TS-ogn

Toyota Sportscar - Owners Group Norway 

• FLERE FOTOBOKSER!!!

• Generell diskusjon / "off topic" emner, media, annonser pÃ¥ Finn.no, video fra YouTube osv
Generell diskusjon / "off topic" emner, media, annonser på Finn.no, video fra YouTube osv

#90002  av celicat23

Når de begynner å få opp disse boksene som måler tiden du har brukt på å kjøre mellom 2 fotobokser over alt så er det bare å begynne trykke opp falske skilter..

#90005  av GT_rider

celicat23 skrev:Når de begynner å få opp disse boksene som måler tiden du har brukt på å kjøre mellom 2 fotobokser over alt så er det bare å begynne trykke opp falske skilter..
Viss defår lov da. Spørs om ikke datatilsynet kommer inn og peker på overvåking av uskyldige mennesker. Eller noe i den dur. For det er jo det det er. Overvåking av folk som ikke har gjort en dritt..

#90046  av celicat23

GT_rider skrev:
celicat23 skrev:Når de begynner å få opp disse boksene som måler tiden du har brukt på å kjøre mellom 2 fotobokser over alt så er det bare å begynne trykke opp falske skilter..
Viss defår lov da. Spørs om ikke datatilsynet kommer inn og peker på overvåking av uskyldige mennesker. Eller noe i den dur. For det er jo det det er. Overvåking av folk som ikke har gjort en dritt..
Og det er politikerne og politiets våteste drøm, så de gir seg vel ikke med det første.

#90075  av Erlend

Jippi! Enda flere spøkelser :D

Hvis jeg hadde hatt en dødelig sykdom og fikk vite at jeg skulle dø om en uke, hadde jeg jammen meg skaffet meg den raskeste Yotaen jeg kunne oppdrive og sust forbi så mange fotobokser som mulig :D Tenk så gøyalt å hatt et rulleblad med 100+ fotobokser i over 150 km/t :twisted:

#90078  av cameleon

Slik er det å bo i det kommunistkapitaliske landet vårt. vi skal klare alt selv samt at staten skal ha innsikt i alt vi gjør. eneste jeg er for er kamera nede i dassen så jeg kan drite på de hver gang jeg vil :twisted:

#90098  av blixanio

da får vi gjøre sånn at systemet blir ubrukelig..... koster litt da men jeg er villig... kjøpe et par 110% like biler. kan være et par 83 corollaer til 2000 kr. og fikse på dem så de ser helt like ut... og bruker den ene bil sitt reg nr på begge bilene....

så kan vi kjøre den ene forbi en fotoboks og den andre forbi den neste boksen 10 sek senere.... så får vi bot i post for 900 km/t i snitt.. en corolla 1,3 liter? hmmm.. hvis mange gjør det så slår vi knockout..

#90102  av GT_rider

blixanio skrev:
da får vi gjøre sånn at systemet blir ubrukelig..... koster litt da men jeg er villig... kjøpe et par 110% like biler. kan være et par 83 corollaer til 2000 kr. og fikse på dem så de ser helt like ut... og bruker den ene bil sitt reg nr på begge bilene....

så kan vi kjøre den ene forbi en fotoboks og den andre forbi den neste boksen 10 sek senere.... så får vi bot i post for 900 km/t i snitt.. en corolla 1,3 liter? hmmm.. hvis mange gjør det så slår vi knockout..
Så spørs det hvor mange som gidder det da vet du :roll: Men tanken var god. Det skal du ha :wink:

#90115  av Erlend

Synes det var en utrolig kul idè da :D Tenk så gøy!

#90119  av Fredrik

@lpher skrev:Da har ihvertfall jeg bestemt meg....jeg MÅ faktisk gå til anskaffelse av en Road Angel :D

http://www.bilradiospesialisten.no/prod ... f76eee4f30

@lpher
Lov å selge, men ikke bruke?

En slik "engel" er ett must ja :p

#90131  av jumbo

Det er heldigvis utopi. Blir aldri godkjent

#90132  av sindrejl

Fredrik skrev:
@lpher skrev:Da har ihvertfall jeg bestemt meg....jeg MÅ faktisk gå til anskaffelse av en Road Angel :D

@lpher

Lov å bruke jo? Det er en gps boks, ikke laser/radarvarsler.. bare synd den er litt dyr :/ Men steike så rå.. kliss nøyaktig fart også, bedre å kikke på den istedetfor speedoen :P

#90133  av jumbo

Fredrik skrev:

@lpher

Jo, den er fullstendig lov å bruke. GPS rammes ikke av regel med at man ikke har lov å bruke utstyr som varsler/forstyrrer kontroller, ettersom den (også) har helt lovlige, andre bruksområder.