TS-ogn

Toyota Sportscar - Owners Group Norway 

• torturering av GAS 12 tommer

• Generell diskusjon / "off topic" emner, media, annonser pÃ¥ Finn.no, video fra YouTube osv
Generell diskusjon / "off topic" emner, media, annonser på Finn.no, video fra YouTube osv

#84699  av FireWalk

Rette måten å sprenge en høytaler på :-) de fleste høytalere er beregnet på å fungere fra 20-30 hz og opp til 20.000 hz. Subwoofere som regel fra 20-150 hz. Noen går helt nd til 18 såvidt jeg har sett. Men 10 HZ er langt under det den er designet for å klare, og ved en så lav frekvens med mye load vil spolen fort gå seg farlig varm selv om den tilsynelatende ser ut til å greie det fint... Snakker desverre av erfaring.. et 15" element med 20 hz vedvarende tone. Den taket for seg den. :? Det går fint så lenge man ikke går over den magiske grensen, som man desverre aldri helt vet hvor går for hvert enkelt element. hehe..

Men kul video var det jo;)

#84706  av sindrejl

kan vel sies at det der er direkte slemt mot elementet ja.. men på den positive siden! den tålte det og GAS er jo det nye "billigmerket" med litt kvalitet over seg.. bra det :D

#84715  av bose

hehe. roa meg ned etter ca 10 min. da begynte elementet å gas`e (praktisk talt) :roll:

#84875  av chris

Hva er BRL ?

Så et innslag på tv her om dagen, en som hadde bygget seg antakeligvis verdens største høyttaler. spilte helt ned i 8 hz (i 140 db) :twisted:
De drev også å snakka noe om at på 7 hz vil lukkemuskelen i ræva gi etter :shock: :D :twisted:

#85063  av chris

@lpher skrev:
chris skrev:Hva er BRL ?
http://www.brl.se :)

@lpher
men men men.. men.. hva er DET for slags sted å handle på da? :D

#85076  av sindrejl

stortsett samme priser som i norge PLUSS at moms kommer.. det er jo litt dumt da :D

#85090  av @lpher

chris skrev: men men men.. men.. hva er DET for slags sted å handle på da? :D
LOL :D Dont ask me... :)

@lpher

#85303  av Johnny_Bravo

sindrejl skrev:stortsett samme priser som i norge PLUSS at moms kommer.. det er jo litt dumt da :D
hva skal man betale moms for da? det tar meg ca 30 min å kjøre dit. også er det bare å kjøre hjem med bilen full av utstyr. selv om jeg ikke pleier å handle på dette stedet da :)

#85356  av chris

Johnny_Bravo skrev:
sindrejl skrev:stortsett samme priser som i norge PLUSS at moms kommer.. det er jo litt dumt da :D
hva skal man betale moms for da? det tar meg ca 30 min å kjøre dit. også er det bare å kjøre hjem med bilen full av utstyr. selv om jeg ikke pleier å handle på dette stedet da :)
..og bli stoppa på grensa for ulovlig import av elektronikk? :P

#85391  av sindrejl

chris skrev:
Johnny_Bravo skrev:
:mrgreen:

#85478  av sleeper

sindrejl skrev:
chris skrev:
Johnny_Bravo skrev: hva skal man betale moms for da? det tar meg ca 30 min å kjøre dit. også er det bare å kjøre hjem med bilen full av utstyr. selv om jeg ikke pleier å handle på dette stedet da :)
:mrgreen:
kan du ikke ta med utstyr for 5k inn fra en ferie uten og momse det da??

#85519  av sindrejl

mulig, men 5k er jo ingenting :) må kjøre flere turer da :D tror det blir billigere å handle i norge læll da gitt :P