TS-ogn

Toyota Sportscar - Owners Group Norway 

• Endelig solgt honda`en!

• Generell diskusjon / "off topic" emner, media, annonser pÃ¥ Finn.no, video fra YouTube osv
Generell diskusjon / "off topic" emner, media, annonser på Finn.no, video fra YouTube osv
 #8671  av svein

Nå har eg solgt CRX`en og mangle BARE en bråte me peng for å realisera Mr2 planene! :lol:
Noen så har noken gode idèar te kossen ein ska skaffa ca 100.000 på 2 uker? :(

#8674  av henningl

LÃ…N :lol:

#8676  av Goose

Lån kjære Lån. Hm.. hva hadde vi gjort uten'n.... :wink:

#8678  av erling

Har du ikke "kontakter" i "miljøet" i Sauda da? Pushe litt? :D Ellers får du selge bilen til far din og/eller ta opp lån. 8)
 #8686  av svein

Tenkte litt på lån, men synes at det blir litt for kiipt å sitta og betale ner på det fremover.... Jaffal hvis eg får meg bil. Tror eg må ofra sommerferien og få meg ein jobb. :( Tenkte foresten på å selga noe.. Noen så e interesert i nyrer? Eg har ei så eg ikkje trenge... :P Når det gjelder å pusha litt i saude, så tror eg faktisk at det markedet er opptatt :roll: Får vel heller begynna å spara penger, på den gode gamle måten... :x

#8690  av chris

Bil-lån er jo noe de fleste har mesteparten av sitt voksne liv uansett.. så.. :)
 #8692  av svein

ja eg vet, men eg vil prøva å utsetta det så lenge så mulig... :lol:
Jaffal mens eg går på skole.. Lekte litt me tanken på et fri år, men då e
d vel ein liten sjanse for at eg ikkje gidde å gå tebake te skole.. Du vet me penge forbruk osv. :twisted:

#8694  av Goose

så lenge du har en jobb og har utbetalt 4-5 lapper så skal det ikke være noe problem å få en mr2 til 130K...

#8695  av CelicaTurbo

... men da går omtrent hele lønningen til lånet og forsikringen.. kanskje litt greit å tjene litt mer enn 4-5-lapper :)
 #8702  av svein

ja, eg vet. :? Men eg synes oxo at det blir himla surt og betala ca 130k for ein 12-13 år gamal bil. Sitte å tenke på import...
Fant noke så kosta rundt 90000 me alt utstyr (skinn, aircondition +++) og den va ikkje kjørt ein million kilometer... :D
Lurte på om det va noken så har noke erfaring me detta? Privat import elle evt. noen så importere Mr2`ar.
Har ikkje hørt så mye bra om TG-bil, desuten så e prisane litt stive hos dei.. :evil:

#8703  av jensi

Import kan jeg hjelpe deg med.
Nettop importert en Mr2 turbo fra Tyskland.
Vannvittig bra bil og billig.
Du kan jo ta den hjem og betale avgifter når du har råd.
SÃ¥ har du litt tid til enkle mod.og div.

Mitt intrykk :biler i Tyskland er finere en de som har vært i norge endel år.
Den jeg importerte er som ny under.
Finnst ikke en skrue som er rustet .
Absolutt til å anbefale.
Enkelt og greit.
Ikke spør meg om hva jeg betalte.
Jensi

#8706  av arild

Åssen gjorde du det? Valgte du deg ut en bil du dro å så på eller er hadde du flere biler du skulle se på rundt i tyskland liksom?

#8707  av jensi

Fikk kontakt med en i fra en tysk Mr2 klubb.
Han visste om 2-3 som skulle selge MR2 ene sine.
Dette var veldig aktuelt.
Jeg satte in en ønsket kjøpt annonse på en Mr2 side i tyskland.
Fikk mail fra en dame på 45 år som hadde en svart Mr2 turbo som hun hadde hatt i 7 år.
Bare kjørt om sommeren og hele historien på.
Før henne var det en dame på 55 år som hadde hatt bilen siden den var ny importert til tyskland fra USA i 91.

Jeg har en kompis og bil int. som bur i Køln området.
Han ringer og snakker tysk og ser på bilen dersom det er aktuelt.

Var litt på jakt etter en kollisjonsskadet MR2 MK3.
Husk at det er ca halv pris på deler i tyskland.

Men fruen(sjefen) skulle bare ha Mk2.Hun liker ikke cab.
MÃ¥ vel ha silicon da :wink:
Treger ikke på den jeg kjøpte.
Jens

#8712  av CelicaTurbo

er billigere å importere selv men du får heller ikke lånefinansiert en egen-import på vanlig måte så da kan penger bli et problem. Fordelen er at du kan hente bilen men la være å registrere den og betale avgifter før du har penger til dette, men da har du også en bil i garasjen som du ikke kan kjøre på annet enn røde skilter enkelte dager.

#8766  av svein

Hørtes ikkje dumt ut :D Høres vist ut som eg blir nødt te å importera nå jaffal :lol: Men eg tror ikkje at den kommer te å bli ståande i garasjen lenge før det blir skilter på an.. Tenkte eg sko undesøke litt mer på detta feltet før eg gjorde noke.. Kjempe flott hvis du vil hjelpa jensi! E ikkje noke problem å finna dei og få ein hjem tror eg, men tysken min e litt rusten (1- på ungdomskolen). :cry: