Nei men seriøst.. om ALLE hadde boikottet bompengene der det var grunn til å gjøre det (les: steder der prosjekter ER nedbetalt, eller det ikke er noen grunn til å sette opp en bomstasjon (bomstasjoner som skal finansiere prosjekter andre steder, bomringer osv) ved rett og slett å snike, nekte å betale osv.. om ALLE hadde gjort dette så hadde de ikke kunnet gjøre en ting med det...skal politiet fengsle hele befolkningen? men det er jo så utrolig vanskelig å få den norske mann i gata til å organisere seg og skjønne sitt eget beste... hadde dette vært USA eller et hvilket som helst annet land så hadde folk mobilisert mot bomstasjoner for lenge siden!
For noen måneder siden når jeg snek i bomstasjonen her så så jeg blålys bak meg... kikket i speilet og så at det var purken.. jeg tenkte at: helvete.. nå ble jeg tatt på fersk gjerning.. det måtte jo skje før eller siden..
Men idet bomstasjonen var utenfor rekkevidde og vi var inne i tunnelen så skrudde de av blålysene.. de lå rett bak meg hele veien.. når vi kom ut av tunnelen tok jeg til venstre og de til høyre... de stoppet meg ikke...
Første tenkte jeg at: de ville vel kanskje bare skremme meg litt da..
Men så gikk det opp for meg.. jeg kom nemlig på noe onkelen min hadde sagt, og han er politi... Og det er at Politiet har sin egen måte å snike i bomstasjonen på.. de skrur på blålysa før de kommer til bomstasjonen, og passerer. Da er det "utrykning" og de slipper å betale bompenger.... når de har passert bomstasjonen og er utenfor synsfeltet dems skrur de av blålysene!
Purken så meg snike... men de var vel for opptatt med å "snike" selv, så de brydde seg ikke med å stoppe meg....
Siden har jeg lagt merke til dette mye.. ambulanser gjør det samme...
Dette gjelder stort sett privat personer som har politibilen til og fra jobb, og som derfor bruker blålysene for å slippe å betale...
Så det er ikke bare vanlige mann i gata som iriterer seg over bomstasjoner... Politiet er mennesker de også, og de må betale like mye som oss andre... jeg tror de sympatiserer med snikerene i mange situasjoner, selv om de nok i noen tilfeller blir nødt til å ta dem da det tross alt er jobben deres.
Men meg tok de iallefall ikke enda de tok meg på fersk gjerning... (ikke bare snek jeg, men jeg brøt flere trafikk regler i samme slengen. Kryssing av dobbel sperrelinje, kjøring til høyre når der stod skilt med "kjøring til høyre forbudt"