TS-ogn

Toyota Sportscar - Owners Group Norway 

• Rockford Fosgate Supra!

• Generell diskusjon / "off topic" emner, media, annonser pÃ¥ Finn.no, video fra YouTube osv
Generell diskusjon / "off topic" emner, media, annonser på Finn.no, video fra YouTube osv

#8305  av @lpher

Amund skrev:
@lpher skrev:
Amund skrev:Et lite bilde av forsterkeren min om noen er intressert i det... :roll:
Nice....and subtle...just the way i like it ;-)

@lpher
Som ikke har funnet ut noe mer om Genesis amp'en....enda ;-)
Fikk kontakt med Genesis i england, og de skulle sende meg all den info jeg trengte! De bekreftet at denne forsterkeren var håndbygd, og det fins bare en i verden! slå den!
Bra...bare sørg for at ingen andre slår kloa i'n....uten å betale mener jeg ;-)

@lpher

#8313  av Erlend

Skal ikke satse på Genesis Supra da Alpher? :D Kanskje du kan påvirke jobben til å dra i land en importøravtale med dem :wink:

#8319  av Amund

det hadde jo vert tøft! :) Er jo ingen som offesielt importerer Genesis i norge, så vidt jeg vet.. og Genesis ER jo et kongemerke! :D

#8325  av chris

må jo være en grunn til at det ikke er noen som importerer det offisielt..

#8339  av Erlend

Genesis har sikkert noen strenge restriksjoner på import tenker jeg meg, hvis det er håndlagd kvalitetselektronikk. Sikkert noe a'la B&O som bare selger i spesielle håndvalgte butikker. Men siden Bilradiospesialisten spesialiserer seg i nettopp ICE, så kan det da være mulig? Kanskje de ikke har tenkt på Norge som et land å satse på...

#8340  av @lpher

Erlend skrev:Genesis har sikkert noen strenge restriksjoner på import tenker jeg meg, hvis det er håndlagd kvalitetselektronikk. Sikkert noe a'la B&O som bare selger i spesielle håndvalgte butikker. Men siden Bilradiospesialisten spesialiserer seg i nettopp ICE, så kan det da være mulig? Kanskje de ikke har tenkt på Norge som et land å satse på...
Tja....du kan så si ;-)

Det er nok sikkert ikke noe problem for et hvilket som helst importfirma som innehar agentur på et par kjente merker fra før...å bli importør for fks. Genesis...spesielt enkelt er det om man ikke har produkter som krasjer med nevnte merke i sortimentet fra før av ;-)

Når det er sagt...så kan du også huske på at det finnes SÅÅÅ mange merker/fabrikater der ute....som det kanskje er letter å tjene penger på.

Markedet for 'værsting bilsstereo' er veldig lite....de som konkurerer har som ofteste en avtale med en leverandør fra før av...og kjøper dermed heller ikkeno utstyr....hvem skal man da selge til? ;-)

On another note:
Ser fks. at Genesis har fått flust med priser...med lite eller ingenting
de siste 5Ã¥r....har de sparket utviklingsavdelingen sin eller? ;-)

@lpher

.

#8461  av @lpher

Sporet litt av denne her....

Her er ihvertfall update ;-)

Rockford Fanatic Q 6,5" settet er ferdig montert forran....
Koblet, midlertidig, til en Rockford 800.4...
(jeg måtte selge den 851x'n jeg hadde fått utdelt...ny kommer)
...som også driver en MTX Black Gold 12" i original MTX kasse..også midlertidig...inntil jeg får ut fingern...og får støpt ei kasse i glassfiber....

Only way to go....om jeg vil beholde targa-tak festene....og det har jeg tenkt ;-)

Det jeg plages med nå er at frontsettet ikke takler å spille 'helt ned'
mest pga monteringen, og det faktum at volumet i døra er litt for stort til
elementet....så jeg deler av elementet ved 50hz....og lar 12" subben
spille opp til 200hz....all wel...FORUTEN...at frontsettet...igjen pga. volumet i døra...spiller veldig spinkelt i 'den lavere mellombassen'

Sånn at du merker det på krevende typer musikk, at midbassen
trøkker ikke nok....så det ser ut til at jeg må gjøre alvor av planene
med å innstallere et eget sett med 6,5" Fanatic Q midbasser,
i de originale kassen....bak...i sidene....

Vel vel....jeg forventer egentlig ikke at noen gidder å lese alle mine
tanker om emnet men...jeg må bare lufte litt ;-)

Er foresten veldig impressed av MTX kasse jeg bruker midlertidig....
den spiller PENT og HØYT! ...snodig at jeg ikke har solgt flere av disse ;-)

@lpher
Pics er på vei....as if you havent heard that one before ;-)
 #8847  av @lpher

Har overdratt sponsoravtalen fra Rockford importøren til min egen arbeidsgiver i dag.. ;-)

Wich means...i get to choose....blant mange flere produkter! ;-)

Installerte derfor en flunka ny Clarion headunit i dag....en DXZ838RMP

Så da er oppsettet endret tli følgende komponenter:
Heaunit:
Clarion DXZ838RMP

Fronts:
Rockford Fosgate Fanatic Q 6,5" komponentsett

Rear (midbass): (ikke installert)
Rockford Fosgate Fanatic q 6,5" midbass

Sub: (ikke installert...bruker fremdeles MTX subben)
10" eller 12" Rockford Fosgate HX2 Power

Amp (sub): (ikke installert)
Rockford Fosgate BD1000

Amp (front/rear): (ikke på plass enda....bruker fremdeles en 800.4)
Rockford Fosgate 851X

Pics...kommer....yeah yeah..i know ;-)

@lpher