TS-ogn

Toyota Sportscar - Owners Group Norway 

• GT4CS!!!! Hva er det jeg leser???

• Generell diskusjon / "off topic" emner, media, annonser pÃ¥ Finn.no, video fra YouTube osv
Generell diskusjon / "off topic" emner, media, annonser på Finn.no, video fra YouTube osv

#93034  av Anders gullstein

Sant som dere sier...Elise og Exige (for den som har litt større budsjett enn meg :wink: ), så kommer de med en fantastisk Toyota motor. Tenkte det første gangen jeg så det i bilblader også, endelig har de gått til fornuft å byttet ut Rover motoren mot en Toyota motor.
Elise er en virkelig sjarmerende og fin bil til en rimelig penge i både innkjøp og drift.
Ingenting galt i Boxter'n heller. Fin bil det, spesilet den nye Boxster S. Koster da noen kronasjer for en ny en, men en 97. modell er fullt mulig å få tak i til en overkommelig pris. Bedre enn en Z3 eller en SLK.

#93057  av GT_rider

Skulle jeg valgt, så hadde det nok blitt elise på meg. Opel?? Æhhh....nei :roll:

#93058  av ErikG

Dette er ikke den GT4 CS som vi kjenner med over 1000 inlegg. gt4cs derimot er regga på forumet her og har solgt bilen ettersom jeg husker.
Det var da enda godt

#93067  av sw20

er det ikkje lotus som har tegna mr2en da???????? :shock:

#93070  av Mr2Nyter'n;p

Lotus som er hjernene bak mk1 ja... :wink:

#93083  av Anders gullstein

Tja...er ikke sikker på om det er en myte. Var riktig nok engelskmenn med i utviklinga av den tror jeg, men tror ikke det var noe Lotus. Correct me if I'm wrong :? .

#93112  av spkstrp

går sinnsykt masse rykter om det der om mk1erns historie. Bare å leite så finner man alle slags historier.
Men opelen er vell deisinget av lotus .. eller noe sånt? .. Klart lotusen er raskere ! :lol:

btw: jeg begyner å helle litt mot "lexus" jeg :D huff, det er jo ikke "toyota" *klappsepåfingrene* :P

#93125  av Mr2Nyter'n;p

Anders gullstein skrev:Tja...er ikke sikker på om det er en myte. Var riktig nok engelskmenn med i utviklinga av den tror jeg, men tror ikke det var noe Lotus. Correct me if I'm wrong :? .
U'r wrong... -Corrected-

:wink:

Neida.. Men altså... Har lest hele historien bak det der og det var opprinnelig en lotus... Når Toyota kjøpte opp Lotus på midten av 80-tallet ble den mr2... Står vel mer om det på mr2.com eller no... Hmm.. Husker ikke hvor jeg leste dette..

#93152  av GT4 CS

Takk for støtten Tor og ErikG :D

#93165  av Rolfis

sindrejl skrev:litt keen på lotus eller vauxhalla turbo sak..
Noen som så Top Gear i går? Fikk med meg slutten så vidt, og da testa de en eller annen Vauxhall som kom fra Australia... Noen som har mer info om den? Den så faktisk rimelig FET ut :D

#93166  av GT_rider

Var egentlig en Holden ettellerannet, med V(, og 350-400hk. Den likte jeg også meget godt. Klart penere enn opel speedster som selges her i landet.

#93167  av Marlboro

vauxhall morano 370 hk. Top Gear folka var jævli imponert. Den vant testen mot jaguar og chrysler.

#93179  av Anders gullstein

Opel Speedster er nøyaktig samme bil som Lotus Elise. Samme ramme og blir faktisk laga på samme Lotus fabrikk. Det som skiller dem er motorene og noe utstyrsnivå og såklart karossen. Tror Lotus'n blir litt finere pga navnet egentlig, synes da Speester'n vel så fin bil :wink:

Den Holden Monaro'n er drit stili, skikkelig morsom bil :)

Men hva med denne....min nye favoritt bil, Ariel Atom. Galskap med fire hjul og en motor. Rettere sagt ett vræl av en V-TEC motor fra Civic Type R :mrgreen:
Med Kompressor kan en få denne bilen levert med 300 hk motor. Og siden den veier 500kg, så taler det for seg. Porsche Carrera GT killer :wink:

Bare se utseende, dette er da bare helt sykt rått!! Noe av det lekreste innen bildesign.
Vedlegg
Atom_2_Pukekohe_Angle_1024x768.jpg
Atom_2_Pukekohe_Angle_1024x768.jpg (75.01 kiB) Vist 1603 ganger
Atom_2_Pukekohe_1024x768.jpg
Atom_2_Pukekohe_1024x768.jpg (68.64 kiB) Vist 1603 ganger

#93183  av GT_rider

Beinhardt.. Er den lovlig på offentlig vei og??

#93186  av Anders gullstein

Ja, det er det som er så utrolig rått med den!! Kommer seg over fartsdumpene og greier og kjører ifra alt....absolutt alt! :D