TS-ogn

Toyota Sportscar - Owners Group Norway 

• Forsikring, MR2 -92 mod, 7.400,- noen billigere??

• Generell diskusjon / "off topic" emner, media, annonser pÃ¥ Finn.no, video fra YouTube osv
Generell diskusjon / "off topic" emner, media, annonser på Finn.no, video fra YouTube osv

#8208  av CelicaTurbo

Synkroringen er en svakhet ja, merkes mest på girskift til 2. gir og 5. gir, har også lest at girspaken skal bevege på seg når man slipper gassen om ting er litt slitt men den gjorde ikke det på min MR2 enda synkroringene var slitt der..

men men turboman, det er et normalt problem men det betyr ikke at det skal være slik, prøv helst å unngå det så klart. Om han fyren kan fikse det for 3000,- så kjenner han nok noen som jobber gratis, skal Toyota gjøre det koster det nemlig fort 15.000 for å overhale girkassen :?

(dvs, sørg for at det ikke er deg som tar den kostnaden der). Vel vel, på min bil var det ikke så ille og det ble ikke værre i løpet av de to årene jeg hadde bilen, jeg kunne gire normalt og ok kjapt uten noen ulyder bare jeg ikke tvang spaken inn i gir, men enkelte bruker mye krefter på spaken istedenfor å bare la den gli i sett eget tempo. Skulle jeg ha et veldig kjapt girskift så ble det ulyd da, eller om noen andre som ikke var like snill med girspaken kjørte bilen..

#8215  av erling

betaler 5300,- med fri km og uten bonussystem hos trygg hansa!! men de tegner jo ikkke nye avtaler med mr2er, så de liker meg nok ikke. de har jo en lang svarteliste med biler de ikke vil ha. men hvis du får pris på ca 7000 er ikke det så galt. :D

#8218  av CelicaTurbo

7000,- er en bra pris det.. Jeg har forsikret bilen via Jernbanepersonalets Bank og Forsikring (i mitt navn, men jeg får forsikring pga fatten), tror ikke det er så mange som kan konkurere med deres priser. Jeg har vel 7000,- med 50% bonus og fri kjørelengde, full kasko. Har også forsikret innboet for en halv mill inkludert reiseforsikring for alle beboere, og inkludert "uhell"-forsikring i hjemmet (og jeg skulle velte TV f.eks.) og det koster meg 750,- i året. Er jo billigere enn de fleste reiseforsikringer alene koster :)

For å si det slik: hadde ikke denne forsikringen vært tilgjengelig for meg så hadde jeg nok aldri kjøpt MR2 og det hadde aldri blitt noen MR2-OGN eller TS-OGN for dere :)

#8220  av jan-erik

CelicaTurbo skrev:7000,- er en bra pris det.. Jeg har forsikret bilen via Jernbanepersonalets Bank og Forsikring (i mitt navn, men jeg får forsikring pga fatten), tror ikke det er så mange som kan konkurere med deres priser. Jeg har vel 7000,- med 50% bonus og fri kjørelengde, full kasko. Har også forsikret innboet for en halv mill inkludert reiseforsikring for alle beboere, og inkludert "uhell"-forsikring i hjemmet (og jeg skulle velte TV f.eks.) og det koster meg 750,- i året. Er jo billigere enn de fleste reiseforsikringer alene koster :)
Du er heldig du også ja, har samme opplegg selv. Tror jeg betaler rundt 4000,- for MR2-en med 75% bonus og full kasko. Så har aldri hatt høye forsikringer, selv om jeg har hatt GTI-er, BMW 323i og Audi Quattro. Men nå har jeg aldri kræsjet heller, så de har jo ikke noe utgifter på meg heller da.

#8224  av CelicaTurbo

har aldri hatt ulykke jeg heller så de har bare tjent penger på meg foreløpig.. :)

#8236  av chris

CelicaTurbo skrev:Chris har nok turquoise metallic ja, men egentlig tror jeg at det er samme farge som "aquamarine perl" fra tidligere modeller uten at jeg har fått det bekreftet.. ligner rimelig mye ihvertfall.. kanskje Chris kan sjekke fargekoden sin om noen finner ut hvor på platen den står? :)
Hehe, det var en grei løsning ja ;)

#8237  av chris

turboman skrev:Ringte på den gule før helga...

Da var den allerede solgt...! Æsj... Irriterende at de ikke "tar den vekk" ifra nettet, når de er solgt.. Er jo enkelt det, iallefall på Autodb...

Prøvde en svart -92 modell idag, da.. Artige biler! Den "skurret" litt mellom 1. og 2nde giret.. Var visst en kjent feil, sa bilselgeren. Han kunne fikse noe "synkro-ettellerannet" i girkassa. Kosta rundt 3000 sa han..

Noen som forresten vet betegnelsen på felger som passer? Fulgte ikke med vinterhjul... 4-bolt? eller 5-bolt??

Knut
5 på min i hvert fall

#8243  av MR2turbo

Boltsirkel er 5x114,3..

#8245  av turboman

Takk, Markus... :)

#8249  av MR2turbo

Ingen problem ;)