TS-ogn

Toyota Sportscar - Owners Group Norway 

• kjøre med kald bil pÃ¥ vinter..

• Teknisk diskusjon / spørsmÃ¥l rundt MR2
Teknisk diskusjon / spørsmål rundt MR2

#86031  av GT4 CS

Kjørte rett over 12 mil på halv tank en dag. Er jo 68liter på tanken. Så om tankmåleren min stemmer brukte bilen min ca 5,6 liter på mila. Skal jo ikke nekte for at det ikke ble kjørt spessielt pent med den heller da hehe.

#86065  av Mr2 Mk2

sindrejl skrev:har litt problem med dette jeg.. bilen går jo ikke under 3000rpm :D Må jo opp til 4000 om jeg faktisk har tenkt å akselerere normalt opp til 60-80kmt uten å bruke en halv dag.. 1.6liter suger :(
Mr2Nyter'n;p skrev:NÃ¥ overdriver du, Sindre... :wink: Min drar ihvertfall nydelig opp til 3000rpm :D
Er i alle fall rimelig sikker på hvem Jeg mener overdriver her,å si at en 4age drar nydelig opp til 3000rpm det kaller jeg OVERDRIVELSE med store bokstaver som dere ser.Den bruket omtrent like lang tid opp til ca 4500 rpm som jeg gjør ut av sengen etter en særdeles fuktig kveld på flasken.og drag har den ikke :shock: har mindre dreiemoment enn Yaris verso bensiner :roll:

#86068  av Mr2Nyter'n;p

Hmm... Sikkert bare jeg som har lave krav da, men jeg holder følge med de fleste biler selv på lavt turtall... Uansett... Vi må sammenligne på et treff eller noe :wink:
Synes mr2'en min går som ei kule jeg... Selv med grense på 3000rpm. Veldig fornøyd... 8)

#86103  av chris

GT_rider skrev:
chris skrev:DEFA Warmup!! :D
Er så trangt at jeg ikke orker tanken på å montere en slik en.
Ellers helt topp :D
Eneste som er synlig er ei lita vifte inne i kupèen. resten er jo gjemt inni bilen og bak i motorrommet :)

sparer ganske mye drivstoff da motoren er halvveis varm når man starter.. og det kommer varmluft ut av varmeapparatet med en gang.. selv om det er 10 minus ute :D

#86134  av GT_rider

Mente det var trangt å montere selve motorvarmeren under panseret. Resten hva kupeen angår, er ikke noe problem.

Og ja. Har sjelden eller aldri opplevd 10 minus. Men er det 2, så kjennes det som om det var -15. Minst :wink:

#86188  av Mr2Nyter'n;p

GT_rider skrev:Mente det var trangt å montere selve motorvarmeren under panseret. Resten hva kupeen angår, er ikke noe problem.

Og ja. Har sjelden eller aldri opplevd 10 minus. Men er det 2, så kjennes det som om det var -15. Minst :wink:
Kom hit tæll Tynset, gutt... Da får du fort lyst på motorvarmer :wink:

#86218  av sindrejl

jumbo skrev:Vaer glad for litern paa mila du :D Lenge siden jeg kjorte nok landevei til aa see saa snille tall hehe.

Huff, siste tanken har vert 100% smaakjoring i byen, nesten aldri kjort den skikkelig varm i det hele tatt. Ligger vel paa nesten 2l/mila naa :(
jeg bor i trondheim og småkjører bare hele tiden :P

#86219  av sindrejl

Mr2Nyter'n;p skrev:Hmm... Sikkert bare jeg som har lave krav da, men jeg holder følge med de fleste biler selv på lavt turtall... Uansett... Vi må sammenligne på et treff eller noe :wink:
Synes mr2'en min går som ei kule jeg... Selv med grense på 3000rpm. Veldig fornøyd... 8)
husk at du ikke har 1.6liter nåda :P

#86223  av Mr2Nyter'n;p

Joa... Jeg har nok kun en 1.6 liter... Bare av et litt nyere fabrikat :)

#86376  av chris

GT_rider skrev:Mente det var trangt å montere selve motorvarmeren under panseret.
han som gjorde det for meg på jobben brukte vel en times tid på selve motorvarmer-elementet.. inkludert litt dritprat innimellom og oppjekking av bil :P

#86455  av GT_rider

chris skrev:
GT_rider skrev:Mente det var trangt å montere selve motorvarmeren under panseret.
han som gjorde det for meg på jobben brukte vel en times tid på selve motorvarmer-elementet.. inkludert litt dritprat innimellom og oppjekking av bil :P
Ja, og så har han sikkert gjort det x - antall ganger før også da :)
Det har ikke jeg :wink:

#86456  av GT_rider

chris skrev:
Ja, og så har han sikkert gjort det x - antall ganger før også da :)
Det har ikke jeg :wink:

#86559  av sindrejl

Mr2Nyter'n;p skrev:Joa... Jeg har nok kun en 1.6 liter... Bare av et litt nyere fabrikat :)
Ã¥h..trodde det var 3sge du skifta til jeg :P

#86572  av Mr2Nyter'n;p

Neineinei :D Da hadde det nok tatt lengre tid enn en dag :wink:

#86585  av Raze_r

men når motoren er på 90grader. hvor langt kan man dra ut på giret uten at det er usundt for motoren?
noen jeg har snakka m sier det er sundt å dra den ut noen ganger for at ikke motoren skal bli "døkjørt" el hva det heter....

hva syntes dere?