TS-ogn

Toyota Sportscar - Owners Group Norway 

• diamond cut blinklys (bilder)

• Teknisk diskusjon / spørsmÃ¥l rundt MR2
Teknisk diskusjon / spørsmål rundt MR2
 #84526  av chris

Yepp, da har jeg endelig fått bildene fra Karl (kk-ma70) som vi tok for en god stund siden.. (karl er ikke spesielt kjapp med å få ut fingeren :P) når jeg monterte diamond cut blinklysene mine.. for sammenligningens skyld, så kan dere se bilen med oransje blinklys både under "min bil" og på http://langberg.no/christian/bilen.html

(legg merke til at bildene ble tatt mens det enda stod sommerdekk på bilen, og legg også merke til at det også ble montert hvite sideblink)
Vedlegg
bilde 116.jpg
bilde 116.jpg (33.87 kiB) Vist 294 ganger
bilde 115.jpg
bilde 115.jpg (38.13 kiB) Vist 290 ganger
bilde 113.jpg
bilde 113.jpg (35.2 kiB) Vist 290 ganger

#84540  av cameleon

Er utrolig pent med de lyktene der :wink:
Begynner snart å lure på om det er din bil siden det mer eller mindre er forskjellige farger på den for hvert bilde jeg ser :mrgreen:

#84543  av Master

De der er meget pene! finner dem vel også fra http://www.procarparts.com Skal ha meg sånne på min neste mr2 :) Gir en mer "nylook". Du har ikke funnet tåkelys som står i stil da? De er jo som regel slitt og matt.

#84546  av chris

cameleon skrev:Er utrolig pent med de lyktene der :wink:
Begynner snart å lure på om det er din bil siden det mer eller mindre er forskjellige farger på den for hvert bilde jeg ser :mrgreen:
Hihi, begynner snart å lure selv :D

#84547  av chris

Master skrev:De der er meget pene! finner dem vel også fra http://www.procarparts.com Skal ha meg sånne på min neste mr2 :) Gir en mer "nylook". Du har ikke funnet tåkelys som står i stil da? De er jo som regel slitt og matt.
har ikke funnet noen enda nei.. men hadde gjort seg med noen nye tåkelys med litt blankere glass ja.

for øvrig... hvis man ikke liker å ha oransje parklys sånn som jeg har, så er det bare å bytte ut den oransje pæra til vanlig blank pære.. og vips! så har man vanlig hvitt parklys (men da også hvitt blinklys ;))

#84558  av Dalan

Stilig, gjør utroolig mye å få bort de fæle oransje greiene som hører ingensteds hjemme! :D

#84581  av chris

Dalan skrev:Stilig, gjør utroolig mye å få bort de fæle oransje greiene som hører ingensteds hjemme! :D
yepp, ble nesten helt ny bil :D

#84604  av kennethx

chris skrev:
Dalan skrev:Stilig, gjør utroolig mye å få bort de fæle oransje greiene som hører ingensteds hjemme! :D
yepp, ble nesten helt ny bil :D
Falt de ikke av igjen da?

#84612  av Master

chris skrev:for øvrig... hvis man ikke liker å ha oransje parklys sånn som jeg har, så er det bare å bytte ut den oransje pæra til vanlig blank pære.. og vips! så har man vanlig hvitt parklys (men da også hvitt blinklys ;))
Hmm, ettersom jeg husker er det en liten 5w parklyspære med stikksokkel som man får i bluevision (slik at det blir blåhvitt) samt at det er disse litt større blinklyspærene som man får i oransje glass som når ikke i bruk vises litt bak det blanke, og blinker oransje fordet.

Men så har jo du blinklysene på konstant der fremme eller....?

#84655  av S-2000

Klare/Diamond/Clear blinkers er alltid mye mer sexy enn de fæle OEM oransje versjonene man ser på hver eneste bil, og må si dette gjorde seg bra, Chris! :twisted:

Grattis med nok en oppgradering på en allerede strøken bil...

#84711  av sindrejl

Master skrev:
chris skrev:for øvrig... hvis man ikke liker å ha oransje parklys sånn som jeg har, så er det bare å bytte ut den oransje pæra til vanlig blank pære.. og vips! så har man vanlig hvitt parklys (men da også hvitt blinklys ;))
Hmm, ettersom jeg husker er det en liten 5w parklyspære med stikksokkel som man får i bluevision (slik at det blir blåhvitt) samt at det er disse litt større blinklyspærene som man får i oransje glass som når ikke i bruk vises litt bak det blanke, og blinker oransje fordet.

Men så har jo du blinklysene på konstant der fremme eller....?
nei han har ikke det ;) Blinklysene er helt på siden og blinker oransje.. parklyspærene hans er i oransje også.. ble rimelig bra å ha oransje parklys faktisk :D

#84713  av Master

men man kan jo ha hvitt parklys og oransje blinklys, samt at man kan ha oransje parklys og oransje blinklys. Jeg fatter ikke helt... :roll:

#84722  av sindrejl

vanskelig det der.. ;)

#84730  av kake

De lyktene der er iallefall annerledes enn de vanlige hvite, enten mangler du refleks, eller blinklys foran ? Det er US-spec lykter kanskje?

#84787  av chris

kake skrev:De lyktene der er iallefall annerledes enn de vanlige hvite, enten mangler du refleks, eller blinklys foran ? Det er US-spec lykter kanskje?
Hehe, jeg mangler ingenting. Men ja, de er annerledes enn de vanlige hvite. (man kan jo ikke være helt som alle andre heller da :P)

Det er 5/21 pære i èn sokkel, hvilket vil si at blinklys og parklys er i samme pæra. Funker på samme måte som bremselysa bak. Lyser kjørelys normalt, og lyser (blinker i blinklysenes tilfelle) ekstra sterkt når man bremser (blinker i blinklysenes tilfelle) :) Dette medfører riktignok at man *ikke* kan ha hvitt parklys og oransje blinklys med disse lyktene. Men det gjør ikke noe for min del. Synes det ble veldig tøft med oransje parklys jeg, var selv ganske skeptisk til å begynne med, før jeg monterte de. Vil jeg ikke ha oransje parklys, er det bare å skaffe en blank pære i stedet for den oransje pæra som følger med (ingen oransje reflektorer nei). Men da må man også ta til takke med hvite blinklys samtidig ;)