TS-ogn

Toyota Sportscar - Owners Group Norway 

• Neste mod... :) (mk3)

• Teknisk diskusjon / spørsmÃ¥l rundt MR2
Teknisk diskusjon / spørsmål rundt MR2
 #86224  av laas

Ah yess. Denne lurer jeg litt på. På en skala fra 0 til 20, hvor havner den mon tro? :)

Lars J
Vedlegg
Dastek PnP Unichip MR2 mk3
Dastek PnP Unichip MR2 mk3
dastek.png (903.2 kiB) Vist 171 ganger

#86229  av GT4 CS

Eh, i bilen din kansje? 8)

#86230  av sexten

5hk, maks, tipper jeg :)

#86232  av laas

sexten skrev:5hk, maks, tipper jeg :)
Det er omtrent det jeg har håp om selv - skal vel være svært heldig om jeg får mer på en av de ferdigprogrammerte map'ene i alle fall.

Lars J

#86235  av Goose

5HK får du av eksos og apexi filter. Da får du mer glede i tilleg. Sånn unichip sak er nikke noe vitså så lenge du ikek skla modde bilen mer (turbo, kompressor)...

Kjøp heller nyefelger og sikkelig bodykit ;)

#86237  av laas

Goose skrev:5HK får du av eksos og apexi filter. Da får du mer glede i tilleg. Sånn unichip sak er nikke noe vitså så lenge du ikek skla modde bilen mer (turbo, kompressor)...

Kjøp heller nyefelger og sikkelig bodykit ;)
Unichip'en tar ikke de 5 hestene fra eksos så du ikke får effekt-økning når du gjør den mod'en senere. Alle monner drar. Denne var billigere enn ny eksos, som jeg tar en gang senere. Og går du vekk fra N/A så velger du vel heller en e-manage eller powerfc-løsning enn en unichip...

Lars J

#86238  av Goose

ja stemmer det, men nytt eksos og åpen luftfilter vil gi deg mye mer glede en den unichipen som du omtrent vil ikke merke forskjellen en gang... :wink:

#86266  av FireWalk

Om han monterer Filter og eksos og så får mappet om bilen med unichipen så vil den jo gi en viss uttelling skulle jeg tro?

#86267  av GT4 CS

Har du helt rett i, enkelte sugemotorer er trimmet mye ned fra fabrikken, så ved og optimalisere tenning med eksos og filter kan man hente ut en del hk på noen motorer.

#86296  av laas

Vel, noen har i alle fall fått til 20 brutto hk (drivetrain) ekstra i forhold til standardoppsettet ved hjelp av bl.a. Unichip'en. Det var selvsagt inkludert mange andre endringer og selvsagt noen timer med dyno-tuning. Som sagt, jeg sikter ikke i nærheten av det i første omgang, og jeg gidder ikke dyno-tune før jeg har byttet eksos og kanskje katalysator, kanskje gått over til 98 oktan.

Når det gjelder luftinntak så er det litt kontroversielt om aftermarket CAI'er for MR2 mk3 egentlig gir noe ekstra i forhold til hva du kan få til ved å bytte ut selve filteret i standard-inntak-filterboksen og utvide røret som går inn i filterboksen fra 2,5" til 3" som det burde vært. Standard-inntaket henter jo luften utenfra, mens de aftermarket CAIene jeg har sett henter luften fra motorrommet, klønete plassert inneklemt foran batteriet. Hvor mye det utgjør vet jeg ikke mtp luft-temperatur, evt. hvor mye luften som går den ekstra veien igjennom standardinntaket måtte varmes opp på veien. Som sagt - det er flere teorier. Noen har i alle fall fått til bra effektøkning (og lydmessige endringer) med relativt enkle endringer på standard-inntaket.

Lars J