som desverre har overlevd så altfor lenge..
 #96327  av CarinaGti

Hvorfor ikke få tak i en Carina E Gti? Super familiebil med god plass og greit nok med gamp. Billig forsikring er det også på denne bilen. Ellers bruker den 0,8 på mila og lite kødd ellers.

[quote="Levia"]Som noen kanskje har fått med seg så må jeg selge min kjere Celica for å få tak i en bil med fire dører.

Kan noen hive inn noen forslag, jeg tror jeg har sett meg blind på et par modeller...

Kriterier: Maks 100k, gjerne litt omph ;) , ikke stasjonsvogn, gjerne sportslig utseende

Jeg har allerede vært innom både Camry og Carina i tankene mine og det er en av de jeg heller mot akkurat nå. Men hvis noen har noe (bedre) forslag så tas det imot med takk :)

-C-[/quote]

#96339  av Levia

Har tenkt på carina gti men har gått bort ifra tanken fordi den Ble laget bare på de første modellene, 94 tror jeg er siste året og den har bare "gammeltypen" av 3sge som har "bare" 154hk. (Hvis min husk ikke feiler meg helt)

Avensis har jeg også vært inne på tanken på, men de ligger fortsatt litt høyt i pris. Hvis jeg ikke får kjøpt mams og paps sin billig. De har en '98 som er "Kaktus grønn". Ikke den peneste bilfargen men må man så må man. De snakket om å kjøpe seg ny bil siden de er bare 2 nå.

-C-

#96350  av sw20

skal til å selge en carina e 93 med litt utstyr og 17 felga

denne bilen får ny lakk neste uke...

den er kvit og har pasert 200000

#96369  av Levia

Bilder?

#96370  av sw20

kommer når den e lakka....
har nettopp kjøpt bilen... den e no veldig slitt i lakken pga sol.... veldig matt...

også en go del små kjøpesente bonker... men dei skal bort...

#96393  av teknikeren

@lpher skrev:
teknikeren skrev:Hva med denne fine avensis stv?
Denne med Celica-felger på...kan bli ganske kul :)
Kanskje noen momo gtr? ->link<-

#96634  av teknikeren

Levia skrev:http://www3.autodb.no/cgi-bin/car/detail.pl?nr=569904

Hva med den? Den var litt kul. Noen som har erfaring/hørt noe med selger?

-C-
Den var jo pen den :), ikke så ille pris heller. Pappa hadde en 89 carina II som rullet 989k før den ble byttet inn og da var den i god stand så at den har rullet 250k+ er ikke noen skummel sak, men det er vel litt prutningsmon der da.

#96786  av Anders gullstein

Ser Mitsubishi Galant med ny typen kaross er å få tak i for ca. 100 lapper nå.