TS-ogn

Toyota Sportscar - Owners Group Norway 

• Rallyulykken

• Generell diskusjon / "off topic" emner, media, annonser pÃ¥ Finn.no, video fra YouTube osv
Generell diskusjon / "off topic" emner, media, annonser på Finn.no, video fra YouTube osv
 #87962  av jumbo

For de som ikke skulle ha fått det med seg, ble en kartleser drept og føreren hardt skadet under rally solør forrige helg. Jeg kjente begge to godt, og er vanskelig å fatte det som er skjedd.

En real tankevekker over hvor fort verden endrer seg fra moro, fart og spenning, til alt snus på hodet og det utenkelige er et faktum. Selv om rally har lite med vanlig bilkjøring å gjøre, er det jo en tankevekker like fullt, over hvor små marginene er.

Fordi som måtte være interessert eller ha noe med de berørte å gjøre på en eller annen måte, er det en kondolanseside på http://www.norsk-rally.com

#87971  av Remi

Leste om det der ja. var ikke bra da. får bare kondolere til familie og venner og bekjente av kartleseren..

#87980  av FireWalk

Man tenker ikke over det til vanlig... hvor fort gjort det er... jeg har vært med i et par ulykker selv og er egentlig heldig som fremdeles er i live... Nå kjører jeg som regel svææært forsiktig... til tider for forsiktig kanskje, men bedre det enn å være død.. utrolig kjipt når sånt skjer... Kanskje det er en trøst at denne hendelsen kan være en tankevekker for andre, og at det på den måten ka bidra til at andre liv blir spart...

kondolerer...

#88005  av _speedy

SÃ¥nn der er kjempetrist, kondolerer..

#88031  av Anders gullstein

Den ulykka var maks uflaks. Det er ikke ofte noe slikt skjer i rally løypa (heldigvis), men alle som driver med det vet risikoen. Får håpe den ikke setter noe negativt lys over motorsporten som er i god fremgang i Norge.
Den gir da en kraftig påminnelse over at man ikke er udødelig uansett om bilen din har veltebur og firepunkts seler.

Kondolerer til alle pårørende.

#88078  av Fredrik

Det er en risikosport.. Hadde føren hatt 5-10km/t mer eller mindre kunne det gått bra... Men dessverre så var det ikke slik!
Er sjøl litt inni motorsport miljøet (kjente ikke til disse to) og syns det er veldig trist.. Det viktigste er å innse at man driver med en risikosport og at det kan gå galt... Og fokusere veldig mye på sin egen sikkerhet..
Veit om flere rally biler som har bur bygd KUN etter de minste tekniske krav..

Kommer mest sannsynlig til å begynne med rally jeg å, men vil fokusere veldig på min egen sikkerhet!

Vil også kondolere til de pårørende!

#88097  av sw20

kondolerer jumbo!!!
ikkje noe kjekt det her!

#88115  av jumbo

Vel, det er mange som er nærmere berørt enn meg, blitt noen år siden jeg bodde oppe i dalen, men det blir uansett noe helt annet når slikt rammer folk man kjenner i motsetning til helt fremmede.

Ei dødsulykke i nyhetene er normalt et skuldertrekk, inntil det rammet noen man kjenner

#88264  av GT4 CS

Trist og høre du kjenner til de som ble rammet i denne ulykken jumbo. De som driver med rallysport vet farene med denne sporten, men man regner jo aldri med det går så galt. Er så lite som egentlig skal til før ting går så altfor galt, forrige dødsulykke i norsk rally skjedde pga føreren ikke brukte belte og ble kastet ut av vinduet. Ble selv kvalm da jeg leste om ulykken og så bildene i avisa. Er veldig rally interesert og må si at slike ting får meg til og tenke litt selv også. Man tenker at slike ting rammer ikke meg eller mine nærmeste. Men sannheten er vel den at det kan like godt ramme deg eller meg som alle andre.
Kondolerer til de pårørende og håper vi ikke for se slike stygge ulykker i fremtiden.
En mager trøst må være at det gikk galt i noe de begge likte og holde på med.