TS-ogn

Toyota Sportscar - Owners Group Norway 

• Kjørt pÃ¥ Rudskogen i dag. Gøy! :-)

• Generell diskusjon / "off topic" emner, media, annonser pÃ¥ Finn.no, video fra YouTube osv
Generell diskusjon / "off topic" emner, media, annonser på Finn.no, video fra YouTube osv
 #8851  av jan-erik

Hadde MR2'en på banekjøring for første gang i dag. Var på Rudskogen med Norsk Sportsvogn Klubb, og det var kjempeartig selv om banen var våt og det til tider regnet. Er fornøyd med at jeg ikke kjørte av banen eller snurret, selv om jeg hadde et par veldig gode tilbud!

Hadde ingen tidtagning, men noen flaggvakter klokket meg uoffiselt til 1:28 på en runde. Sikkert ikke veldig bra, men til å være første gang samt våt bane er jeg fornøyd. Må nok ha meg nye dekk bak, da de satt veldig dårlig i regnet.

Det var uansett et kjempe kick å kjøre på bane, så nå bare går jeg og gleder meg til Vålerbanen og Japsetreffet.

#8915  av MR2turbo

Morro, Jan -erik :) Du ble vel ganske godt kjent med bilen i løpet av de timene..
Sånn følte hvertfall jeg det..
Jeg likte bedre å kjøre på Rudskogen enn på Våler, siden man ikke har svinger med sånn veldig høy hastighet der.. Flere krappe svinger på Rudskogen gjorde og at den var artigere.. Men det er min mening..

Blir bra å se bilen din på banen på våler :D
Men ikke kjør så fort at du kjører ut og ødelegger bilen, da... :roll:

#8924  av jan-erik

Ble ganske godt kjent med bilen ja, og ble mye tryggere på vått føre. Har tidligere ikke tørt å kjøre så fort på vått føre på vanlig vei da jeg ikke helt har visst hvordan det slipper. Men får nok ikke være altfor modig på vanlig vei heller, er tross alt ikke så mange avkjøringssoner med sandfeller og slikt der om det skulle gå gæli.

Jeg likte Rudskogen veldig godt siden bilen min ikke har nok HK til å holde følge på en rask bane. Får prøve å kjøre på Våler før jeg uttaler meg om den, men skal nok ta det pent hvis det går veldig raskt i kurvene der. Har ikke lyst til å vrake bilen akkurat.

Skal du kjøre på Våler Markus?

#8929  av MR2turbo

ble litt skeptisk til det treffet i fjor, jeg.. alt for mye tullkjøring og ingen kontroll.. Dessuten har jeg lyst til å få sett litt og gå litt rundt å prate med folk istede i år, så jeg kjører ikke..

Vil nok helle prøve å få kjørt på Rudskogen med Nsk igjen.. Og så frister Nürburgring... ;)

Jeg er helt enig i at det ikke er lurt å ta den helt ut på veien.. man vet aldri når det løper unger eller gamle damer ut i veien.. dessuten så kan du jo møte biler, det skjer jo ikke på bane...

Prøver alltid å kjøre på en sånn måte at jeg kan bremse og svinge unna om det skulle oppstå hindringer i veien..