TS-ogn

Toyota Sportscar - Owners Group Norway 

• Hva er lov og ikke lov i norge, snille menn, hjelp meg.

• Teknisk diskusjon / spørsmÃ¥l rundt MR2
Teknisk diskusjon / spørsmål rundt MR2

#85217  av maxgets

jumbo skrev:
maxgets skrev:Ang. eksos så må du ha cat på alle biler etter 89 og du må også ikke overstige støy og avgas kravene..
Er 99% sikker paa at dette er feil. Selv om alle tror det, er det ikke paabudt med kat. Det er derimot et noksaa strengt krav for utslipp.
ja det kan nok stemme det når jeg tenker etter:)
Att det ble strengere krav i 89.. derav de fleste må ha cat:)

#85251  av erling

jumbo skrev:
maxgets skrev:Ang. eksos så må du ha cat på alle biler etter 89 og du må også ikke overstige støy og avgas kravene..
Er 99% sikker paa at dette er feil. Selv om alle tror det, er det ikke paabudt med kat. Det er derimot et noksaa strengt krav for utslipp.
Flisespikk da... Du klarer jo ikke å møte avgasskravene uten kat, dersom kontrollen blir riktig utført. Max CO=0,6 på tomgang og 0,3 på 3000 o/min.

#85285  av sleeper

er dette altså en bil som skal gå her i norge med hvite skilter????

#85448  av Kjelliken

:D TomG i utgangspunktet skal alle biler som er godkjent i usa eller ett EU land i dag være godkjent i Norge. Dette er regler som kom i juni 2004.
Det kan vi takke amcar guttas insats for og få sine kjære biler godkjente i norge.
De har jobben iherdig i mange år for og få dette til, så da kan en i utganspunktet si at er bilen godkjent i USA så er den godkjent her. selvfølgelig med all mulig dokumentasjon på at alt er gjort i henhold til am lover osv osv... bla bla bla..

Slik jeg har forstått det rett.. Har vert diskutert litt i det siste og er også grunnen til at vi nå kan importere Nissan skyline og få de godkjent mye lettere enn før. tidligere var det kunn en som var godkjent på veien i norge og nå skal det vist bli flere.. det er vel flere allerede.. :wink:

#85538  av Remi

memo skrev:
chris skrev:
memo skrev: som jeg sa i posten før... du skal kunne se politi og ambulanse lys i bakruta.
såååå.. du sier at det ikke er lov å fylle varerommet på en varebil eller stasjonsvogn? man har da speil på utsiden av bilen til å se bakover vel? :)
alt jeg sier at at man skal kunne se ut bakruta pga ovennevnte i en bil som har bakrute. mener du jeg tar feil, så tar og politiet feil :)
Vell trur ikke det er krav til og ha bakrute.. har en firmabil av type Ford Transit og den har ikke bakrute i det hele tatt. hadde en currier før den hadde heller ikke ruter bak var bare "blekk" der

#85716  av TomG

Så det du sier er at om den får lov å komme på veien, og gjennomgår avgass test og slike ting her, og blir lovlig registrert her. SÅ må biltilsynet "hjemme" bite det i seg...knall!!!

T

#85771  av MR2turbo

TomG skrev:Så det du sier er at om den får lov å komme på veien, og gjennomgår avgass test og slike ting her, og blir lovlig registrert her. SÅ må biltilsynet "hjemme" bite det i seg...knall!!!

T
Det blir litt feil... det er kun biler i standard utførelse som er -typegodkjente- i USA som lar seg regge uten problemer i norge... er det gjort bare en liten modifikasjon gjelder ikke bilens typegodkjenning lenger...

Skal André ha skilter på bilen i Norge Bør dere umiddelbart kontakte biltilsynet her skriftlig og søke om det dere skal bygge om. Da får dere en saksbehandler og ett saksnummer, og kan gjennom dialog med biltilsynet vite nøyaktig hva dere kan og ikke kan gjøre med bilen...

Det er alt for mange tøffe biler uten skilt i norge allerede ;)

#85881  av TomG

Bra innlegg, skal få brodern til å snakke med dem jeg.

Vi skal jo bare hive på bodykit da.. :lol:

Fikse motor slik at den ser fin ut, itteno effekt forøkning... :wink:

Større hjul, og TUV godkjente coilovere "KW"

går sikkert bra det :D

T

#85920  av sw20

bak siderutene kan man gjer det man vill.... legger stadig vekk på kvit folie på mange sekurit biler som kommer inn med skader og knuste vindu...

har og hatt på kvit folie på en previa og en camry som skulle bli bud biler..... og en hau med hi-ace!!!!!!!!!!!

men å sveise igjenn??? forandrer jo en del på bilen det.... tenker på dersom man kresjer.....

men uanz folie er lov!!!!!!!!!!!!!!!!! kan spise trusa til dama mi på det.... :P

#86328  av TomG

Tomme trusler Sw20, du harke tid til dame du som har MR2....

T

#86420  av erling

TomG skrev:Tomme trusler Sw20, du harke tid til dame du som har MR2....

T
Var sikkert bunnpanna han mente da.

#86458  av jumbo

memo skrev:
maxgets skrev: Med bakruta vet jeg ikke hva de sier på å sveise igjen, men det er lov å sote el.lign. igjen bakruta og siderutene bak så mye du orker.
delvis korrekt, man skal kunne se lys ut bakruta, spesielt nødlys fra ambulanser o.l
Fortell det til en trailersjafor... (beklager US keyboard)

#86502  av sw20

erling skrev:
TomG skrev:Tomme trusler Sw20, du harke tid til dame du som har MR2....

T
Var sikkert bunnpanna han mente da.
e jo godt olja begge deler...
:D

ville bare si det som e har erfaringer med,. :roll: men ikkje hør på meg.. har bare tomme ord ikkje sant erling :twisted:

#86556  av TomG

Spiser du virkelig truser, Lars?

:o

#86560  av sw20

:mrgreen:
e du gal! hehe....