TS-ogn

Toyota Sportscar - Owners Group Norway 

• FLERE FOTOBOKSER!!!

• Generell diskusjon / "off topic" emner, media, annonser pÃ¥ Finn.no, video fra YouTube osv
Generell diskusjon / "off topic" emner, media, annonser på Finn.no, video fra YouTube osv

#90140  av Fredrik

Da veit jeg om en ting jeg skal gå til innkjøp a :p

#90150  av Tor

Hadde vært genailt med en slik ja :) Jeg er det et stykke på vei, har politi radio "skult" i bilen, den er koselig og høre på.

#90272  av FireWalk

@lpher skrev:Da har ihvertfall jeg bestemt meg....jeg MÅ faktisk gå til anskaffelse av en Road Angel :D

http://www.bilradiospesialisten.no/prod ... f76eee4f30

@lpher
jeg har bestemt meg for å gå til anskaffelse av en metall-sag.... :-)
får kamuflere meg med busk på hodet og krype bort til fotoboksene en etter en og ta problemet med "roten"...... :twisted:

#90294  av sw20

FireWalk skrev:
@lpher skrev:Da har ihvertfall jeg bestemt meg....jeg MÅ faktisk gå til anskaffelse av en Road Angel :D

http://www.bilradiospesialisten.no/prod ... f76eee4f30

@lpher
jeg har bestemt meg for å gå til anskaffelse av en metall-sag.... :-)
får kamuflere meg med busk på hodet og krype bort til fotoboksene en etter en og ta problemet med "roten"...... :twisted:
den blir e med på....eller spray lakk..... e kan lage på jobb så ingen kan spore oss :roll: men du får ikkje si det til noen....

får dra fram eit slikt agrnt smit anntrekk til meg og da!!! :P 8) 8)

#90308  av FireWalk

hehe.. ingen problem. Borgerene i dette landet vet ikke sitt eget beste vet du. Om noen står og sager ned en fotoboks så kan du banne på at en eller annen idiot ringer purken og klager.....

Så vi må kamuflere oss.. en mørk regnfull natt.. åler oss bortover bakken og sager den ned helt med roten.. så sleper vi dem til skogs hvor vi "masakrerer" innmaten :-)

#90314  av sw20

hehe... eller så kan vi starte en gerillia....

the fo to box figthers..... :twisted:

#90327  av GT_rider

[quote="Tor"]Hadde vært genailt med en slik ja :) Jeg er det et stykke på vei, har politi radio "skult" i bilen, den er koselig og høre på.[/quote

Den misliker onkel blå mye mer enn denne gps`n .. Derfor mye gøyere å bruke :lol:

#90362  av jumbo

Hvordan er forresten gjeldende regelverk for politiradio? Har vært frem og tilbake ca 1243 ganger mellom lovlig og forbudt, så er usikker på dagens regler for dette. Faller vel uansett i kategorien med utstyr for å forstyrre/varsle kontroller, men er meget mulig at radioen i seg selv er fullstendig lovlig.

Er definitivt lovlig å bruke til vanlig - tjenestene som legger ut på nettet er jo til og med lov, men tviler på om det går greit om man blir tatt med en i bilen.

#90371  av FireWalk

Jeg mener på det er samme teite regel som med radar/laser varslere. Det er fult lovlig å kjøpe, men ulovlig å bruke.....

#90373  av chris

Jeg har testa ut Road Angel siste uka. Gull-produkt det der, spør dere meg :D

#90394  av sindrejl

FireWalk skrev:Jeg mener på det er samme teite regel som med radar/laser varslere. Det er fult lovlig å kjøpe, men ulovlig å bruke.....
korrekt :)

#90427  av Neemi

jumbo skrev:Hvordan er forresten gjeldende regelverk for politiradio? Har vært frem og tilbake ca 1243 ganger mellom lovlig og forbudt, så er usikker på dagens regler for dette. Faller vel uansett i kategorien med utstyr for å forstyrre/varsle kontroller, men er meget mulig at radioen i seg selv er fullstendig lovlig.

Er definitivt lovlig å bruke til vanlig - tjenestene som legger ut på nettet er jo til og med lov, men tviler på om det går greit om man blir tatt med en i bilen.
Har hatt mange diskusjoner om det der i bilmiljøet på Romerike og etter et tilfelle hvor en ringte inn en falsk melding til purken for så å sitte å høre på radioen at purken dro ut og deretter ble tatt for hele greia, så er det en og annen som har prøvd å sjekke opp regelverket.

Såvidt jeg har skjønt det så er radioen lov til privat bruk, men ikke som en varslingstjeneste. Hvilket vil si:
Sitter du hjemme i ditt hus, eller er anywhere else enn inne i bilen din så er den lovlig å høre på. MEN det er kun du som skal kunne høre den, du har ikke lov å ha den på slik at offentligheten kan høre den.
Så du kan gå ute blant folk med den på deg og bruke hf for eksempel, da er den lovlig.
Den kan også være med deg i bilen men da skal den være avskrudd og utenfor din rekkevidde. Ligger den i bagasjen din avskrudd, eller er montert bak i bilen slik du når den og er avskrudd så kan de ikke ta deg for den.
Noen dro tolkningen så langt som å si at de kunne sitte i bilen sin med radioen i hånda som var utenfor vinduet og da ville det være lov, men tror kanskje dette er noe som er så i grenseland at det ikke er verdt å prøve engang.

#90445  av jumbo

Neemi skrev:MEN det er kun du som skal kunne høre den, du har ikke lov å ha den på slik at offentligheten kan høre den.
Akkurat dette må jo være feil, ettersom politiradio som streames på internet er 100% lovlig. Tror ikke privat/offentlig bruk er et tema her.

At det rammes av forbud mot varslingsutstyr, og dermed ikke kan brukes påskrudd/tilgjengelig i bil er nok helt riktig.

Det greieste mtp politiradio er vel å montere godt gjemt, men en skjult ekstern antenne. Bare man rekker slå av og ha den godt ute av syne når man blir stoppet skulle man vel være rimelig trygg for å bli tatt med slikt.

#90448  av Neemi

jumbo skrev:
Neemi skrev:MEN det er kun du som skal kunne høre den, du har ikke lov å ha den på slik at offentligheten kan høre den.
Akkurat dette må jo være feil, ettersom politiradio som streames på internet er 100% lovlig. Tror ikke privat/offentlig bruk er et tema her.
Sikker på at det er lovlig?
Den siden som lå ute for Oslo ble jo stengt gjorde den ikke?

#90449  av jumbo

Ja, det er lovlig. Datatilsynet påla politiet å starte arbeid med et nytt kryptert system som direkte følge av at offentlig broadcast av politiradio ble implisitt gjort lovlig etter en lovendring i 2002. Brevet, med svar fra Killengren er tilgjengelig via politiet.net, dog med noen saksede paragrafer.

Var flere fra politiet som ble intervjuet da dette var oppe i nyhetene, som helt klart bekreftet at det ikke er ulovlig, men at de selvsagt ikke liker det overhodet.