TS-ogn

Toyota Sportscar - Owners Group Norway 

• Forsikring - Forsikring av Mr2 Turbo

• Generell diskusjon / "off topic" emner, media, annonser pÃ¥ Finn.no, video fra YouTube osv
Generell diskusjon / "off topic" emner, media, annonser på Finn.no, video fra YouTube osv

#901  av HÃ¥kon A

Heisann!
Jeg har tenkt til å importere en Mr2 Turbo.
jeg lurer på om det er noen her som vet sånn ca hva forsikringal igger på?
Ã¥ hvilke selskap som forsikrer denne?
jeg er 21 år og bor i oslo. dette blir min første bil.

noen som har noe peil?  :)

#902  av Vaulen

NÃ¥ kan jeg bare svare for meg selv, men uansett.

Jeg er 25Ã¥r, aldri hatt bil i eget navn og bor i Stavanger.

Jeg kjøpte min '91 MR2 n/a for noen måneder siden.

Jeg hørte med 3-4 forskjellige selskaper, men da bilen bla. ikke har noen god krasj/tyveri statistikk havnet jeg fort over 20000 kroner.  

Satte bilen på far og betaler nå ca. 7000.

Når du i tillegg er 21 år (ungdom), bor i Oslo og skal ha MR2 Turbo tror jeg at det blir veldig dyrt om du skal ha den i eget navn. Har du ikke opparbeidet deg bonus havner du nok godt over 20000 kroner.

Har ikke peiling på hvem som evt. ikke forsikrer bilen i Oslo området.

#903  av MR2turbo

Hei!

Jeg ville sjekket om du får forsikring før du kjøper bilen.. Har hørt om folk som rett og slett ikke får forsikret bilen noe sted,og finner det ut etter de har kjøpt bilen..   ???  Tror at du er avhengig av Alarm og garasje for å få forsikra den bilen i Oslo.. Men det burde jo gå an..  Hvis du ikke får forsikret den hos noen Norske selskaper er det jo en mulighet å sjekke om du kan forsikre den i utlandet?

Lykke til!!  :)  
ps. Min er forsikret hos sparebank1 fors. Men jeg bor på i rogaland og er over ungdomsgrensa på forsikringa....

#905  av HÃ¥kon A

får se om jeg får prakka den på far. kjedelig å betale så mye.
skal begynne i læra nå på møller....lærlingelønn er ikke akkurat noe å skryte av..men kan muligens få heva startlønna litt. siden jeg er så gem.

men ellers a...hvordan er bilen? vet dere om noen faste problemer med den? jeg vet ikke for mye om den...synes den er veldig fet da...potensiale til å bli en god banebil å. har prøvd GTi 'n....morsom å kjøre....
noe jeg burde passe på ved kjøp? jeg hr tenkt til å importere den usett med blåtte øye....kun bilder. når den tid kommer. i august kanskje....

#907  av Vaulen

Når det gjelder banebil: Tja. Er vel kjent for å miste feste på bakhjulene når det går unna i svingene.

Feil:
* Radiator pga. steinsprut o.l. (Ligger ganske ubeskyttet foran.)
* Synkronisering i girkassen. 2-3 gir spesielt. (Koster en del å overhale en girkasse)
* Oljeforbruk ? Vet ikke om alle har det, men det virker som om mange har problem med dette.
* Lekkasje i T-taket.

SÃ¥nn til slutt.
Jeg hadde aldri kjøpt en MR2 usett.
Få i det minste tilstandsrapport før du handler.

#908  av HÃ¥kon A

Du ville aldri ha kjøpt en mr2?
men du har en nå right?

#909  av Ã˜istein

tror han vaulen skrev usett

problemer jeg har hatt med mr2 na er steinsprut ved luftinntaket bak :|
andre normale problem er vel at ingen har lyst til og kjøre omkapp med deg, p.g.a. utseendet på bilen
;)

men min bil har gått 120k nå og har ikke problemer med girkassa eller oljelekasje, har kun problem med t-taket hvis jeg spyler direkte på taket med høy-trykkspyler

#912  av MR2turbo

Håkon, det kan fort bli veldig dyrt hvis du ikke går nøye over bilen før du kjøper den!
Det er tross alt en 10 år gammel bil som har vært hardt kjørt hele sitt liv.. Jeg har sett endel mr2'er etterhvert og det er endel som har hatt mye å gjøre med dem..

Og husk at 1000-lappene sitter veldig løst hvis det først skjer noe med en turbo-bil... Det går fort flere ti-tusen hvis du ikke har forikret deg om at motor/karr/drivverk er i god stand...

Så hvis du ikke har mulighet til å reise for å se på bilen selv og vurdere den, så tror jeg at jeg ville latt et firma ta den import-jobben for deg..  :)

ang. tilstand, bør du sjekke tilstand til turbo (ny= 10000kr), oljeforbruk, tidl.skader, generelt at bilen ikke virker slapp/utkjørt i foringer osv...

Men uansett så får du ha lykke til..

#914  av HÃ¥kon A

Har en bekjent i usa som driver å bygger/tuner biler.
det er han jeg  skal få hjelp av.
så han vet hva han driver med...hadde det ikke vært for han hadde jeg nok aldri gjort det.
importert fra usa.
Noen her som har importert sin mr2 fra usa? er det noe som tilsier eks at ''den er dårlig fordi den har blitt kjørt der'' ?
eller no?
jeg er veldig nyskjerrig  :p

#915  av MR2turbo

Tror at du kan finne bra bil der borte, men det kan være litt langt mellom de som er godt tatt vare på, Jeg hadde hjelp til å se etter bil i både florida og California i nesten et halvt år uten å finne noe som var bra nok til en fornuftig pris.. så jeg endte opp med å finne en som var kommet fra Sveits..

Ellers så finnes det vel knapt noe som heter service-oppfølging der borte, de bytter olje og slikt på små Smøre-sjapper langs veien stort sett..
Men så har du de som tar vare på bilen som sin egen unge og da :) og kommer du over en sånn bil kan du jo gjøre et kupp!!

Men ta tiden til hjelp, så tror jeg at du kan finne en "perle"  :p

#921  av Hitman

Hei.

Anbefalar deg å forsikra bilen i far din sitt namn.

Prisane for min 93 Mr2 Gti varierte fra 12000kr til 3600kr hos gjensidige.

Når eg ringde å sjekka prisane for meg, so fekk eg tilbakemelding om att eg ikkje fekk lov til å ha den på meg.(18 år).

-Stig-

#923  av erling

Hitman on June 10 2002 @ 15:39 skrev:Hei.

Anbefalar deg å forsikra bilen i far din sitt namn.

Prisane for min 93 Mr2 Gti varierte fra 12000kr til 3600kr hos gjensidige.

Når eg ringde å sjekka prisane for meg, so fekk eg tilbakemelding om att eg ikkje fekk lov til å ha den på meg.(18 år).

-Stig-
E du fra Sunnhordaland elle no sånt? Bilde Bilde

#932  av arild

Faren til dama mi jobber i jernbanen. så jeg får forsikring til ca 9000 med 16000 km i året, ikke garasje, ikke alarm, 30% bonus - 90 NA .. så jeg anbefaller deg å få deg kjæreste med foreldre i jernbanen!  hehe ;)

#933  av CelicaTurbo

faderen min jobber i NSB så det er derfra jeg får min forsikring da (i eget navn så klart), men jeg viste ikke at de også forsikret kjærestene til ansattes barn da? :) Men, jeg betaler 8400,- i året for min Celica Turbo med 40% bonus. Fri kjørelengde og full kasko.. synes det er bra jeg :)

#936  av Hitman

Hei.

Eg bur i Øvre Årdal, Sogn og Fjordane

På bilen har eg full bonus, pappa bytta om forsikringen på motorsykkelen slik at eg fekk full bonus :D

-Stig-