Kaizern skrev:Politifolk lar trafikksyndere kjøre, i protest mot de rekordhøye bøtesatsene.jeg er TOTALT enig i at dette landet er helt på jordet...
- Det strider totalt mot mange sin rettsoppfatning at det skal koste mer å bryte en trafikkregel, enn å utøve vold eller misbruke narkotika, sier en politimann til avisen.
Politimannen viser til at grove voldshandlinger blir straffet med bøter på 3000 kroner. At trafikksyndere da skal streffes med 4200 kroner for å kjøre på rødt lys, strider mot den almenne rettsoppfatningen, mener han.
- Folk flest mister respekten for systemet når man har slike skjevheter.
Lederen for trafikkseksjonen ved Sentrum politistasjon, Jan Gunnar Bøe, lover å holde frem med kontrollene.
- Dersom trafikantene er misfornøyde med bøtenivået, har jeg et enkelt og godt råd: Følg regelverket, sier Bøe ti Bergens Tidende.
Dette er da en god nyhet for oss fartsglade, vi har allierte på innsiden
Soppen skrev:hehe ja hvorfor ikke hadde blitt med jeg og men trenger noen å sitte på med hehe. Får ikke lappen igjen før Mai så gleder meg fælt. Kanskje starte noe på forumet og få med andre forum til det samme. Hadde vært kult. Vi må jo gjøre noe det mener jeg. jeg stiller ihvertfall 100% på noe som ihvertfall kan få en media dekning så får man ihverfall folk til å tenke. for det trenger man her. folk er som en flokk sau de blir ledet dit de høyere makter vil på tide å sette foten ned mener nå jeg. hilsen bitterBare og ringe, vet hvor du bor. Som sagt før, Kjell Magne & co skulle vært stilt opp forran en vegg og blitt bomba med hardkokte egg og masse annet spennende, tviler på de hadde lært for det? Lurer på hvordan noen av våre politikere hadde reagert om noen av deres nærmeste ble slått ned og ranet, og fikk oppdage at gjerningsmannen gikk fri, og to uker etterpå blir samme person som ble utsatt for ranet og volden bøtelaggt pga hun kjørte litt for fort og atpåtil må i fengsel fordi hun f.eks kastet en postit blokk på poltimannen. Lurer på om de da hadde lært?
| | |
| | |
| | |_________
|E F | B
| _A_______
| |_________
|
| | _________
| | C D|
| | |