TS-ogn

Toyota Sportscar - Owners Group Norway 

• Bruktimport av MR2/Celica/Supra

• Generell diskusjon / "off topic" emner, media, annonser pÃ¥ Finn.no, video fra YouTube osv
Generell diskusjon / "off topic" emner, media, annonser på Finn.no, video fra YouTube osv
 #8641  av @lpher

Holder Euroen på å kvele tilgangen på 'ordentlige biler' eller?

For første gang etter at jeg bytta fra Celican til Supran...har jeg tatt
en kjapp kikk på hva det ville kostet å hente en tilsvarende bil idag.

Fytti helv....åssen går det ann da?
Det ser ut til at prisene på Supran har steget i europa?!!
(Suply and demand i guess)....og det sammen med den høye euroen gjør det til lite lystig å lete etter supra i tyskland ihvertfall....

Eneste trøsten...er at jeg rakk å kjøpe Supra før euroen gikk i været ihvertfall...men det hjelper dessverre ikke andre 'potential Supra owners'
å fullføre sine bildrømmer....

Eller er jeg helt på villspor her.....?

Hva koster det å hente tilsvarende bil som deres har fra tyskland i dag da?

EDIT - Denne var den eneste jeg fant som bør være mulig å få inn til ca. 400' om man gjør det på rett vis....(og da har jeg selvfølgelig utelatt alle high-milers)

http://www.mobile.de/SIDufGDAO-yiwNElik ... 1116973232&

@lpher
 #8642  av TOYPARTS

@lpher skrev:Holder Euroen på å kvele tilgangen på 'ordentlige biler' eller?

For første gang etter at jeg bytta fra Celican til Supran...har jeg tatt
en kjapp kikk på hva det ville kostet å hente en tilsvarende bil idag.

Fytti helv....åssen går det ann da?
Det ser ut til at prisene på Supran har steget i europa?!!
(Suply and demand i guess)....og det sammen med den høye euroen gjør det til lite lystig å lete etter supra i tyskland ihvertfall....

Eneste trøsten...er at jeg rakk å kjøpe Supra før euroen gikk i været ihvertfall...men det hjelper dessverre ikke andre 'potential Supra owners'
å fullføre sine bildrømmer....

Eller er jeg helt på villspor her.....?

Hva koster det å hente tilsvarende bil som deres har fra tyskland i dag da?

@lpher
Det at euroen har steget en del er vel riktig, men den har jo ikke steget så mye heller da, i vertfall ikke så mye at det svir på pungen, jeg driver en god del med import av japsebiler og henter for hugging og for kunder og jeg sier bare en ting og det er at om man gjør det på rette måten så sparer man MANGE tusen kroner.
Når det gjelder supra aå må disse taes i fra Polen, der koster en slik bil som er veldig god ca 100.000,-nkr og det er jo en del billigere en i Tyskland.
Når jeg regner på en del Polske biler så havner jeg i ca 300000-350000kr ferdig regget.

MVH Erik
 #8647  av @lpher

TOYPARTS skrev: Det at euroen har steget en del er vel riktig, men den har jo ikke steget så mye heller da, i vertfall ikke så mye at det svir på pungen, jeg driver en god del med import av japsebiler og henter for hugging og for kunder og jeg sier bare en ting og det er at om man gjør det på rette måten så sparer man MANGE tusen kroner.
Når det gjelder supra aå må disse taes i fra Polen, der koster en slik bil som er veldig god ca 100.000,-nkr og det er jo en del billigere en i Tyskland.
Når jeg regner på en del Polske biler så havner jeg i ca 300000-350000kr ferdig regget.

MVH Erik
Har du noen eksempel på Supra fra Polen?
100' NOK hørtes veldig stolen/ikke-helt-recovered ut...spør du meg ;-)

De Supra's som Polske forhandlere annonserer på mobile.de
er en del rimeligere ja.....men 100' har jeg aldri sett der ihvertfall...
bortsett fra en og annen non-turbo som har forvilltet seg fra usa....til polen.

@lpher