TS-ogn

Toyota Sportscar - Owners Group Norway 

• Forsikring av ekstrautstyr..

• Generell diskusjon / "off topic" emner, media, annonser pÃ¥ Finn.no, video fra YouTube osv
Generell diskusjon / "off topic" emner, media, annonser på Finn.no, video fra YouTube osv
 #9087  av MR2turbo

Jeg begynner etterhvert å ha lagt ganske mye penger i bilen, så jeg må vite at alt er dekket gjennom forsikringen..
Dvs. sånn som lakken, eksos, styling, bremser,understellsdeler, lys osv.osv.

Er det noen som har erfaring med hvordan jeg bør gjøre dette?

jeg snakka med de på forsikringa i dag, men de mente at jeg måtte forsikre alt, selv lakken, som tilleggsutstyr.. og da ville det koste ca 2500kr ekstra i året!!! :x

og han mente og at det ikke var no vits i å få verdi/tilstands takst på bilen, for den var bare gyldig der og da.. Hvis jeg da fikk frastjålet eller krasjet bilen om et halvt år så var det kun verdien den dagen som gjaldt.. !

huff.. jeg blir like oppgitt hver gang jeg prater med forsikringsselskaper jeg.. Det eneste de egentlig forsikrer er jo seg selv... :(

#9092  av Erlend

Forsikringselskapene er der for en grunn - de skal tjene penger. Og det gjør de ikke på folk som ikke bryr seg og er uforsiktige. Det kan jeg skjønne. Men det er rart at de ikke ser at folk som bruker mye tid og penger på en bil er mye mer forsiktig med den enn vanlige folk? Kan ikke forstå at det ikke finnes spesialiserte bilentusiastforsikringer i Norge a'la de som er i Storbritannia!

Får lyst til å flytte til utlandet jeg, da får jeg iallefall råd til den bilen jeg vil ha... :?

Beklager at jeg ikke svarte noe vettugt på posten din Markus, jeg har ikke mye erfaring med slikt... :wink:

#9094  av erling

Har ikke erfaring med xtraforsikring, men 2500,- hørtes ikke så altfor fælt ut hvis det dekker alt du har av "xtra-greier".. Som det jo begynner å bli endel av etterhvert. :)

#9100  av chris

Jeg tror nok jeg ville ofret 2500 i året om jeg hadde hatt din bil ja, markus. Tenk ellers hvor mye penger du taper om bulker/vraker. Man vet jo aldri når sånt kan skje. :?

#9117  av Christian

Jeg har dekket de 10.000 som man får uansett, og en ekstra forsikring på utstyr for inntil 40.000
Koster meg 750kr i året...

Tror nok at du skal være temmelig heldig om du kommer under 2000kr noe sted, med den lakken og andre ting som du har :)

#9120  av chris

Dette minner meg på om at jeg burde hatt ekstra utstyrsforsikring, med tanke på anlegget som sitter i bilen nå.. får snakke med min kontakt i sparebank1 forsikring ;)

#9193  av MR2turbo

okey.. takker for svar :) Får nok ta en prat med dem igjen.. håper at jeg får prate med en som er litt behjelpelig denne gangen.. :roll: