TS-ogn

Toyota Sportscar - Owners Group Norway 

• SÃ¥ er den her igjen...

• Generell diskusjon / "off topic" emner, media, annonser pÃ¥ Finn.no, video fra YouTube osv
Generell diskusjon / "off topic" emner, media, annonser på Finn.no, video fra YouTube osv
 #90721  av FireWalk

Vel.. nå er den her igjen! Årsavgiften....

2815 kroner denne gangen... særdeles kjekt for oss med skakkkjørt økonomi som også har TO biler......

6000 kroner i veavgift må jeg ut med nå.... Ekstra kjekt er det at Forsikringene mine kom samtidig... ca 1000 kr (pr måned) på MR2en og 2500 på fiestaen (halvåret)... da er jeg oppe i 9500 kr i regninger BARE på bil denne måneden.... så har jeg jo bestilt styling også med frakt og toll som må betales...

vurderer å kjøpe meg en hest og kjerre.. blir nok billigere å holde hesten med for enn det blir å holde bilen med bensin.. og jeg slipper å betale veiavgift og forsikring fordi hesten jo er det fremkomstmiddelet staten helst ser at vi bruker :-)

Jeg er så glad i staten :) skal sende en mail til oslo@toll.no og skrive hvor glad jeg er for at jeg får årsavgiften nå. Da kan jeg bidra til å få bedre veier her i landet. eller.. eh.. vent nå litt.... vi har jo elendige veier? og hvorfor er det bomstasjoner over alt? skal ikke veiavgiften dekke vei"AVGIFT" ? er det ikke derfor det heter veiavgift for at det skal dekke avgiftene som veibygging medbringer?

nei... eller kanskje pengene istedet går til å brøfø Achmed Mustafa og resten av A og B-gjengen slik at de kan kjøpe nye ulovlige våpen osv... det er jo viktig å ta vare på de "svake" og kriminelle i samfunnet... men for at det skal gå, så må vi normale folk betale mer i skatter og avgifter :)

Jaaa vi elsker dette landet soooom det stiger freeeem...... tralala....... :twisted:
Vedlegg
de to elskede regningene
de to elskede regningene
P1010004.JPG (27.37 kiB) Vist 217 ganger

#90762  av tbergstad

Ja faen.. Fikk da denne regninga jeg og.. 180,- Det er digg (noen ganger) å kjøre gammelamazon :lol: ..

Men savner av og til Celicaen da..

#90800  av Remi

hehe æ fikk også regninga men æ betale bare halvparten :D

#90802  av GT_rider

Er uansett halvparten for mye. Skulle vært fjerna..

#90805  av Fredrik

Ikke nødvendigvis fjerna, men penga skulle kommet oss bilister til gode... Og ikke sparekontoen til A/S Norge...

#90824  av jan-erik

Ikke klag FireWalk...

Slår deg med hele 4x 2815,- for mine biler!!

Forsikring på 4 stk biler vil jeg helst ikke vite hvor mye koster. Er også full kasko på 3 av dem.

Dyrt å ha bil, men utrolig morro!!! Når våren kommer og bilsesongen for alvor begynner er som regel årsavgifta glemt, men at den er urimelig er jeg enig i. Burde heller gått på bruk, da det er begrenset hvor mange biler man kan kjøre samtidig for oss som har mange biler.

Listen av bilene jeg har for øyeblikket:
'01 Skoda Octavia 1.8 turbo L&K
'00 Toyota MR2 Roadster (TIL SALGS)
'95 Porsche 968 CS
'89 Audi 90 2.3E

#90826  av FireWalk

siden bare 1/4 brukes på vei burde vi bare betalt 1/4 av avgiften... og den avgiften blir jo bare større for hvert år virker det som! :evil:

#90827  av FireWalk

og hva har du 4 biler for egentlig????? Nå har du sikkert litt billigere forsikring enn meg siden jeg bare er 23 og har 30% bonus... men å betale på 4 biler må da SVIIII på pungen! er du millionær eller? hehe..

#90846  av Tor

Remi skrev:hehe æ fikk også regninga men æ betale bare halvparten :D
Mordi betale resten da? :lol:

Jeg fikk samme regninga jeg :( Sure greier men vi er da klar over at den kommer.

#90847  av Master

Det som også er litt morsomt med denne "årsavgiften" som forøvrig bare ble innført som en luksusskatt for folk som hadde råd til å ha bil for en million år siden, er at en lastebil med 12 tonn fordelt på sine enorme piggdegg bare må betale 1785 kr.

Hva utgjør mest skade på våre veier? en liten fiesta, eller et vogntog?For å si det sånn; jeg tror ikke det er fiestaen som lager veiene sporete.

Dessuten leste jeg på http://www.vegvesen.no at bompenger finansierer 35% av alle midler som spyttes inn i vegutbygging, og at denne andelen skulle øke. Jeg flytter ut av dette landet så snart jeg har sjansen.

#90954  av jan-erik

FireWalk skrev:og hva har du 4 biler for egentlig????? Nå har du sikkert litt billigere forsikring enn meg siden jeg bare er 23 og har 30% bonus... men å betale på 4 biler må da SVIIII på pungen! er du millionær eller? hehe..
Vel, skal egentlig bare ha 3 biler. En av bilene skal jo selges. Når man er gift og har unge trenger man en familiebil. Så har du morobilen som helst bare bør brukes om sommeren. Da trenger man en 3. bil til jobb bil om vinteren.

Svir nok litt ja, særlig siden jeg er langt fra noen millionær. Måtte være i gjeld det isåfall :-)

#90956  av cameleon

jan-erik skrev:
FireWalk skrev:og hva har du 4 biler for egentlig????? Nå har du sikkert litt billigere forsikring enn meg siden jeg bare er 23 og har 30% bonus... men å betale på 4 biler må da SVIIII på pungen! er du millionær eller? hehe..
Vel, skal egentlig bare ha 3 biler. En av bilene skal jo selges. Når man er gift og har unge trenger man en familiebil. Så har du morobilen som helst bare bør brukes om sommeren. Da trenger man en 3. bil til jobb bil om vinteren.

Svir nok litt ja, særlig siden jeg er langt fra noen millionær. Måtte være i gjeld det isåfall :-)
Synes det virkelig er snodig at ingen har kjøpt bilen din enda jeg. Og for 199k :shock:
Altså, om jeg hadde hatt de pengene så hadde du fått besøk fra trondheim ASAP :D

#90959  av Dalan

cameleon skrev:Synes det virkelig er snodig at ingen har kjøpt bilen din enda jeg. Og for 199k :shock:
Altså, om jeg hadde hatt de pengene så hadde du fått besøk fra trondheim ASAP :D
Det er kortere herfra, så jeg hadde kommet før deg! :D

#91058  av MR2turbo

Fikk 3stk, jeg...
Må visst bare få solgt den Transportern som står i garasjen...
men men... går det og...

Men sånn alikavel...
Firewalk, du visste vel at årsavgiften kom??? ;) og forsikringene kommer jo heller ikke på sånn helt tilfeldige tidspunkt... hehe
Men det er jo kiipe peng, da... akkurat som tv-lisensen...

Men Jeg skulle gladelig ha betalt årsavgifta med ett smil, om det ikke var for at de tar inn peng alle andre steder enn der... (bensinavg., bompenger, fotobokser, skyhøye bilavgifter osv... ) detgjør meg egentlig mere forbanna... :roll:

#91060  av FireWalk

joda.. visste det kom.. og det hadde jo forsåvidt vært greit om jeg kunne kjøre på fine flate sikre veier for de pengene jeg betaler.. men neida, pengene brukes på andre ting, og jeg må kjøre på hullete elendige veier som til syvende og sist tar livet av bilen og påfører meg enda mer tap i form av dyre reperasjoner...