TS-ogn

Toyota Sportscar - Owners Group Norway 

• mens dere var pÃ¥ japsetreff og kosa dere

• Generell diskusjon / "off topic" emner, media, annonser pÃ¥ Finn.no, video fra YouTube osv
Generell diskusjon / "off topic" emner, media, annonser på Finn.no, video fra YouTube osv
 #9291  av chris

Jaja.. japsetreffet ble bra eller? måtte jo være her oppe og jobbe jeg da, som tidligere nevnt.. Hadde noen minutter gøy med en sort Celica (type sånn som kristian har), uten turbo, altså 2,0 gti. Gøy å kappe litt når man kjører så og si like fort, og jeg har et ørlite overtak ;) Han glisa når han kjørte forbi første gangen, men virka litt snurt når vi dro på likt ut gjennom bomstasjonen på Ranheim i Trondheim, og jeg dro sakte fra :P

Synes sånt er gøy jeg. Så ut som en ganske pen Celica dog.. var faktisk litt tøft med sort bil og mørke baklykter.

#9293  av jan-erik

Japsetreffet var kjempebra. Artig å treffe så mange av de andre på forumet. Hele MR2 (og noen andre japser) kolonnen ankom Våler / Støa Camping på kvelden uten noen uhell. Ble grilling og litt drikking, men en tidlig kveld for de av oss som skulle opp å kjøre tidlig på bane neste dag. Var heldig med været, og det var mye folk, så mange at ikke alle kom inn. Ikke sant Erling? Var ingen Skyline'ere der, og heller ikke Quicksilver Supra'en som ryktene sa skulle være der :( . Var derimot mange andre Supra'er der, og en masse 200SX-er (selvfølgelig). Jeg hadde så vidt jeg kunne se den eneste MK3-eren der. Det er for dårlig.

Jeg hadde det iallfall topp, og har blitt helt bitt av banekjøringsbasillen. Kjørte 165km ute på banen, noe som betyr ca. 71 runder i løpet av dagen. Markus var med å filmet fra bilen, så for se om jeg får lagt ut noe på nettet, om jeg tørr vise det frem. Kjørte nemlig mye bedre litt senere etter å ha hatt med en instruktør i bilen som viste meg mye om sittestilling, kjøreteknikk, sporvalg mm. Holdt meg på banen, med unntak av den siste runden hvor jeg med vilje skulle prøve å være litt bred ut av svingen før oppløpssiden, og endte spinnende rundt i en liten sky av røyk og havnet baklengs en halv meter utenfør banen.

Var på Vårmønstring til Sportsvogn klubben på Øvrevoll i dag søndag, og vi var 4 MR2-er der. 1 MK1, 2 MK2 og meg. Markus ble plukket ut til defilering (presentasjon av noen utvalge sportsvogner (8 stk?) i Paddocken på Øvrevoll :) . Markus kan sikkert si mer om dette selv.

Kort sagt en kjempehelg. Synd du måtte jobbe Chris. Angrer du ikke litt på at du ikke sa du var syk? Regner med du blir med neste år på Japsetreff.

Takk forøvrig til 200SX klubben og Kristian som har vært med og ordnet i stand dette for oss.

#9295  av erling

Hehe.. Jeg slapp inn når jeg vifta med litt dollars.. :mrgreen: Fikk med meg 180 graderen din på slutten der ja. :D Ellers så ut som du likte deg på banen, 71 runder står det respekt av.

Var sinnsykt bra opplegg i år, rått å se Supraene på banen. 8) Bra fest i hytta til Christian og gjengen. :lol::lol::lol:

#9297  av Dalan

noen som vet noen rundetid på den rød supra'n? (selv om det kanskje ikke var rundetider det skulle jages den dagen.. ;))
men moro var det!
tror Erling kjørte forbi akkurat når jeg kom, måtte parkere helt borte på skolen, og gå derfra :( var en rød mr2 med ett enderør stikkende litt på skrå ut så ;)
MR2Turbo sin mr2 var jo nydelig da 8)
skuffende at han med den svarte supra'n bare kom og lukka opp panseret, tok seg en burger eller noe og spant ut igjen.. men men

#9302  av CelicaTurbo

jeg fikk bekreftet senere at den svarte Supraen var Supramannens supra (som jo er solgt til Norge), det var mange lyder fra den bilen ihvertfall :)

Ellers var treffet supert, bra organisert, artig å treffe folk, og det så ut til at alle som ville kjøre fikk kjøre så mye som de bare orket, bortsett fra Jan Erik da som kjørte til siste slutt :D

#9306  av Erlend

Japsetreffet var kjempeflott! Greit vær, med unntak av et par korte regnskyll, og masse fine biler! 200SXene var i flertall, med MR2ene på andreplass såvidt jeg kunne se.

3 Supraer var innom, bla Supramannens, som bare cruisa rundt på plassen litt og viste seg frem i noen minutter før den dro videre. Hørte den godt, den hveste og pusta hele tida :D

Var en rød Supra som var mye på banen, skikkelig godlyd! Var også noen Integraer, bla. en Type R. Var en som kjørte på bane også, den lå mye oppe i 8-9tusen omdreinger, og det var helt herlig å høre og se på når den dro forbi.

Trollspeeds Impreza gjorde også mye av seg, en vill motor! Den velta forresten nesten en gang, var oppe på to hjul i en av sandfellene, men fortsatte å kjøre etter en sjekk.

Ellers var det mest mk2er av MR2ene, var en rød Mk1 som sto litt bortgjemt på enden av plassen. Jan Erik var den eneste med Mk3 der.

Var også 2stk 6 gen. Celica GT4, samt iallefall 3stk 5 gen., alle GT4. Kom en 4de litt senere på dagen tror jeg også...

Bilen til Markus var uten tvil den mest omsvermede MR2en...

I tillegg var det en del Mazda 323 GT-R, noen Evoer (få Imprezaer), 2 stk CRX del Sol og 1 vanlig CRX.

Import-Tunings Evo var der også, med kjempefine Ray's Engineering gullfelger.

Se ny tråd for noen bilder jeg tok :)

#9312  av jumbo

Føyer meg til rekken! Takk for treffet, var hyggelig å hilse på dere!

Bilder kommer...

#9314  av Christian

Det var morro ja, artig å treffe folka på forumet :)
Bare håper at dere ikke ble skremt av søpplegjengen jeg hadde med :wink:

#9316  av CelicaTurbo

den ene ST205 GT4'en var vistnok bare en ordinær 2.0 liter med byttet panser, ganske skuffende, men det forklarer hvorfor den gikk mistenkelig tregt på banen til å skulle ha rundt 240hk :)

...og det var en artig liten fyr du hadde med deg Christian hehe :) artig å snakke med altså... :wink:

#9322  av MR2PÃ¥l

Christian skrev:Det var morro ja, artig å treffe folka på forumet :)
Bare håper at dere ikke ble skremt av søpplegjengen jeg hadde med :wink:
Gjengen din va greie di. Snakka litt hull i hodet på deg vel etter noen brune. Ka ti får eg se burnevideoen for femte gang??????? :wink:
Skal prøve å lage en burnevideo jeg og. Men det blir nok på vått føre. :twisted:

Var veldig kjekt å treffe så mange fra forumet.

MR2PÃ¥l :D

NB: Smakte pølsene Jan-Erik??????

#9323  av jan-erik

MR2Pål skrev: Var veldig kjekt å treffe så mange fra forumet.

MR2PÃ¥l :D

NB: Smakte pølsene Jan-Erik??????
De var veldig gode de, selv om det var kalkun :-) Så tusen takk. Sånn går det når kolonnen hadde det så travelt at vi ikke rakk å stoppe og kjøpe mat. Men mye mat i godt øl også :D .

Må forresten si meg imponert over dere som kom langveis fra. Hadde vel kun 230km hjem jeg tror jeg det var, så var jo rett i nærheten for meg i forhold til mange av dere andre.

#9324  av erling

Var skikkelig artig å treffe gjengen herfra ja, hadde vært kult hvis det ble en gjeng til Danmark på sensommeren oxo. :)

Christian: Søpplegjengen var konge! :mrgreen:Bilde

#9325  av Christian

Chris : Du får komme til Dagali en tur i sommer da, herje litt på flyplassen :twisted:

MR2Pål : Så snart Goose legger den på serveren til Jumbo :wink:

#9336  av jumbo

Danmark, here I come! Klar som et egg!

Når blir det "treff" på flyplassen, Christian? :)

Og Jan-Erik! Takk for lån av hjelm!