TS-ogn

Toyota Sportscar - Owners Group Norway 

• kjøre med kald bil pÃ¥ vinter..

• Teknisk diskusjon / spørsmÃ¥l rundt MR2
Teknisk diskusjon / spørsmål rundt MR2
 #85889  av saftisme

Hvor mye omdreininger er greit å ligge på? har hørt at man ikke skal overstige 4000 med kald bil. Noen som har synspunkter på dette? :D

#85891  av ToreGTi

Legger meg aldri over 3000 omdreininger før jeg har kjørt en kilometer eller to ihvertfall..det er ikke bare for motoren sin skyld,men også for vannpumpen,servoen osv..

#85898  av GT_rider

Drar heller ikke over 3000 omdr med klad motor, helt ikke over 2500omdr heller. Nå blir jo min ganske fort varm, så for meg er det ikke noe reelt problem.

#85906  av Speeder

GT_rider skrev:Drar heller ikke over 3000 omdr med klad motor, helt ikke over 2500omdr heller. Nå blir jo min ganske fort varm, så for meg er det ikke noe reelt problem.
Husk på att det er olja som skal blir varm, ikke vannet som er i varmeregisteret\radiator. Jeg er helle aldri over 3kRPM den forste snaue mila.

#85910  av GT_rider

Jada.. Vet. Kom kanskje ikke helt frem i sted. Har en del landevei til skole/jobb, så da legger den seg pent på ca 2000.

#85931  av Andreazz

chris skrev:DEFA Warmup!! :D
'

FORD vinterbil!! :D

#85932  av GT_rider

chris skrev:DEFA Warmup!! :D
Er så trangt at jeg ikke orker tanken på å montere en slik en.
Ellers helt topp :D

#85970  av sindrejl

har litt problem med dette jeg.. bilen går jo ikke under 3000rpm :D Må jo opp til 4000 om jeg faktisk har tenkt å akselerere normalt opp til 60-80kmt uten å bruke en halv dag.. 1.6liter suger :(

#85974  av Mr2Nyter'n;p

NÃ¥ overdriver du, Sindre... :wink: Min drar ihvertfall nydelig opp til 3000rpm :D

#85981  av espenk

Sindre du Sindre, du må jo lære deg å kjøre økonomisk ;) :D

#85983  av sindrejl

espenk skrev:Sindre du Sindre, du må jo lære deg å kjøre økonomisk ;) :D
ble så mye vanskeligere uten eco lighten i celicaen :D begynner å drite i "økonomisk" kjøring på denne bilen.. bruker litern på mila samme f hvordan jeg snur og vender på det

#85995  av Erlend

Eco Light er sjarm :mrgreen:

On topic - er aldri over 3000 jeg heller, før motoren er blitt varm. Kan lett akselerere til ca 60 km/t med 1.8 literen min uten å komme over 3000 rpm.

#86002  av Goose

Drar aldri babyen min over 2500 rpm... Den har det så godt og fint mellom 2 og 2500rpm når den er kald. :wink:

Men når det er varm så bloser jeg den gjennom med en gang... ;)

#86028  av jumbo

Vaer glad for litern paa mila du :D Lenge siden jeg kjorte nok landevei til aa see saa snille tall hehe.

Huff, siste tanken har vert 100% smaakjoring i byen, nesten aldri kjort den skikkelig varm i det hele tatt. Ligger vel paa nesten 2l/mila naa :(