TS-ogn

Toyota Sportscar - Owners Group Norway 

• Innstallert kjørecomputer og radar/laservarsler!

• Teknisk diskusjon / spørsmÃ¥l rundt MR2
Teknisk diskusjon / spørsmål rundt MR2

#87404  av KuHrOn_RaCeR

Hvor har du fått tak i det fine sølv interiøret :shock:

#87464  av Toye

Interiøret ble demontert... Så vasket, primet og lakkert!
Ble ihvertfall meget fornøyd med resultatet selv 8)

#87489  av S-2000

Hva slags radar/laser varsler er dette, og hvor mye kostet den?

Er installasjon simpelt?

Hadde slikt på en bil i USA, men mye kan ha forandret seg siden den gang. Og disse fungerer effektivt?

#87490  av _speedy

Tøft interiør! :D

#87492  av Toye

Svar til S-2000:

Dette er en Whistler 1743 og den koster 1690,-

Installasjon er enkel... Plugges inn i sigarett tenneren og så bare legger du den på dashbordet!
Selv har jeg droppet sig tenneren og koblet den direkte til strøm.
Den ligger på en spesiell anti sklimatte som gjør at den ligger rolig selv i krappe svinger.
Vedlegg
modell_1743.gif
modell_1743.gif (6.4 kiB) Vist 575 ganger
Sist redigert av Toye den 09 feb 2005 11:49, redigert 1 gang totalt.

#87495  av sindrejl

sw20 skrev::?: nei politiet har ingen rett til å trå inn i private ting uten ransakings ordre...

det e e ganske sikker på.. e det ingen plass det kan sjekkes ut...
Tror faktisk at skal du stå på ditt kan en bil betraktes som privat hjem, dem har ikke lov å ransake uten ordre, men dem gjør det likevel og later som om dem har lov.

#87581  av sw20

ja var det e trodde.. og no har e dobbel sjekka med en som e kjenne...
man skal ha det skriftlig...

veit ikkje korleis det e med ulykker og slikt men???

#87586  av GT_rider

Toye skrev:Svar til S-2000:

Dette er en Whistler 1743 og den koster 1690,-

Installasjon er enkel... Plugges inn i sigarett tenneren og så bare legger du den på dashbordet!
Selv har jeg droppet sig tenneren og koblet den direkte til strøm.
Den ligger på en spesiell anti sklimatte som gjør at den ligger rolig selv i krappe svinger.
Hva gjør du om du må fjerne den litt fort?? Ei form for kontakt på boksen?? Kan jo bli litt tricky viss onkel ser ein liten svart ledning som stikk opp på dasjen :?

Med dagens bøtesatsar så tener ein inn ein slik boks ved første varsling. ihverfall tilfelle for meg :roll:

#87591  av Alexander G

Hvis de spør hva alle ledningene etc, er til kan du bare si at du hadde en varsler der, men den er stjel. Vet om en som kom unna med den...

#87617  av Fredrik

sindrejl skrev:
sw20 skrev::?: nei politiet har ingen rett til å trå inn i private ting uten ransakings ordre...

det e e ganske sikker på.. e det ingen plass det kan sjekkes ut...
Tror faktisk at skal du stå på ditt kan en bil betraktes som privat hjem, dem har ikke lov å ransake uten ordre, men dem gjør det likevel og later som om dem har lov.
Stefattern jobber på Viking Redningstjeneste i Drammen (å har MANGE oppdrag på vegne av politiet her) og har spørt han om detta.. Og han mente på det at hvis politiet har grunn til mistanke om ulumskheter så kan de ransake bilen og det uten ordre.. Altså bilen, men ikke vesker og bag`er ettersom jeg forsto det :?

Men er det ingen som kan sjekke ut og få det bekrefta? Så litt på lovdata.no, men fant ikke no.. :?:

#87622  av sw20

ikkje jeg heller...

#87624  av Fredrik

Greit å vite hva slags rettigheter vi har på temaet.. Regner ikke med at jeg er den eneste som ikke vil ha slike "rotter" som roter rundt i bilen!

#87757  av Toye

Fin debatt dette her om Whistler varsleren...

Jeg er ikke bekymret for at Snuten skal bli plagsom, varsleren fjærnes enkelt på få sekunder da ledningkontakten lett tas ut fra varsleren.
At det stikker opp en ledning fra dashbordet er jo ikke ulovlig! Sier bare at jeg har hatt en MP3 spiller koblet til den separat.

Med dagens bøtesatser er denne varsleren blitt et must for alle som liker å kjøre "litt" fort en gang i blant 8)

#87761  av S-2000

Link til hvor man kan kjøpe slike Whistler varsler?

Toye, takker for svar forresten. Godt å høre noen er smarte nok til å prøve å komme seg unna disse håpløse bøtene som ikke tjener annet godt enn en pengebøsse for statskassa!

#87772  av Toye

Bilxtra kjeden selger disse Whistler varslerne.

Det er flere typer å velge mellom...
1733 kr. 1290,-
1743 kr. 1690,- (Denne har jeg)
1793 kr. 2790,-
Vedlegg
bilxtra.gif
bilxtra.gif (5.59 kiB) Vist 505 ganger