TS-ogn

Toyota Sportscar - Owners Group Norway 

• Corolla med 209hk/261Nm (pÃ¥ hjulene) i Trondheim!

• Generell diskusjon / "off topic" emner, media, annonser pÃ¥ Finn.no, video fra YouTube osv
Generell diskusjon / "off topic" emner, media, annonser på Finn.no, video fra YouTube osv

#93975  av megetlei

Dette kan umulig være en 3S-FE.
En 3S-FE ville ha utviklet myye mer enn 209hk når men lader med 0,9.
"S" motorene er vanligvis "tiltet" slik at de ligger mot torpedoveggen.
Ser for meg ut til å være en 4A-FE eller 7A-FE.

megetlei

#93982  av @lpher

Fikk SMS av eieren nå...det er en 4A-FE som er utgangspunktet ja :D
Sist redigert av @lpher den 12 mar 2005 20:06, redigert 1 gang totalt.

#93991  av CelicaTurbo

Ok, da har vi svaret da. Jeg fikk det heller ikke til å stemme at det er en 3S-FE siden dem ser ganske annerledes ut ved innsuget. Men, da vil det kanskje si at han har bygget videre på den motoren som allerede stod i bilen for 4A-FE ble vel også levert til denne modellen? Men men, vi skulle ha fått en skikkelig beskrivelse av hva som er gjort for å hente ut såpass med krefter da, men det er artig at noen bygger en slik sleeper :D

#94007  av larsst185

Det der må være en 4A-FE eller 7A-fe.3S.FE er 2 liter og har helt anna toppdeksel og innsug mener jeg

#94008  av @lpher

CelicaTurbo skrev:Ok, da har vi svaret da. Jeg fikk det heller ikke til å stemme at det er en 3S-FE siden dem ser ganske annerledes ut ved innsuget. Men, da vil det kanskje si at han har bygget videre på den motoren som allerede stod i bilen for 4A-FE ble vel også levert til denne modellen? Men men, vi skulle ha fått en skikkelig beskrivelse av hva som er gjort for å hente ut såpass med krefter da, men det er artig at noen bygger en slik sleeper :D
Eieren er varslet om denne tråden...og han skulle kikke innom forumet sa'n :) Så vi får vente å se om han legger ut en oppskrift til etterfølgelse? :)

#94009  av @lpher

larsst185 skrev:Det der må være en 4A-FE eller 7A-fe.3S.FE er 2 liter og har helt anna toppdeksel og innsug mener jeg
Om du ser litt lengre oppe i tråden..så er det nå konstantert at det er en 4A-FE :)

#94042  av Kebab gud

det som er morro er at nå kommer det en spesiel utgave av Corolla T-sport.. jupp med kompressor!
225Hk med nybils garanti .. lover bra right?
og det er ikke snakk om det TTE greine .. neida
de har tilogmed jobbet på understellet og lag ut en ekstra potte bak... på hver sin side :D

men som jeg sa .. begrenset antall

#94043  av @lpher

Update:

Martin har ikke pc tilgjengelig...så han ba meg fortelle at det pr. idag er turbo'en som er flaskehalsen ja :) 209hk på hjulene...roughly 230hk i motoren :) ...og mere vil ikke denne turbo'en yte...slik som det ble antydet tidligere i denne tråden :D

#94044  av @lpher

Kebab gud skrev:det som er morro er at nå kommer det en spesiel utgave av Corolla T-sport.. jupp med kompressor!
225Hk med nybils garanti .. lover bra right?
og det er ikke snakk om det TTE greine .. neida
de har tilogmed jobbet på understellet og lag ut en ekstra potte bak... på hver sin side :D

men som jeg sa .. begrenset antall
Hmmm...nice :) Link? :)

#94239  av sleeper

@lpher skrev:Update:

Martin har ikke pc tilgjengelig...så han ba meg fortelle at det pr. idag er turbo'en som er flaskehalsen ja :) 209hk på hjulene...roughly 230hk i motoren :) ...og mere vil ikke denne turbo'en yte...slik som det ble antydet tidligere i denne tråden :D
hehe... da hadde jeg rett da jo!! :D

#94252  av larsst185

:lol:

#94306  av @lpher

sleeper skrev:
hehe... da hadde jeg rett da jo!! :D
Yepp...aint it cool? :D

#94332  av S-2000

Anders gullstein skrev:Er det 1,3 liter'n eller. ser at den ikke har turteller.....typisk de corollaene som ikke har det er med 1,3l
At bilen ikke har turteller, har egentlig ingenting med at det er en 1.3l og gjøre, men ofte har folk som har handlet bil med så liten motor også valgt billigste utgave uten noe form for utstyr. For eksempel Terra utgavene på 90-tallet har ikke turteller uansett om det er 1.3 eller 1.6 osv.

Uansett, det betyr at han har tatt utgangspunkt i en helt basis/strippet bil, noe som høres fornuftig ut.

#94591  av Kjelliken

megetlei skrev:Dette kan umulig være en 3S-FE.
En 3S-FE ville ha utviklet myye mer enn 209hk når men lader med 0,9.
"S" motorene er vanligvis "tiltet" slik at de ligger mot torpedoveggen.
Ser for meg ut til å være en 4A-FE eller 7A-FE.

megetlei
:roll: me bad ordentelig skrive leif fra min side såklart :oops: 4a-fe uten tvil kommer ikke med 3s-fe den bilen.. sorry for the wrong print.. :roll: :oops: