TS-ogn

Toyota Sportscar - Owners Group Norway 

• Ã¥hhh, herlig!! Endelig fÃ¥tt meg Ã¥rets første kjøretur :D

• Generell diskusjon / "off topic" emner, media, annonser pÃ¥ Finn.no, video fra YouTube osv
Generell diskusjon / "off topic" emner, media, annonser på Finn.no, video fra YouTube osv

#8752  av jan-erik

Gratulerer så mye Markus! Den ble kjempelekker. Nesten så jeg får lyst til å selge MK3-en å kjøpe meg en MK2 Turbo. Men er ikke særlig mange Turbo-er til salgs i Norge akkurat. Lysten på bytte kan også komme av at jeg tok av hardtoppen litt før påske og kjørte åpent litt vel mye, endte med at jeg har ligget syk siden skjærstorsdag. Er på bedringens vei, men trenger nok fortsatt noen dager i senga for å bli helt frisk. Også den påsken da med skikkelig knallvær å kjøre i, samt pusse på bil. Får håpe jeg iallfall er klar til tirsdag 29.4, da er det banekjøring med Sportsvogn klubben.

Er litt enklere å forsvare en slik oppgradering med styling og lakkering når bilen er noen år og kanskje trengte lakkering alikevel. Å gå å gjøre noe slikt med en bil som er nesten som ny greier jeg bare ikke, blir å kaste x-antall 10 tusener ut av vinduet. Har nok lyst på et Veilside stylingsett med ny lakkering, men blir nok med drømmen. Jeg er imponert over dere som virkelig går så tungt til verks og gjennomfører det så til grader med stil! Stå på. Regner med vi kanskje sees på Våler, jeg kommer iallfall.

PS. Er forresten også veldig skeptisk til de kroma vinduene, men det blir sikkert bra, time vil shåv

#8756  av MR2turbo

erling skrev:Tar du siderutene i dørene oxo da, eller bare de bak?
Jeg tar både trekantvinduene og de i dørene, ja :) Det vil se finest ut tenker jeg..
Så får jeg heller bare krysse fingrene for at jeg ikke blir stoppet av onkel og må rive det av.. :roll:

Jan erik: Takk for det ;) Det ligger svært mange arbeidstimer bak det resultatet jeg har fått.. Og til tider har det vært passelig kjedelig, har av og til jobbet i en hel uke uten å få noe synlig fremgang.. Jeg begynnte i november og er jo ikke ferdig før nå.. :)

Mk3'en er jo en kjempe artig bil det og, og du får jo turbo sett til den :)
Så lenge bilen din er såpass ny trenger du antageligvis ikke å hellakkere for å montere styling.. Ellers er jo som du sier mk2 turbo en sjelden vare (heldigvis ;) ) Men du kan jo gjøre mye med mk3'en din og uten å behøve å gå så drastisk til verks..

Ang. den krom- filmen så heter den "alu-chrom" og er ikke en speil-film, men har en grønntoning i seg og når sola kommer i rett vinkel reflekteres den godt.. ellers så ser vinduene ut som litt mørke orginal-vinduer.. :)

#8760  av erling

jan-erik skrev:Jeg er imponert over dere som virkelig går så tungt til verks og gjennomfører det så til grader med stil!
Jeg synes og det er kult at flere pøser litt penger ut på en eldre bil istedet for å være så altfor "fornuftig". Jeg klør etter å gjøre det selv oxo.. Må vel pent vente gjennom utdanninga.. :?
MR2turbo skrev: Jeg tar både trekantvinduene og de i dørene, ja :) Det vil se finest ut tenker jeg..
Så får jeg heller bare krysse fingrene for at jeg ikke blir stoppet av onkel og må rive det av.. :roll:

Ang. den krom- filmen så heter den "alu-chrom" og er ikke en speil-film, men har en grønntoning i seg og når sola kommer i rett vinkel reflekteres den godt.. ellers så ser vinduene ut som litt mørke orginal-vinduer.. :)
Da blir det jo tøft, så for meg no sånn Mantaspeil først jeg. :D Det er bra du tar sidevinduene fremme oxo. Ser merkelig ut med et skille midt på siden. Bare synd det ikke er godkjent, og onkel blåbær liker altfor god og utnytte den når han ikke har bedre ting fore.

#8762  av MR2turbo

erling skrev:Da blir det jo bra, så for meg no sånn Mantastil jeg. :D Det er bra du tar sidevinduene fremme oxo. Ser merkelig ut med et skille midt på siden.
Jeg prøver å holde meg unna "manta-stil" og "kebab-budbil-stil", for det er veldig lett å ta litt for mye i når man holder på, og så blir det bare dumt og rånete av det..

Skal vel prøve å få sånn film på bakruta og (som nå er mørkt sotet) og på t-taket, men det får bli når jeg får råd, seinere.. Har gått litt mye til bilen i det siste, ja ;)

#8782  av chris

Jeg er imponert jeg!! Bilen er utrolig rå! Si i fra om du skal selge den da :D

Møtte en rød MR2 i Malvik utenfor Trondheim i dag. Omsider en trønder med MR2 som hilser. Er litt skralt med trøndere på forumet her synes jeg. Hadde vært gøy å få kontakt med noen som holder til her oppe også (neida, har ikke glemt deg, Alf. hehe).
Så også en svart MR2 på ansatteparkeringen på Værnes. Må innrømme det så ganske puslete og stusselig ut med 175-70 dekk.. på 14" stålfelg! Og ikke spacere heller.

Håper ikke vedkommende ser dette, da får jeg vel bank :D