TS-ogn

Toyota Sportscar - Owners Group Norway 

• lite skilt bak pÃ¥ Celica, endelig

• Generell diskusjon / "off topic" emner, media, annonser pÃ¥ Finn.no, video fra YouTube osv
Generell diskusjon / "off topic" emner, media, annonser på Finn.no, video fra YouTube osv
 #8842  av CelicaTurbo

Vel, de fleste husker vel at jeg fikk et ganske grundig avslag på lite skilt bak på Celicaen min hos biltilsynet her i Bergen pga at "det hang godt nok fast". Slik det er nå henger det godt men skiltrammen er for liten så skiltet står på skrå i rammen.

Vel, besøkte biltilsynet i Fredrikstad, måtte først vente 10min til de hadde tid til meg og deretter fikk jeg skrevet ut nytt vognkort 5 min senere og lovnad om at nytt skilt ville bli sendt i posten til meg. Absolutt helt ypperlig med en fin løsning til slutt :D

#8845  av @lpher

Congrats..det var liksom på tide ;-)

Lets see a pic then? ;-)

@lpher

#8854  av MR2turbo

Glimrende! Nok et bevis på at de ikke er helt friske på biltilsynet her på vestlandet... :?

#8861  av CelicaTurbo

bare få skiltet i posten og få skrudd det fast først så blir det bilde :)

Kan trygt si jeg er fornøyd med biltilsynet i Fredrikstad ja :)

#8874  av erling

MR2turbo skrev:Glimrende! Nok et bevis på at de ikke er helt friske på biltilsynet her på vestlandet... :?
Tja, høres iaffal ut som en egen rase i Bergen. Men de har nok noen sorte får forskjellige steder. Jeg fikk nå alt dette godkjent helt smertefritt her i Haugesund:
Vedlegg
vognkort.jpg
vognkort.jpg (49.37 kiB) Vist 1569 ganger

#8876  av Fangoria

CelicaTurbo skrev:bare få skiltet i posten og få skrudd det fast først så blir det bilde :)

Kan trygt si jeg er fornøyd med biltilsynet i Fredrikstad ja :)

Hvorfor ikke lite skilt fremme også, eller vil du kun ha det bak ?

Og koster sånt noe ekstra ?

#8884  av CelicaTurbo

Får kun lite skilt bak pga at det ikke er plass i skiltrammen der til noe annet, og, jeg ber ikke om lite skilt fremme for det får jeg aldri uansett. De tillater kun dette om det ikke er fysisk god nok plass til ordinære skilt og det er plenty plass fremme på både MR2 og Celica så det finnes ikke håp til å få noe slikt godkjent (ikke nå lenger ihvertfall).

#8892  av Fangoria

Ok

Men om man hadde en front som skiltrammen var tilpasset små skilt så burde det jo få bli tillat..

#8896  av CelicaTurbo

det er ikke mange fronter hvor det ikke er plass til en normal skiltramme nei, men på de bilene hvor formen er slik at det ikke er noen fornuftige steder å plassere en slik ramme så skal man i prinsippet få godkjent små skilt der også.

Ser du på dette bildet av baken på min bil ser du at det rett og slett ikke er plass til å bytte til annen skiltramme og dermed er blir det heller ikke plass til normale skilt, formen på den røde plasten rundt lyktene tillater rett og slett ikke noe annet:

Bilde

Fikk forøvrig skiltet mitt i dag og det kostet meg rundt 330,- mener jeg..

#8902  av Fangoria

Oki

Fatter egentlig ikke hvorfor det skal være så vanskelig å få godkjent små skilt fremme, da enkelte biler kan få det, men et firkantet hode er ikke enkelt å gjøre om til en ball..

om dem argumenter med at bokstaver og tall blir vanskeligere å fange opp, så bør man da spørre dem selv hvordan biler med godkjent små skilter kan la seg gjøre å fange opp..

#8904  av MR2turbo

De er bare vrange og ønsker ikke at folk skal ha noe som skiller seg ut, dessuten klager politiet på at de er vanskelige å lese... Lurer da på hvorfor de er lovlige i resten av Europa???? :?

#8972  av Christian

Godt å høre at du fikk fiksa det tilslutt da :)

#8977  av CelicaTurbo

Det nye skiltet er tilogmed så lite at boltene som holdt det gamle skiltet står for langt fra hverandre, så da må jeg drille ut noen nye hull ser det ut til.. egentlig kunne jeg har tenkt meg en mellomting mellom det gamle skiltet og det nye for det hadde jo passet best, ser ikke helt poenget med at det skal være så lite som mulig ihvertfall :)