TS-ogn

Toyota Sportscar - Owners Group Norway 

• Politifolk lar trafikksyndere kjøre

• Generell diskusjon / "off topic" emner, media, annonser pÃ¥ Finn.no, video fra YouTube osv
Generell diskusjon / "off topic" emner, media, annonser på Finn.no, video fra YouTube osv

#84332  av Soppen

I USA er det lov til å kjøre på rødt hvis du skal til høyre og det er jo greit. Selv Cowboy Bush skjønner jo det. Men vikeplikten må vi få bort. Jeg mener størst vei forkjørsrett. Kan ikke ha en 50 sone stor vei. Og så skal Hansen fra høyre på grusvei ha forkjørs rett ler meg bare ihjel as. Nei mener at her må det også bli noen forandringer. og hvor mye får man vede å ikke holde vikeplikten 3500, 4200 eller 5200 tror det er sånn rett under 5t. Det høres :idea: jo sånn passe ut :!:

#84341  av kennethx

Soppen skrev:Er ikke på oppsal det krysset der vel. Så veldig likt ut
det var nok i Bergen, men kan tenke meg at det er slike kryss i hver eneste by .)

#86289  av FireWalk

Vel.. så skjer det igjen:

http://www.vg.no/pub/vgart.hbs?artid=102527

Direkte provoserende med sånt.. Hadde han kjørt 35 km/t for fort på motorveien hadde han fått indradd lappen i mange år og like høy bot.. samtidig hadde han fått fengsel i minst 3 måneder....

Men å slå noen halvt ihjel med balltre og jernstang det blir knapt nok straffet.... det er mye værre å kjøre fort i trafikken! eller enda værre, kjøre på rødt lys eller glemme å skru på blinklys! det er jo DIREKTE kriminelt!

Den ene voldsmannen er domfelt tre ganger tidligere for voldshandlinger. Horten tingrett mener likevel han skal ha solid strafferabatt fordi:

* Det har gått uforholdsmessig lang tid før saken kom opp for retten.

* Siktede ble slått i ansiktet av Juvodden tidligere samme kveld, selv om dette forholdet er henlagt av politiet.

* Soning kan få uheldige konsekvenser for siktedes arbeidssituasjon

jada.. det er viktig å ta hensyn til de kriminelles jobb situasjon osv. Men offeret skal man ikke ta hensyn til...

NORGE NORGE NORGE!!!!!! for et fantastisk land det er. Hvor man kan gjøre hva som helst og komme unna med det! (bare ikke drepe noen eller bryte trafikk reglene, det er de eneste 2 tingene som straffes. hva som er værst vet jeg ikke, men vil tippe på at det er trafikk forseelser som er værst). Vold og lemlestelse blir ikke etterforsket engang.

Man slår noen med jernstang så de får hjernskade og er ødelagt for livet. Ikke kan de jobbe mer og blir dermed en utgift for samfunnet. Og gjerningsmennene? jo de blir siktet for "legemsfornærmelse". Litt av en fornærmelse ja.. Hensynsløs rå og brutal vold som vitner om t vedkomende ikke hører hjemme i samfunet men bak lås og slå sier nå jeg... De som burde vært annmeld for "legemsfornærmelse" er politiet, pga deres behandling av offerene.

#86419  av Soppen

Fy faen fy faen kan ikke beskrive sinnet i meg om dagen. Er en synder jeg og blitt fratatt førerkort 14mnd og 14 dager ubetinget i fengsel. har ikke blitt slått ned men som dørvakt i Oslo har jeg sett det meste. men det blir jo bare henlagt en etter en. ÅÅÅÅÅÅ jeg blir bare stygg provosert as. Men det er bare vi som får gjort noe nå må jo bare vi mennesker her i Norge sette ned foten og det mener jeg. jeg kjørte forøvrig for fort 99 km/t i en 50 sone kl 0100 om nattem en natt til tirsdag på en øde vei. Skulle hjem for å få litt søvn. Mistet 3 av fire jobber grunnet dette. Tilbake sitter jeg nesten uten inntekt men skal fortsatt betale husleie bil lån strøm osv. Hos Aetat har jeg fått avslag grunnet ugyldig permitering årsak. Mister du lappen får du ihvertfall ikke noe hjelp. utlandet ler av oss :evil:

#86426  av GT4 CS

Vi har riktignokk mange goder ved og bo i norge, gratis sykehusbehandling, iallefall får de som orker gå to år i kø og ofte dauer i mellomtiden.
Er noe som provoserer meg at politiet henlegger alle saker. Har flere eksempler på det, en kompis av meg får bilen stjælt, vi finner igjen bilen litt før han som tok den regnet med, ergo posten hans og div eiendeler lå igjen i bilen, sammen med masse fingeravtrykk. Grunnet behov null prikker på rullebladet i jobben dro vi til politiet med de bevisene vi fant. Sjekket opp litt, og den personen vi fant posten til er nemlig stor kjeltring og godt kjent av politiet, to uker etter vi var innom med bevisene ble saken henlagt.
Ei venninde av meg som jobber i samme bransje som meg får slått inn ruta på tjenestebilen sin av en full kar, hun varsler politi og følger etter vedkommende. Politiet kommer og pågriper han, de ser selv at han blør i handa etter og ha slått inn ruta. Saken henlagt pga bevisets stilling.
Selv fikk jeg og slått inn ruta på jobb og måtte på ahus og sy og lappes sammen. Her ble det jo ikke slått med handa da, men noe metall greier jeg ikke så hva var da det pluttselig smalt i mørket. Saken henlagt etter 1 mnd. Sier bare en ting jeg, dra til helvete Kjell Magne fuckings bondevik.
Kunne forøvrig sittet og ramset opp lignende historier i lang tid. Men hva er poenget?
Et godt tips er og ordne opp på egenhand, drit i politiet. De har ikke tid og hjelpe oss uansett pga at de pengene de får er ment fra staten for og holde fartskontroller, som jo er mere viktig en f.eks promillekontroller.

#86460  av jumbo

Urk, eksempel som dette er det som faar en til aa lure paa hva slags IQ politikerne har.... :(

Hjelper jo ikke med demokrati naar det uansett er et stort flertatt av samtlige politikere, uansett parti, som er helt skrudd.

Det er ingen andre som har skylda for slikt.