TS-ogn

Toyota Sportscar - Owners Group Norway 

• SÃ¥ ble det ny turbo pÃ¥ meg.....................

• Generell diskusjon / "off topic" emner, media, annonser pÃ¥ Finn.no, video fra YouTube osv
Generell diskusjon / "off topic" emner, media, annonser på Finn.no, video fra YouTube osv
 #9019  av Hobbes

Da var den gamle montert ut og konstatert stor slark på eksos siden. Så det blir en ny HKS turbo fra Top styling. Så nå sitter jeg her og venter. Mens MR2`n står på bukker atter en gang.

Men jeg er meget fornøyd med fornger, dempere, og fjærer som jeg har byttet i vår. Men fikk bare testet det ut i ca 2 timer før turboen sa takk for deg.

#9020  av Christian

Håper det ikke er mer som ryker da, den turboen tar det vel ikke så fryktelig lang tid å få tak i?

#9021  av erling

Kult! :D Er liksom ikke så veldig trist at stressvifta tar kvelden heller når det kommer en HKS oppi istedet.. :D Hvilke specs blir det på den nye?

#9082  av Hobbes

Har ikke fått hele spec`en enda. det har vist vert hellig dager i japan. så bestillingen blir efektuert i morgen. Det blir en med større innsug og kompressorhjul men ellers nok så standard.

Minus med at den røk nå er at jeg ikke får bilen klar til sportsbil utstillingen på Sola.

#9084  av MR2turbo

Gleder meg til å se resultatet av den :) Det blir sikkert topp ;)

#9097  av PwRmAd

Hei hobbes. Er det K1 turboen du har bestilt? Hvor mye koster den i Norge? Jeg har kjoert et par biler med den turboen, oppfoerer seg veldig likt ct20b turboen, men med mer kraft paa toppen. Fin den 8)

#9266  av Hobbes

Vel det gikk i vasken med HKS. Forandleren sa nå at HKS ikke hadde??? Vel vel så jeg tok kontakt med KRB-trading som leverer en oppgradert CT26.

Men så stakk jeg innom Hegre auto( den lokale Toyota sjappa) og for en service må jeg si. De organiserer forsendelse av bytte turboen og kjøpet av den nye. Og ja jeg får det til den samme prisen som jeg hadde fått av KRB-Trading.

#9268  av MR2turbo

Hmm.. så hks hadde ikke?

Forstår at du skryter av kundeservicen på Hegre! Det må være landets beste Toyotaforhandler!! Jeg vil og Gi dem en stor takk for hjelpsomheten deres, har snart vært kunde der i tre år nå.. :D

#9277  av Hobbes

Vel jeg mistenker at han gav meg en for billig pris i utgangspunktet. Det han sa var at HKS ikke hadde en " bolt on " turbo til SW20. Uansett så gad jeg ikke diskutere og ble litt missfornøyd når han går til bake på ting. Og bare har gitt meg et tilbud på ting han trodde han kunne levere.

#9282  av CelicaTurbo

den turboen som Hegre leverer er da en oppgradert turbo også eller? Og til hvilke spec? :)

#9285  av Hobbes

Det er den samme som Marcus har i sin tror jeg. ct26 med større compressor hjul fra Turbonetics. Jeg har ikke så store planer om å gjøre noe internt i motoren. Og da blir det ikke så aktuelt med større turbo trykk en 1 bar. Så denne duger godt for meg. Det enseste jeg kunne ønske meg var nok en kulelagret, men budsjettet strekker ikke til.

#9287  av CelicaTurbo

ok, tenkte på hvilken "trim" på kompressoren det var jeg, og om den var klippet på eksossiden, men de pleier vel ikke å opplyse om slikt før man spør om det :)

Kunne tenkt meg en oppgradert turbo selv, er vanskelig for biltilsynet å si noe på at bilen er trimmet så lenge turboen er orginalt.. alt til sin tid :)