TS-ogn

Toyota Sportscar - Owners Group Norway 

• endelig!! (i think!)

• Generell diskusjon / "off topic" emner, media, annonser pÃ¥ Finn.no, video fra YouTube osv
Generell diskusjon / "off topic" emner, media, annonser på Finn.no, video fra YouTube osv
 #8809  av magnus

har nå funnet meg en mr2 turbo. men, kanskje et stort men!! jeg må kjøpe ny interkooler og girkasse. er dette dyrt?? bortset fra det er bilen helt strøken, ikke rust (sommerkjørt) og motoren er nylig nyoverhalt på merke verksted. han skal ha 100000 kr for den, er det rimelig?? 91 mod forresten.
Vedlegg
bilde av bilen
bilde av bilen
mr2.jpg (34.68 kiB) Vist 1717 ganger

#8811  av arild

Hørtes ut som en bra pris det!
Det er kanskje en grunn til at girkassa har ryki og motoret måtte overhales? (kjørt hardt?) Når du kjøper ny intercooler så må du kjøpe f.eks Greddy eller noe som er litt hvassere en orginalen. :)
Ser også ut som den fronten ikke er helt 100%.. blir en skygge akkurat forran lista forran forhjulet som tyder på at den ikke er helt kant-i-kant?

#8814  av Goose

Reagerer også på den lista, virker som om bilen var ikke helt skadde fritt, og gearkassa var gåen hm... hyres ut som er hard kjørt bil ja...

Sjekk noe mer om den...

#8815  av RumpShaker

Ser litt sjabby ut jah!

NAF test er sikkert ikkje dumt! Evt. et Toyota verksted som har litt erfaringer med MR2... Bilen kan jo ha vært i en ulykke for alt du veit

#8817  av chris

Mye tyder på at den er hardkjørt og utslitt ja, siden både intercooler og girkasse må byttes, og motoren overhalt. Kombinasjonen virker litt mistenkelig.
Jeg synes også jeg ser noe feil, noe som ikke er kant-i-kant.

For øvrig, er den fronten original på 91 Turbo? Tenker på de hullene foran fremhjulene. Jeg har ikke sånne på min 92 NA, derfor jeg lurer :)

#8818  av RumpShaker

Er nok bare en billig BOMEX etterligning... Ikkje originalt i det heile tatt!

#8819  av arild

ja mangler den åpningen i midten.. jeg syntes det egentlig er litt kulere..

#8820  av chris

Da er den bilen der, etter min mening, absolutt ikke verdt 100.000 kroner..
Er vel derfor delene ikke passer sammen også da.. dårlig arbeid i tillegg.. huff.. min anbefaling: styr unna !!
Sist redigert av chris den 28 apr 2003 22:25, redigert 1 gang totalt.
 #8821  av @lpher

magnus skrev:har nå funnet meg en mr2 turbo. men, kanskje et stort men!! jeg må kjøpe ny interkooler og girkasse. er dette dyrt?? bortset fra det er bilen helt strøken, ikke rust (sommerkjørt) og motoren er nylig nyoverhalt på merke verksted. han skal ha 100000 kr for den, er det rimelig?? 91 mod forresten.
Hmmm...jeg liker ikke helt utseende på den fronten...her er det gjort ett eller annet...panseret/lyktene/fangeren 'aligner' ikke spesielt bra....

@lpher

#8822  av Christian

Tror også at den har fått piska seg skikkelig ja, ei org. turbokasse tar ikke kvelden uten videre, så sant den ikke har gått langt...
Og den er skamdyr å kjøpe ny, prøv heller en GT-4 kasse.

Skyggen over lista på fram skjermen kan jo kanskje skyldes det samme som jeg sliter med nå, nemlig at idet frontspoileren knakk tok den også med seg skjermen min.
Min ser i allefall ganske lik ut nå :?

Ikke stol 100% på den motoroverhalinga heller, det er ikke alle merkeverksteder som er like nøye!

#8825  av Erlend

Ville definitivt ikke kjøpt den der for 100 k... Det finnes mange gode 91'ere som du kan få for omtrent det samme som ikke trenger rep.
Hvis kassa og ICen er gåen kan man vel nesten regne med at turboen også er sliten. Vet ikke om de har sjekka den under "overhalinga", men det er verdt å være skeptisk.
Dessuten liker jeg ikke det at det er dårlig kvalitet på stylinga der, det vitner om noen som ikke bryr seg så altfor mye... Hadde styrt unna gitt.

#8827  av MR2turbo

Syns ikke heller at det ¨å bra ut den der.. tror du risikerer mye trøbbel.. Mange dyre deler som kan ryke på en turbo-bil..

#8841  av CelicaTurbo

mye trøbbel ja, kroppspanelene passer ikke overrens så bra? (hvorfor det? bare pga dårlig montering av styling eller en "bonk"?)

Ellers, intercooleren skulle ikke være vanskelig å få gjort noe med, og koster vel en 6000-7000 for en fin oppgradert intercooler kanskje?

Men den girkassen er vanskelig å få fatt i, du må nesten finne en fra utlandet, eventuellt overhale den som står i bilen om det er mulig i det hele tatt (siden fyren sier du trenger ny?). Jeg vet Fensport har hatt girkasser tidligere for ca 4000-5000 pluss frakt og moms, men det var noen her som hadde dårlig erfaring med Fensport og brukt motor. Overhaling av girkassen koster nok mellom 10.000 og 15.000.. Og en GT4-girkasse som Christian foreslo hadde vært en flott ide hadde det ikke vært for at den er enda vanskeligere å få fatt på og passer uansett ikke i en MR2 (firehjulstrekk vet dere) :)

så styr unna med mindre du får den billigere eller får vite litt mer detaljert om hva som feiler og hva det vil koste å få fikset hver enkelt ting..

#8856  av erling

CelicaTurbo skrev: Og en GT4-girkasse som Christian foreslo hadde vært en flott ide hadde det ikke vært for at den er enda vanskeligere å få fatt på og passer uansett ikke i en MR2 (firehjulstrekk vet dere) :)
Har hørt at den skal passe i MR2'en jeg, man kobler ut/plugger igjen kraftuttaket til mellomakslingen. :) Men den er vel ikke akkurat lettere å få tak i.

Synes det hørtes fristende med en Turbo til 100.000,- jeg.. Hvis den er strøken som du sier utenom er jo det der bra. Men få den grundig undersøkt før du slår til, det kan som sagt være mye snusk. Det hjelper jo hvis du kan skru litt selv og, da er ikke en girkasse allverden å bytte/overhale. IC'en byttes til en større seff. :D

Hjulstillingen bak ser litt på tryne ut.. :?

#8862  av CelicaTurbo

Er nok mulig å bruke om man kobler fra drivakselen bakover ja. Faktisk er det en bryter på girkassen som man kan gjøre dette med men det er kun til bruk for dyno osv. Men jeg hadde ikke valgt denne løsningen for diffen fremme på GT4 er ganske liten og ryktes å være alt for svak til å håndtere kreftene pålitelig på egenhånd.. men passer fysisk gjør det nok ganske sikkert :)